Gå til innhold

Skåringsverktøy

Anbefalte innlegg

Tenkt litt på. Jeg har jo ikke hatt en alvorlig depresjon nå, utfra skår, men den har sett meg ganske mye ut av spill, pga de symptoma som har vært sterkest. Sier egentlig lite om en ser på totalskår. Som BDI. Skårer man 1 på alle spm. kommer en i 20, eller var det 21? Da ksn en vel fungere nokså greit.  Skårer en 4 på noen, 0 på noen 1 på noen, kan en komme i samme skår, men ha et helt anna/mye dårligere funksjonsnivå. 

Og MADRS, blir gjort så forskjellig. Spl som må ha jobba med det i åresvis, tar spm. for spm., lukka spørsmål. Og jeg vet jeg skal si mer enn ja og nei, men det stopper opp. Så hvis jeg sier ja, leser hun opp alternativa, to og to, men da jeg har hørt det andre, har jeg glemt det første (det var sånn,  konsentrasjonen er hakket bedre nå). Og spm. må for all del besvares i riktig rekkefølge. Kunne like godt fyllt ut selv. Hun vil kanskje jeg selv skal svare på om jeg ser deprimert ut óg.  Og det gjør jeg jo, for det er som om jeg snakker med en dukke eller en robot. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457861-sk%C3%A5ringsverkt%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...