Gå til innhold

Overvåking via mobilen -Noen? Kupton?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å bli beroliget fordi jeg er redd for at behandler på DPS innstallerte spyware på mobilen min da vi hadde videokonsultasjon for en liten stund siden. Jeg måtte følge en link hun sendte meg og gjøre det jeg ble fortalt da jeg trykket på linken. Etterpå kunne vi både se og snakke med hverandre. Hva om det var et triks for å fjerninnstallere spionvare sånn at hun kan holde øye med meg? Hvem kan med sikkerhet vite det? Evt ikke vite det? 

Anonymkode: 277fd...0fe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457865-overv%C3%A5king-via-mobilen-noen-kupton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva het nettsiden?? Jeg hadde vært skeptisk til slik.. Var det Teams f,eks?

Anonymkode: c4477...9f0

Hadde det enda vært Teams eller noe annet kjent, men jeg ble først oppringt av henne og bedt om hva jeg skulle gjøre. Husker alt gikk via Google Chrome, at jeg måtte åpne Chrome, og så geleidet hun meg videre, men husker jo selvfølgelig ikke hva det het for noe, eller hva det var! Og ikke finner jeg det igjen i loggen heller! Når jeg tenker etter hadde hun en veldig hypnotisk stemme i tillegg. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å bli beroliget fordi jeg er redd for at behandler på DPS innstallerte spyware på mobilen min da vi hadde videokonsultasjon for en liten stund siden. Jeg måtte følge en link hun sendte meg og gjøre det jeg ble fortalt da jeg trykket på linken. Etterpå kunne vi både se og snakke med hverandre.

Du skulle bare visst hvor mange behandlere som har slitt med sånne tekniske løsninger de siste månedene for å kunne ha konsultasjoner uten smittefare. De er nok ganske lettet hver gang de faktisk har gjennomført en vellykket kontakt, og de har ingen planer om å overvåke noen. 

Når de ikke bruker Skype, Teams eller liknende, er det nok av personvernhensyn - de ønsker å bruke noe som er godkjent og tilrettelagt for helsetjenester. Spør henne neste gang hva løsningen heter, så kan du trolig søke opp og lese om hva som kjennetegner akkurat det verktøyet. Her finner du mye generell info: https://ehelse.no/aktuelt/korona-slik-kommer-du-i-gang-med-videokonsultasjon

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg tenker etter hadde hun en veldig hypnotisk stemme i tillegg. 

Lyden kan bli litt metallisk gjennom PC og mobil. 

Tror hun er keen på meg, men jeg er ikke interessert. Skulle tatt seg ut om hun prøvde å hypnotisere meg til å like seg. Jeg mener, vi snakker her om ei dame som kunne vært moren min. Og moren min ser ut som et esel i motvind.. det sier jo litt. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror hun er keen på meg, men jeg er ikke interessert. Skulle tatt seg ut om hun prøvde å hypnotisere meg til å like seg.

Akkurat den risikoen er nok minimal. Hun vil garantert ikke risikere å miste jobben sin for noe sånt. 

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det var et triks for å fjerninstallere spionvare sånn at hun kan holde øye med meg? Hvem kan med sikkerhet vite det? Evt ikke vite det? 

Dessverre må vi leve med at det er mange viktige ting i livet vi ikke med sikkerhet kan vite. Vil jeg få hjerteinfarkt i dag eller kreft i morgen? Vi jeg bli påkjørt neste gang jeg går ut? Har den gamle damen jeg møter på gata en pistol i lomma, og vil hun skyte meg?

Du kan ikke vite med 100% sikkerhet at noen ikke har installert spionvare på mobilen din. Men du kan gjøre en sannsynlighetsvurdering. Hvorfor skulle hun det? Hva er motivet? Hun har sikkert begrenset med tid som de fleste. Hvorfor skulle hun bruke tid på å overvåke deg? Og om hun overvåket deg, hva skulle hun bruke det hun finner ut til?

Ja, jeg har opplevd at folk har fått slik spionvare installert. Den som har gjort det har alltid vært sjalu partnere eller ex-er.

Jeg har jobbet over 30 år i psykiatrien - storparten i en ledende stilling. Jeg kan ikke huske en eneste gang hvor vi kunne hatt interesse av å overvåke privatlivet til en pasient.

Denne tanken synes jeg du skal legge i en tenkt skuff. Lukk skuffen, lås den og kast nøkkelen.

På 11.11.2020 den 0.39, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å bli beroliget fordi jeg er redd for at behandler på DPS innstallerte spyware på mobilen min da vi hadde videokonsultasjon for en liten stund siden. Jeg måtte følge en link hun sendte meg og gjøre det jeg ble fortalt da jeg trykket på linken. Etterpå kunne vi både se og snakke med hverandre. Hva om det var et triks for å fjerninnstallere spionvare sånn at hun kan holde øye med meg? Hvem kan med sikkerhet vite det? Evt ikke vite det? 

Jeg tenker heller at du skal se på det som positivt at hun ikke velger å bruke programvare som en ser på som usikkert med tanke på avlytting, som Skype, Teams, ev. Facetime osv. Det er ikke lenge siden det var oppslag i avisene ang. sikkerheten i programmet Zoom. Selv var jeg takknemlig over at min psykolog brukte en tjeneste som het WhereBy. Støtter ellers forslaget om å putte denne tanken ned i skuffen, låse den omhyggelig og kaste nøkkelen. Den gjør deg ikke noe godt.

Inntil videre har jeg og min psykolog timer på kontoret selv om jeg bor i en av byene i Norge med strengere corona-regler enn stort sett ellers i landet pga. spesielt vanskelige emner vi snakker om for tiden, men vet at han har en del av pasientene på videokonsultasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...