Gå til innhold

Hva gjør man når motivasjonen forsvinner?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Har Aspergere mangel på dopamin? I og med at jeg har hatt så tungt for å få interesser?

Nå søker jeg jobber, jeg er på aap. Men jeg tenker jo at sjansen for at jeg får jobben er kanskje lik null. Jeg flytter likevel, men for hva egentlig? kanskje byr livet på ingenting? Kankje jeg bare kan være der jeg er, for i byene osv er man bare en av mange likevel... temmelig ensom om man ikke kjenner noen. Jeg var jo på vei jeg og, men aspergeren ødela liksom alt. 

Føler liksom bare jeg går her og blir gammel. Når liksom ingenting er på plass så blir gleden så halv i alt. Og så den forbanna statistikken, mange med asperger faller utenfor samfunnet og så og si alle er innom nav virker det som. Såklart skulle jeg dit og. Som sagt, kanskje livet rett og slett ikke byr på noe. Mulig jeg faktisk kommer til ha bare de jeg hadde fra starten av livet, og alle de nye bare var midlertidige. Så lite spennende er det vel egentlig.. 

Men hvor bør jeg dra? Kan ikke bo hos mamma for jeg klarer ikke være hyggelig mot henne lenger. Er lei av henne. Hun må jo ohså bare høre på alt. Så hva skal jeg? Bo hjemme fordi der kjenner jeg i det minste noen, eller flytte og føle meg hjemløs for at hun skal få fred og at jeg skal komme i større miljø? 

Fortsetter under...

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Har Aspergere mangel på dopamin? I og med at jeg har hatt så tungt for å få interesser?

Det er vanlig for aspergere å ha få interesser (men det er vanlig at de går veldig inn i de få de har).

Nå søker jeg jobber, jeg er på aap. Men jeg tenker jo at sjansen for at jeg får jobben er kanskje lik null. Jeg flytter likevel, men for hva egentlig?

For å slippe unna hjemstedet?

Anonymkode: abb7e...00e

30 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Bo hjemme fordi der kjenner jeg i det minste noen, eller flytte og føle meg hjemløs for at hun skal få fred og at jeg skal komme i større miljø? 

Jeg synes ikke du skal flytte til et sted du ikke kjenner noen, uten å ha en plan om å begynne på et eller annet som er litt sosialt. Vanskelig nå som alle fritidsaktiviteter for voksne er stengt mange steder, men når / hvis samfunnet åpner igjen, bør du melde deg på et kurs eller i en organisasjon der du kommer i kontakt med noen. Jeg tror det kan bli  frustrerende å være isolert på et fremmed sted og bare søke jobb. 

UtakknemligDiva
44 minutter siden, laban skrev:

Jeg synes ikke du skal flytte til et sted du ikke kjenner noen, uten å ha en plan om å begynne på et eller annet som er litt sosialt. Vanskelig nå som alle fritidsaktiviteter for voksne er stengt mange steder, men når / hvis samfunnet åpner igjen, bør du melde deg på et kurs eller i en organisasjon der du kommer i kontakt med noen. Jeg tror det kan bli  frustrerende å være isolert på et fremmed sted og bare søke jobb. 

Men da er alternativet å sitte hjemme hos mor! 😕 jeg søker jobber og hvis jeg får det så får jeg erfaring og inntekt. Irriterer meg så jævlig at jeg ikke klarer å finne på noe. Men ettersom jeg går rundt så ser jeg at hverken å eie egen leilighet, ha kjæreste, mye penger ville gjort meg glad. Jeg har en grunnleggende følelse av at min eksistens er bortkastet! Jeg må rett og slett ha mangel på dopamin. Og selv om jeg selv følte meg glad (før) så ble jeg oppfattet som deppa. 

14 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men da er alternativet å sitte hjemme hos mor!

Det finnes vel andre alternativ enn å sitte hjemme og ikke gjøre noe, og sitte helt alene på et nytt sted og bare søke jobb? Det jeg mente, var at du bør ha noe annet å fylle dagene med, enten det er kurs gjennom NAV eller noe annet. Evt. vente med å flytte til du har fått jobb, hvis det er avklart hvilken by du skal til. 

UtakknemligDiva
3 timer siden, laban skrev:

Det finnes vel andre alternativ enn å sitte hjemme og ikke gjøre noe, og sitte helt alene på et nytt sted og bare søke jobb? Det jeg mente, var at du bør ha noe annet å fylle dagene med, enten det er kurs gjennom NAV eller noe annet. Evt. vente med å flytte til du har fått jobb, hvis det er avklart hvilken by du skal til. 

Jeg skal ha psykologoppfølging. Lang kjøreavstand fra der jeg er. Gå oppå mamma 24/7. Er da ikke sikkert jeg får jobb en gang resten av livet så skal jeg bo hos henne resten av livet da? Skulle ikke forundre meg at livet er så kjedelig da.. 

Annonse

34 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Er da ikke sikkert jeg får jobb en gang resten av livet så skal jeg bo hos henne resten av livet da?

Jeg skrev at du burde prøve å finne noe å fylle dagene med, bortsett fra å sitte alene og søke jobb. Det kan være hva som helst, og du må selv vurdere hvor mye som trengs. Jeg forsøkte å svare på dette spørsmålet: 

...forts. (jeg skulle sitere - vet ikke hva som skjedde, og Endre-knappen forsvant visst i formiddagens oppdatering):

6 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Så hva skal jeg? Bo hjemme fordi der kjenner jeg i det minste noen, eller flytte og føle meg hjemløs for at hun skal få fred og at jeg skal komme i større miljø? 

UtakknemligDiva
4 timer siden, laban skrev:

Jeg skrev at du burde prøve å finne noe å fylle dagene med, bortsett fra å sitte alene og søke jobb. Det kan være hva som helst, og du må selv vurdere hvor mye som trengs. Jeg forsøkte å svare på dette spørsmålet: 

Jeg går turer. Går og går. Hva ellers skal jeg da? Har ingen venner. Skal møte min bror i morgen (som ALDRI tar kontakt om ikke andre gjør det), og en bekjent. Han har dame, høy utd og er oppvokst her, har sitt nettverk. Det er alltid på mitt initiativ. Men det sier seg selv når han har såpass å fylle dagene med. Broren min sliter enda mer enn meg med å være sosial. Han takler ikke engang å ha familien (mamma, søsken) rundt seg. Arvet dritt fra pappa. Sånne super introverts -_- det eneste bra jeg har fått er godt immunforsvar og fint utseende, men dette får man ingen glede av når man har Asperger/depresjon/lav selvtillit. 

UtakknemligDiva
På 11.11.2020 den 17.02, laban skrev:

Er du klar over at jeg er nedfor likevel? Jeg går tur. Jeg løper, men det med å løpe er noe du ikke gjør hele dagen da det vil slite ut kroppen. 

Så hele dagen går med til å gå tur, gå på en kafe, sitte og skrolle på mobilen. Det er da ingenting annet! Jeg hører ikke til. 

Er du klar over at jeg er nedfor likevel? Jeg går tur. Jeg løper, men det med å løpe er noe du ikke gjør hele dagen da det vil slite ut kroppen. 

Så hele dagen går med til å gå tur, gå på en kafe, sitte og skrolle på mobilen. Det er da ingenting annet! Jeg hører ikke til. 

Jeg svarte på spørsmålet om du burde flytte eller ikke. Jeg har ikke kompetanse på noe psykiatri-liknende.

Annonse

18 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Bak et brød. Vask gulvet. Bidra i husholdningen. 

UtakknemligDiva
Akkurat nå, cathlin skrev:

Bak et brød. Vask gulvet. Bidra i husholdningen. 

Jeg gjør!! Men vet du? Jeg får er slags angstanfall når jeg skal til med det. Fordi det er så midlertidig glede. Dette har oppstått ganske nylig. 

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Hjerneskada skrev:

har det begynt i det siste eller hva mener du?

Ja, det har begynt det siste året spesielt så har neppe med Asperger å gjøre. Tar dere like mye feil når dere skriver de andre tingene om Asperger og? For det du skrev stemt IKKE. 

Gjest Hjerneskada
41 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja, det har begynt det siste året spesielt så har neppe med Asperger å gjøre. Tar dere like mye feil når dere skriver de andre tingene om Asperger og? For det du skrev stemt IKKE. 

Kan stemme for andre selv om det ikke stemmer for deg.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...