Gå til innhold

Behandling Kupton

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

@kupton Jeg benytter en mellomting, privat psykologspesialist med refusjonsordning knyttet opp mot HELFO, men uten driftsavtale. Dermed betaler jeg 680 kroner timen i egenandel etter oppnådd frikortgrense. Det er jo et bra alternativ sett i forhold til å betale full pris, men det virker til å være en lite kjent løsning og anvendt praksis. Vet du årsaken til dette? Virket heller ikke som om min fastlege var kjent med at denne mellomtingen eksisterer. 

Anonymkode: a243f...607

Har bare hørt om dette i forbindelse med behandlere som er over pensjonsalder. 

Anonymkode: 46458...ff6

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har bare hørt om dette i forbindelse med behandlere som er over pensjonsalder. 

Rart om dét skulle være et kriterie? Det sagt, så er min behandler faktisk over pensjonsalder. 

Anonymkode: a243f...607

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står på venteliste til en nå med refusjon som nevnes over. Han er ung så har ikke noe med alder å gjøre. Jeg fant han ved en tilfeldighet, vil tro helfo har oversikt. 

Anonymkode: 74005...714

Hvor mye skal du betale i egenandel?

Privatpraktiserende spesialister får inntekt fra tre kilder: 1. Egenandeler fra pasientene. 2. Refusjon per konsultasjon fra Helfo (aktivitetsavhengig). 3. Driftstilskudd fra RHF (fast årlig beløp).

Dersom RHFet ikke har flere ledige hjemler, kan en spesialist likevel søke om og få innvilget refusjon fra Helfo. Da blir det mindre å betale for pasienten, men mer enn om spesialisten også hadde driftstilskudd fra RHFet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...