AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg ønsker å rette opp i feilaktige opplysninger i enkelte journaler. Ønsker til dels også å utfylle noe jeg mener er mangelfylt. Ønsker at mine kommentarer legges til under de aktuelle journalnotatene. Hvordan gjør jeg det i praksis? Hvem skal det sendes til? Til aktuell behandler eller til den generelle adressen til helseforetaket? Har jeg rett til å få mine kommentarer og tilføyelser lagt til? Hvis det har blitt sendt ut epikriser med opplysninger jeg ønsker å rette på, vil disse bli sendt ut på nytt med mine kommentarer? Når det gjelder en av behandlerne har jeg gjentatte ganger bedt vedkommende å rette feil i en behandlingsplan. Det ble ikke gjort. Jeg vil gjerne sikre at det jeg sender blir tatt i mot/behandlet og at mine kommentarer kommer med, hvis jeg har rett til det. Tenker å skrive dato på journal notatet og sende mine rettelser/kommentarer. Er det slik det skal gjøres? Jeg er redd for at jeg sender et brev og det bare blir liggende hos helseforetaket og at ingen tar tak i det. Jeg har ikke tenkt å flisespikke på småfeil, men enkelte feil og mangler er viktig for meg at blir rettet opp i. Disse feilene bidrar til hvordan jeg blir oppfattet av helsepersonell som ikke kjenner meg. Anonymkode: 06a89...600 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457917-retting-kommentering-av-journalnotater-hvordan/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Ring helseforetaket eller pasient-og brukerombudet og hør hvordan du gjør det. Anonymkode: 82b85...b8b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457917-retting-kommentering-av-journalnotater-hvordan/#findComment-4009341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å rette opp i feilaktige opplysninger i enkelte journaler. Ønsker til dels også å utfylle noe jeg mener er mangelfylt. Ønsker at mine kommentarer legges til under de aktuelle journalnotatene. Hvordan gjør jeg det i praksis? Hvem skal det sendes til? Til aktuell behandler eller til den generelle adressen til helseforetaket? Har jeg rett til å få mine kommentarer og tilføyelser lagt til? Hvis det har blitt sendt ut epikriser med opplysninger jeg ønsker å rette på, vil disse bli sendt ut på nytt med mine kommentarer? Når det gjelder en av behandlerne har jeg gjentatte ganger bedt vedkommende å rette feil i en behandlingsplan. Det ble ikke gjort. Jeg vil gjerne sikre at det jeg sender blir tatt i mot/behandlet og at mine kommentarer kommer med, hvis jeg har rett til det. Tenker å skrive dato på journal notatet og sende mine rettelser/kommentarer. Er det slik det skal gjøres? Jeg er redd for at jeg sender et brev og det bare blir liggende hos helseforetaket og at ingen tar tak i det. Jeg har ikke tenkt å flisespikke på småfeil, men enkelte feil og mangler er viktig for meg at blir rettet opp i. Disse feilene bidrar til hvordan jeg blir oppfattet av helsepersonell som ikke kjenner meg. Anonymkode: 06a89...600 Send brev til helseforetaket om hvilke opplysninger du vil ha rettet og tilføyd. Gi samtidig beskjed om ved mangelfull retting blir fylkesmannen neste instans. Be gjerne om et møte om dette da får du sagt mer og få mer og bedre informasjon. Er forøvrig i samme situasjon og har begynt med retting av feil. Endret 14. november 2020 av aa-k-j 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457917-retting-kommentering-av-journalnotater-hvordan/#findComment-4009348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.