Gå til innhold

Har jeg grensepsykose nå?

Anbefalte innlegg

Jeg er paranoid. Tror alle ser på meg, tvers gjennom meg. Alle "vet" mye, eller alt om meg. Øynene mine mister fokus, jeg klarer ikke fokusere. Alle inntrykk ramler innover meg. Har veldig sterk frykt og angst. Føler meg altfor synlig. I hodet mitt svirrer ulike personer rundt som vet mye om meg. De blir farlige. Jeg må lukke øynene, være på et mørkt og stille rom, for det svirrer i hodet. Må bort fra andres "blikk". Ekstremt ubehagelig. Jeg tror alle skal "ta meg" for noe. Føler en voldsom fjernet. Som om ting og rommet rundt meg er langt borte. En voldsom skam over meg selv.

Hva er dette? Har hatt disse anfallene i over 10 år. Det er som om jeg mister helt kontroll over selvet. 

Håper på svar. 

Anonymkode: e3745...e39

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457931-har-jeg-grensepsykose-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har hatt sånne anfall i 10 år og aldri blitt utredet for det? Da er det kanskje på tide nå da, å bestille seg time hos fastlegen. 

Anonymkode: 4ed32...591

Har prøvd migrenemedisiner, vært utredet for epilepsi. Psykiateren jeg gikk til en gang sa at det er en slags sosial angst. Men det er jeg ikke så sikker på..ble aldri utredet for det nei..

Føler jeg mister grepet på meg selv og virkeligheten og vet aldri når det kommer. Som ulven og rødhette. Så tør ikke gå noen plass lenger, holder meg nær hjemme. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd migrenemedisiner, vært utredet for epilepsi. Psykiateren jeg gikk til en gang sa at det er en slags sosial angst. Men det er jeg ikke så sikker på..ble aldri utredet for det nei..

Føler jeg mister grepet på meg selv og virkeligheten og vet aldri når det kommer. Som ulven og rødhette. Så tør ikke gå noen plass lenger, holder meg nær hjemme. 

Det høres helt forferdelig ut å ha det sånn! Jeg tror det er best om du forteller dette til fastlegen. Det kan være noe annet enn sosial angst. Har du ingen andre psykiatriske diagnoser å knagge dette på? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres helt forferdelig ut å ha det sånn! Jeg tror det er best om du forteller dette til fastlegen. Det kan være noe annet enn sosial angst. Har du ingen andre psykiatriske diagnoser å knagge dette på? 

Jeg har veldig mange diagnoser, men ikke psykoselidelse. Jeg skulle gjerne ha visst hva dette er for noe for det er ekkelt..får snakke med fastlegen men kanskje det bare er jeg som har det akkurat slik, ingen andre, så det er en feil med meg..

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig mange diagnoser, men ikke psykoselidelse. Jeg skulle gjerne ha visst hva dette er for noe for det er ekkelt..får snakke med fastlegen men kanskje det bare er jeg som har det akkurat slik, ingen andre, så det er en feil med meg..

Hvis du har veldig mange diagnoser så er det kanskje ikke så rart om symptomene fra mange av dem er tilstedeværende samtidig og gir deg et unikt symptomuttrykk?

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har veldig mange diagnoser så er det kanskje ikke så rart om symptomene fra mange av dem er tilstedeværende samtidig og gir deg et unikt symptomuttrykk?

Ja det kan hende. Synes bare det er en rar reaksjon. Har kommet frem til at det ikke er noe jeg kan gjøre med det. Må nok bare leve med det. 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan hende. Synes bare det er en rar reaksjon. Har kommet frem til at det ikke er noe jeg kan gjøre med det. Må nok bare leve med det. 

Ja, dessverre er det sånn at man må lære seg å leve med mye. Men jeg anbefaler deg å ta det opp med behandler sånn at du kan få litt hjelp til å tenke ut hva som kan hjelpe deg når du opplever det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...