Gå til innhold

Noen spørsmål om Zoloft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått utskrevet Zoloft mot depresjon, 50 mg. 

- Er det fornuftig å dele tablettene og ta 25 mg f.eks. første uke for mildere bivirkninger eller er det like greit å gå rett på 50 mg? (Legen sa ikke noe om dette, men jeg ser tablettene kan deles.)

- Kan jeg ta Stilnoct for søvn når jeg tar Zoloft?

- Når jeg sliter med innsovning, er det best å ta Zoloft tidlig eller sent på dagen?

- Er Zoloft ansett som et godt antidepressiva?

Anonymkode: 0ac6c...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil forum, denne skulle på psykiatri. Kanskje admin kan flytte.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått utskrevet Zoloft mot depresjon, 50 mg. 

- Er det fornuftig å dele tablettene og ta 25 mg f.eks. første uke for mildere bivirkninger eller er det like greit å gå rett på 50 mg? (Legen sa ikke noe om dette, men jeg ser tablettene kan deles.)

- Kan jeg ta Stilnoct for søvn når jeg tar Zoloft?

- Når jeg sliter med innsovning, er det best å ta Zoloft tidlig eller sent på dagen?

- Er Zoloft ansett som et godt antidepressiva?

Mine råd i alle fall:

1. Zoloft har vanligvis mer bivirkninger i starten når den brukes mot angst enn mot depresjon. Å starte med 25 er egentlig bare anbefalt ved panikklidelse, som ofte forverres i starten. Personlig ville jeg nok bare startet med 50 som legen din anbefalt. 

2. Zoloft kan brukes sammen med Stilnoct.

3. Halveringstiden til Zoloft er ganske lang, så dette tror jeg er likegyldig. Da jeg tok høy dose av den i sin tid husker jeg at jeg delte dosen i to, men det er ikke nødvendig.

4. Zoloft er omtrent som andre antidepressiva. Den gir litt mindre følelsesmessig avflating enn andre SSRI. Men det er lite forskjeller på gruppenivå.

God bedring 😊

Skrevet

Det lønner seg å ta den om morgenen med hensyn til søvn. Det ble i hvert fall jeg rådet til av legen som skrev de ut til meg.

Anonymkode: b5d68...75d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...