Gå til innhold

Deprimert og angstfyllt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endel kroppslige symptomer. Skal utredes på revmatologisk. Redd for medisiner som brukes mot revmatisme, skal gi meg alvorlig forløp dersom jeg pådrar meg covid. Det står på risikosidene til fhi att folk under 50 får mildt forløp, og bare 4 i min aldersgruppe har dødd av covid. Men jeg krisemaksimerer og tenker det står lett forhøyet risiko for de over 50 som går på immundeprimerende behandling for autoimmune sykdommer. Samtidig har jeg en liten identitetskrise. Da jeg har lest att folk med schizofreni ikke får revmatoid arthritt. Jeg som endelig hadde slått meg til ro med den diagnosen. Jeg er deprimert, har smerter, og tenker på døden. Men jeg vill ikke dø en jævlig død. Det skulle vært en knapp man kunne trykket på om verst mulig scenario dukker opp. Jeg klarer ikke slippe tankene som kverner rundt meg. Jeg får dårlig samvittighet også fordi jeg takler så dårlig noe som egentlig gjelder veldig mange.

Anonymkode: 3d187...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært deprimert og angstfylt før du ble 30 år, eller har det komt i senere tid?

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i krisemaksimering, men når jeg leser innlegget ditt for jeg bare lyst til å si trekk pusten dypt noen ganger. 

Har du slike krisetanker hele dagen eller går det i bølger? Kan du øve deg på å avlede deg selv når de kommer. Ha en plan liksom. Nå krisemaksimerer jeg da skal jeg finne meg en kopp te og lytte til den podcasten...etc.

(Nå slenger jeg bare ut ideer som jeg har fått, men som jeg sliter med å bruke selv)

Skrevet

Jeg er lettere til sinns nå. Det trengte ikke være leddgikt, antistoffene mine var ikke så veldig høye, og skulle det alikevel være det ville det ikke være så ille med medisiner som jeg først trodde. Det var også en myte at schizofrene ikke fikk leddgikt.

Anonymkode: 3d187...14b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...