Gå til innhold

Ambulant team Kupton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte snakke med ambulant team for første gang og det var ikke så lett for der fikk jeg beskjed om at de var to som skulle snakke med meg. Jeg greier bare å snakke med en av gangen så det var bortkastet. Hvorfor kunne jeg ikke fått lov til å snakke med en av de?

Anonymkode: 91d57...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er sannsynligvis en regel de har av hensyn til sin egen sikkerhet. Både når det gjelder beskyttelse mot vold, men også når det gjelder falske beskyldninger om uønsket adferd.

Endret av kupton
Skrevet

Har opplevd det selv under samtaler med ambulant team og de kjente meg fra før og visste jeg aldri har vært voldelig. Har og problemer med å snakke med mer enn en om gangen. 

Skrevet
38 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har opplevd det selv under samtaler med ambulant team og de kjente meg fra før og visste jeg aldri har vært voldelig. Har og problemer med å snakke med mer enn en om gangen. 

Da har man jo en gylden anledning til å øve seg på det, innenfor trygge rammer. Målet er vel å bli bedre, ikke vedlikeholde angsten? 

Anonymkode: ed523...377

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har man jo en gylden anledning til å øve seg på det, innenfor trygge rammer. Målet er vel å bli bedre, ikke vedlikeholde angsten? 

Anonymkode: ed523...377

Det er ikke pga angst, men pga negative erfaringer. Hver gang jeg prater med mer enn en blir jeg stadig avbrutt og overkjørt og har lite og ingenting å si. Det skjer ikke ofte om jeg prater med bare en person. Og det skjer hovedsakelig med helsepersonell. Jeg har i flere år vært mye utrygg på andre fordi for mange har bestemt uten at jeg har hatt noe å si og får ikke bygget opp trygghet før det skjer igjen. 

Skrevet
1 time siden, aa-k-j skrev:

Det er ikke pga angst, men pga negative erfaringer. Hver gang jeg prater med mer enn en blir jeg stadig avbrutt og overkjørt og har lite og ingenting å si. Det skjer ikke ofte om jeg prater med bare en person. Og det skjer hovedsakelig med helsepersonell. Jeg har i flere år vært mye utrygg på andre fordi for mange har bestemt uten at jeg har hatt noe å si og får ikke bygget opp trygghet før det skjer igjen. 

Da sier du tydelig til dem: "Når dere kommer innom meg to stykker, vil jeg at det kun er en av dere som snakker med meg, og den andre sitter litt unna og kun observerer. Jeg ønsker ikke at begge deltar i samtalen".

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Da sier du tydelig til dem: "Når dere kommer innom meg to stykker, vil jeg at det kun er en av dere som snakker med meg, og den andre sitter litt unna og kun observerer. Jeg ønsker ikke at begge deltar i samtalen".

Jeg pleide å snakke med den ene av de, men det blir ikke å snakke med de flere ganger da jeg har gitt opp å få hjelp der. 

Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

Ts her. For min del hjelper det ikke så lenge det er to personer i samme rom og ikke om jeg må snakke med kun en av de. Hensikten med hjelpen blir for min del borte.

Skrevet
På 18.11.2020 den 1.00, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte snakke med ambulant team for første gang og det var ikke så lett for der fikk jeg beskjed om at de var to som skulle snakke med meg. Jeg greier bare å snakke med en av gangen så det var bortkastet. Hvorfor kunne jeg ikke fått lov til å snakke med en av de?

Det er kanskje bare vurderingsamtalen. Sånn for min del, og andre jeg vet, at det er en til en videre. 

Skrevet
4 timer siden, Villanda skrev:

Det er kanskje bare vurderingsamtalen. Sånn for min del, og andre jeg vet, at det er en til en videre. 

De sa til meg at de alltid er to eller flere i ambulant team og ei jeg kjenner har hatt besøk av det samme ambulante teamet og da kom det hele tre stykker.  En til en samtalene er kun hvis jeg får tildelt en behandler poliklinisk sa de. Så hva er så meningen med ambulant team når de ikke kan hjelpe sånne som meg? De var heller ikke hjemme hos meg, men på et kontor med flere medarbeidere så det skulle vel ikke være så farlig om bare en av de snakket med meg. 

Skrevet

Jeg bruker å hoppe av tråder som blir slik, men har en kommentar denne gangen.

Når en person har bestemt seg for hva en ikke kan/klarer/makter, synes jeg det er liten mening i å fortsette. Har en bestemt seg for at en ikke klarer noe, lykkes en vanligvis med det.

Skrevet
13 minutter siden, kupton skrev:

Jeg bruker å hoppe av tråder som blir slik, men har en kommentar denne gangen.

Når en person har bestemt seg for hva en ikke kan/klarer/makter, synes jeg det er liten mening i å fortsette. Har en bestemt seg for at en ikke klarer noe, lykkes en vanligvis med det.

Minner om min gamle psykoanalytikers yndlingssetning: "så du klarer å la være å få det til".  Ordentlig frustrerende tilbakemelding, men ganske nyttig. 

Anonymkode: 26791...6ca

Skrevet
På 18.11.2020 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Ts her. For min del hjelper det ikke så lenge det er to personer i samme rom og ikke om jeg må snakke med kun en av de. Hensikten med hjelpen blir for min del borte.

Hva er det du trenger hjelp til og som er helt umulig å få hjelp til hvis det er to i rommet?

Skrevet

Jeg tror å ha positive erfaringer med flere til stede kan hjelpe slik at slike situasjoner blir lettere. At en prater om noe bra og øver med det. Kan og bli lettere å prate med en først ei lita stund og den andre kan komme inn i rommet etter ei lita stund og pasienten kan prøve å prate litt med den andre og. Det handler ofte om manglende/redusert trygghet noe jeg kjenner meg igjen i og det hjelper ikke om utrygghet vedlikeholdes istedenfor å reduseres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...