Gå til innhold

Kun fem på julaften i følge Raymond Johansen?


frosken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, frosken skrev:

Raymond Johansen sier i Dagbladet i dag: "Men når du spør meg nå i dag, så er svaret at det ikke er lov med store samlinger på mer enn fem, også på julaften."

https://www.dagbladet.no/nyheter/nedtur-avlyser-julebordene/73083788

 

Jeg trodde forbudet gjaldt mer enn 10 personer i private hjem?

 

Hvem samler 10 stk i disse tider 😳

Anonymkode: 94ef1...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Raymond Johansen sier i Dagbladet i dag: "Men når du spør meg nå i dag, så er svaret at det ikke er lov med store samlinger på mer enn fem, også på julaften."

https://www.dagbladet.no/nyheter/nedtur-avlyser-julebordene/73083788

 

Jeg trodde forbudet gjaldt mer enn 10 personer i private hjem?

 

Det er vel 5 ekstra i tillegg til fine nærmeste? Eks mor, far, x barn pluss fem ekstra? 

Anonymkode: 2d7f7...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
49 minutter siden, frosken skrev:

Raymond Johansen sier i Dagbladet i dag: "Men når du spør meg nå i dag, så er svaret at det ikke er lov med store samlinger på mer enn fem, også på julaften."

https://www.dagbladet.no/nyheter/nedtur-avlyser-julebordene/73083788

 

Jeg trodde forbudet gjaldt mer enn 10 personer i private hjem?

 

Det står ikke 5. Det står 10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem samler 10 stk i disse tider 😳

Anonymkode: 94ef1...3ad

F.eks en helt vanlig storfamilie til jul. Type mor. far, to "barn" med samboere,  et par bestemødre og en onkel... - og som har hus som er stort nok til at det er helt uproblematisk å holde avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

F.eks en helt vanlig storfamilie til jul. Type mor. far, to "barn" med samboere,  et par bestemødre og en onkel... - og som har hus som er stort nok til at det er helt uproblematisk å holde avstand. 

Ja det er det vanlige, men vi lever i en litt annerledes tid. Jeg hadde nok aldri deltatt på noe slik nå lenger, ikke før vi er tryggere enn vi er nå.

Anonymkode: 94ef1...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å være oss 2 voksne, 3 unge voksne/ungdommer, og 3 besteforeldre på julaften, så sant de gamle tør komme til oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det vanlige, men vi lever i en litt annerledes tid. Jeg hadde nok aldri deltatt på noe slik nå lenger, ikke før vi er tryggere enn vi er nå.

Anonymkode: 94ef1...3ad

Dersom man har anledning til å opprettholde tilstrekkelig avstand til de andre, så tenker jeg at det er uproblematisk med en slik julefeiring - også i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen hos oss er også reisen til der vi har planer om å feire jul. Flyselskapene reduserer antall avganger og det blir mellomlandinger via andre flyplasser osv. Vi bestilte flybilletter hos Norwegian i august og det er jo et usikkert flyselskap om dagen... Det som tidligere tok 40 minutter, tar nå plutselig 4-5 timer. Å ta tog vil ta oss 15 timer. Dessuten vil vi bli 11 personer på julaften, så slik jeg tenker pr. i dag, tror jeg at vi i år blir hjemme. Men synd. Samboeren min har ikke sett sin familie siden forrige jul. Men jeg tenker at i år må vi ta hensyn til annet enn familie og hygge på julaften. En koselig jul skal vi likevel klare å lage oss to alene her hjemme uten nærmeste familie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestemte allerede i oktober, at det ikke blir den tradisjonelle familiejulefeiringen hos min mor i min hjemby i år. 
Hun er i risikogruppe, og de vil feire jul alene, hun og mannen.   

Svigerdatteren min drar heller ikke hjem til jul i år, av samme grunn.  Hun og sønnen min studerer i Oslo, og vil ikke utsette eldre i sin familie for smitte. Så det blir Oslo-feiring på dem.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 7 tenker jeg. Eksen og bonusmora, to voksne barn, mannen og meg og så en tante av ungene. Ingen eldre, men to som muligens kan være i risikogruppen. Men vi omgås bittelitt uansett så det går nok bra, vi trenger jo ikke å sitte i fanget på hverandre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kalevaala skrev:

Vi bestemte allerede i oktober, at det ikke blir den tradisjonelle familiejulefeiringen hos min mor i min hjemby i år. 
Hun er i risikogruppe, og de vil feire jul alene, hun og mannen.   

Svigerdatteren min drar heller ikke hjem til jul i år, av samme grunn.  Hun og sønnen min studerer i Oslo, og vil ikke utsette eldre i sin familie for smitte. Så det blir Oslo-feiring på dem.    

Blir jul alene her og, føler det er det absolutt tryggeste for å ta vare på resten av familien og ikke minst samfunnet rundt oss 🙂 

Anonymkode: 94ef1...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Er så jæ.... irritert over denne situasjonen. Jeg var motivert for dugnad i vår og situasjonen bedret seg helt til de åpnet grensene. Det var vel ikke bare jeg som skjønte at det da ville gå til helvete når grensene ble åpnet ? Det er de åpne grensene som er problemet. Ikke våre ungdommer som gjør så godt de kan. I hvert fall de fleste av dem. 

Det er seigpining de driver med. Skjønner ikke at ikke de kan gjøre det ordentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...