Gå til innhold

Kun fem på julaften i følge Raymond Johansen?


frosken

Anbefalte innlegg

1 time siden, Trine skrev:

Helsedirektoratet anbefaler maks fem personer, i tillegg til husstanden. Husk at selv om ti personer er lov, er det ikke anbefalt. Det kan også være kommunale forskjeller. Her hvor jeg bor, er det ikke lov å ha flere enn fem på besøk. Så planlegger dere å reise ut av kommunen, sjekk reglene i den/de kommunene dere skal til. 

Enda godt du ikke siterer FHI - en privat organisasjon startet av Rockefeller for å snakke for vaksiner (så han kan tjene masse penger), men likevel så spiller anbefalingen ingen rolle egentlig. 

Det handler om kontroll. 

I England er det sånn at hvis du skal feire jul med andre enn deg selv, må du i "fengsel" i etterkant - 5 dager. 

I Irland må folk ta med sitt eget bestikk om de skal feire jul hos andre. Folk ser ikke hvor idiotisk det er :P hahah

Anonymkode: dbb72...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pøh - han er en god sønn. Du er en dårlig datter om du ikke besøker foreldrene dine. 

Jeg har en svoger som er sånn som det du skriver der, sender hunden sin til foreldrene sine så de skal passe den hele dagen hver dag (gratis, selv om de egentlig ikke har lyst, men føler de plikter å gjøre det så sønnen kan gå på jobb), handler mat online (tør ikke å gå i butikken), er aldri på besøk hos foreldrene sine, selv om hunden er der hver eneste dag med alle hans basselusker. 

Det er irrasjonelt! 

Du kan helt fint besøke dem - er du redd for at de skal dø av viruset kan du ha på munnbind og holde 1m avstand... Men besøke dem, det kan du. Var hos legen i går, satt 2 meter unna, ho gadd ikke å ha på munnbind. For det var stor nok avstand. Tenk så mange ho møter, a, hver eneste dag. Som potensielt er smittebærere eller i risikogruppa.

Anonymkode: dbb72...249

Er jeg en dårlig datter? Javel! Og sønnen som går rundt overalt og kan bære smitte er en god sønn? Han trengte seg inn på dem i fjor jul og da de hadde influensa og ikke hadde matlyst, han skal være der uansett. Er totalt avhengig av dem. 

Ja jeg holder en meters avstand når jeg er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enda godt du ikke siterer FHI - en privat organisasjon startet av Rockefeller for å snakke for vaksiner (så han kan tjene masse penger)

Det som nå heter FHI, har vært et statlig institutt helt fra begynnelsen.

Rockefeller foundation ble opprettet av en som allerede hadde tjent masse penger. En stor andel av bidragene derfra har gått til stipender, etablering av utdanningsinstitusjoner o.l.

For de som lever av legemiddelproduksjon er det som regel mest lønnsomt at befolkningen blir syk. Selv om enkelte vaksiner i våre dager er veldig dyre, er det mest penger å hente i medisiner. 

Vaksiner som redder barn og unge, f.eks. vaksiner mot difteri, kopper og tuberkulose, er lønnsomme for samfunnet i langt større grad enn for vaksineprodusenten.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du ikke forstår er at dette er en sykdom der OVER 99% overlever. Koronavirus har de fleste en viss immunitet imot også - nettopp siden KORONAVIRUS er de vanlige forkjølelsesvirusene. Hilsen en ekspert (forsker), tidl. ansatt i Pfizer!! 

Du skjønner, disse ordene kommer fra de som virkelig kan noe om emnet. Om immunologi, om virus. Om kroppen. 

Om noen er et naut her, er det jo deg :D

Du kan overhodet ingenting om emnet. Visste du at det ble holdt en "koronavirusøvelse" i 2019? Noen måneder før viruset "slapp løs i befolkningen". Har du hørt om The great reset? Nei vel. Les litt om det du. MØØ.

Anonymkode: dbb72...249

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda godt du ikke siterer FHI - en privat organisasjon startet av Rockefeller for å snakke for vaksiner (så han kan tjene masse penger), men likevel så spiller anbefalingen ingen rolle egentlig. 

Det handler om kontroll. 

I England er det sånn at hvis du skal feire jul med andre enn deg selv, må du i "fengsel" i etterkant - 5 dager. 

I Irland må folk ta med sitt eget bestikk om de skal feire jul hos andre. Folk ser ikke hvor idiotisk det er :P hahah

Anonymkode: dbb72...249

 

Unnskyld at jeg spør, men hvor i all verden henter du alt dette fra?

Ja, mange er trolig immune, men det gjelder mest den yngre delen av befolkningen.

Det er ingen som virkelig kan noe om et virus vi oppdaget for under ett år siden. Men vi vet at helsevesenet vil bryte sammen dersom vi slutter å ta hensyn.

Bedre å være naut enn å være deg. 

Hvem hadde koronavirusøvelse?  

Du har ikke grunnlag for å vite hvor mange som dør av korona. Du skjønner, vi har hatt tiltak hele veien. Ingen vet hvor mange som ville dødd dersom vi hadde fortsatt som normalt. Vi vet at 1,44 millioner mennesker har dødd av korona og vi vet at det er er grovt regnet én million flere enn det dør av influensa årlig. Det endelige tallet har vi ikke enda. Men allerede ser vi at dødeligheten er relativt høy. Og vi har sett i andre land hva som skjer med helsevesenet dersom vi mister kontrollen over smitten. 

Jeg kan det jeg trenger å kunne om viruset. Høres ut som er mer tilhenger av konspirasjonsteorier.

Folkehelseinstituttet er et statlig organ.

Ja, selvfølgelig handler det om kontroll. Kontroll over viruset! Har du ikke fått med deg at helsepersonell jobber døgnet rundt eller at begravelsesbyråer i USA måtte få hjelp av forsvaret fordi de ikke rakk ta seg av alle som døde? Hvis du tror staten setter inn tiltak fordi de så gjerne vil kontrollere oss, tar du feil. Dette viruset koster staten ekstremt mye penger.

Det er ikke satt regler så langt fram i  tid, så det vet du faktisk ikke. 

Jeg forstår at det høres idiotisk ut i ditt hode for du dikter jo opp ting 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 20.55, frosken skrev:

Raymond Johansen sier i Dagbladet i dag: "Men når du spør meg nå i dag, så er svaret at det ikke er lov med store samlinger på mer enn fem, også på julaften."

https://www.dagbladet.no/nyheter/nedtur-avlyser-julebordene/73083788

 

Jeg trodde forbudet gjaldt mer enn 10 personer i private hjem?

 

Har det ikke vært 5 hele tiden?  5 november kom disse reglene

 

Private sammenkomster i eget hjem, hage eller hytte bør gjennomføres med maksimalt 5 gjester

ANBEFALING

 

Anbefalingen er at man i eget hjem, hage eller hytte ikke bør ha flere enn fem gjester i tillegg til de som bor i boligen.

Dersom alle gjestene er fra samme husstand kan man være flere enn fem. Det innebærer at to familier kan møtes selv om de har mange barn.

Begrensingen på fem gjester gjelder ikke for barn som er i samme kohort i barnehage eller barneskole.

Husk god håndhygiene, at alle som ikke er i samme husstand holder én meter avstand og at de som er syke blir hjemme.

Se også:

 

Anonymkode: 94ef1...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...