Gå til innhold

Er du ofte hos fastlegen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si. Fikk ny fastlege for litt over ett år siden, og jeg tror ikke jeg har vært hos ham for egen del, men jeg har vært med jentene mine noen ganger.

Hadde en urinveisinfeksjon for 2-3 år siden, da var jeg hos fastlegen, og så fikk jeg en himla reaksjon på pennicilin etter rotfylling, så jeg måtte til fastlegen da. Det var for halvannet år siden. Det blir vel kanskje ett besøk eller to i året, sånn vanligvis, tenker jeg.

Skrevet

Er som oftest hos fastlegen ett par ganger i året. Hittil i år har jeg vel vert der 4 ganger.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 518ab...d21

Nei, på det meste 1-2 ggr i året, som regel mindre vil jeg si. Har fått høre et par ganger av vikarlege og ny fastlege at jeg går sjelden til legen.

Har vært 5 ggr hos gynekolog det siste året, men 4 av dem var sjekk og oppfølging. 

Worrisome Plenty
Skrevet

Jeg har pleid å være en 4-5 ganger i året. Etter pandemien ligger jeg an til 2 besøk i år. Terskelen for å dra til legen har blitt høyere.

Skrevet

Jeg tar blodprøver 2-3 ganger i året. Jeg skal til legen igjen før jul for å ta en føflekk. Ingen blodprøver før etter jul.

Skrevet

Noen ganger i måneden nå. 

Anonymkode: fcee6...f27

Skrevet

Ja, jeg synes jeg er litt for mye til fastlegen, men det skyldes fysiske forhold og det er han eller andre i helsetjenesten som ofte ber meg gå til ham når det blir så (upassende) ofte. Men jeg kommuniserer også en del med fastlegen via E-konsultasjon der det er like nyttig, altså der det er mer at jeg skal gi ham informasjon og han mer skal treffe en avgjørelse basert på den informasjonen jeg gir og det ikke er behov for fysisk oppmøte. Men e-konsultasjon egner seg dårlig om man ønsker å diskutere noe eller rådføre seg med legen direkte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...