Gå til innhold

Depresjon eller bare manglende evne til å ta meg sammen å gjøre en forandring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjeder meg. Finner ingen interesse i noe. Ingenting begeistrer meg. Jeg prøver å ramse opp alt jeg skal være takknemlig for men blir gal av den uutholdelige tomheten jeg kjenner på. Prøver å lage lister over gjøremål eller hobbyer. Kommer ikke i gang eller mister raskt interessen. Savner noe å brenne for. Dette har vart så lenge nå at det gjør mer og mer vondt. Vil så gjerne forandring men sitter fast. Jeg blir mer og mer apatisk. 

Anonymkode: ab033...4d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du noen medisiner for depresjon?

Anonymkode: 9e1f6...b77

UtakknemligDiva
Skrevet

Tror det kan ha å gjøre med at det liksom ikke er igjen noe å klare, høre til i osv. Alt har blitt slik at vi flytter hvor som helst for å jobbe eller studere. Så har ting blitt veldig enkelt for mange, og idioti blir belønnet. Som feks Paradise Hotel og slik dritt. Folk blir kjendiser av å drite seg ut så begynner de å tjene på å bare være seg. Så sitter vi andre og ikke skjønner hva som er så spesielt med enkelte. Ingenting blir liksom spennende lenger fordi ting går liksom bare på hvor mange venner/stor familie man har. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du noen medisiner for depresjon?

Brukt tidligere men ikke nå. Vil så gjerne klare en varig løsning uten medisin men klarer ikke helt å finne mening i hverdagen som uføretrygdet. Lurer egentlig på om det å være uføretrygdet er årsak til depresjon nå. Har levd et veldig aktivt liv. Hadde mye å gjøre og stort sosialt nettverk. En ressursperson som var engasjert. Føler mye på tap og sorg over det som var. Men nå har jeg bare en overveldende følelse av at livet er over. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukt tidligere men ikke nå. Vil så gjerne klare en varig løsning uten medisin men klarer ikke helt å finne mening i hverdagen som uføretrygdet. Lurer egentlig på om det å være uføretrygdet er årsak til depresjon nå. Har levd et veldig aktivt liv. Hadde mye å gjøre og stort sosialt nettverk. En ressursperson som var engasjert. Føler mye på tap og sorg over det som var. Men nå har jeg bare en overveldende følelse av at livet er over. 

Hvor lenge har du hatt det sånn? Jeg var alvorlig deprimert i flere år, kom meg ikke opp igjen før jeg fikk wellbutrin.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du hatt det sånn? Jeg var alvorlig deprimert i flere år, kom meg ikke opp igjen før jeg fikk wellbutrin.

Alvorlig depresjon i tenårene. Har hatt flere episoder med moderat depresjon  i løpet av livet men også lange perioder med et meningsfullt og godt liv. Så opplevde jeg en alvorlig depresjon pluss sterk angst for åtte  år siden som jeg fikk behandling for men som liksom aldri slipper helt taket. Prøvd cipralex og Brintelix i flere år. Det hjalp mot angst og tvang men jeg mistet liksom kontakt med mine egne følelser. Eksisterte bare og mistet kontakt med venner. Medisin skremmer meg litt, vil jo kunne feks gråte eller føle kjærlighet for mine nærmeste ol.  Har ikke prøvd welbutrin. Hvordan virker det for deg?. Må du bruke den resten av livet? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig depresjon i tenårene. Har hatt flere episoder med moderat depresjon  i løpet av livet men også lange perioder med et meningsfullt og godt liv. Så opplevde jeg en alvorlig depresjon pluss sterk angst for åtte  år siden som jeg fikk behandling for men som liksom aldri slipper helt taket. Prøvd cipralex og Brintelix i flere år. Det hjalp mot angst og tvang men jeg mistet liksom kontakt med mine egne følelser. Eksisterte bare og mistet kontakt med venner. Medisin skremmer meg litt, vil jo kunne feks gråte eller føle kjærlighet for mine nærmeste ol.  Har ikke prøvd welbutrin. Hvordan virker det for deg?. Må du bruke den resten av livet? 

De virket ved at jeg fkk mer energi og at jeg liksom ble løftet opp innvendig. Tungsinnet forsvant. Jeg gikk på lamictal ved siden av, og bruker bare den nå. Er du utredet for bp? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De virket ved at jeg fkk mer energi og at jeg liksom ble løftet opp innvendig. Tungsinnet forsvant. Jeg gikk på lamictal ved siden av, og bruker bare den nå. Er du utredet for bp? 

Har ikke vært snakk om bipolar lidelse. Ikke opplevd mani. Bare veldig svingende humør. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært snakk om bipolar lidelse. Ikke opplevd mani. Bare veldig svingende humør. 

Det kan være at et stemningsstsbiliserede ville hjulpet deg også. Ønsker deg god bedring og håper du gir medisiner en sjanse, det er mye bedre å bruke det enn å ha det sånn. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være at et stemningsstsbiliserede ville hjulpet deg også. Ønsker deg god bedring og håper du gir medisiner en sjanse, det er mye bedre å bruke det enn å ha det sånn. 

Takk for råd og omtanke. 

UtakknemligDiva
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du uføre? Skjønner det kan bli bittert ja, er litt i samme båt bare at jeg er ikke uføre. Jeg mistet også litt livet mitt, uten å vite hvor det gikk galt. Men nå er korona med å ødelegger også. 

Men hvorfor du er uføre har en del å si. 

Jeg tenker også apati kan komme av at vi før alt vi trenger i hendene. Altså, vi trenger liksom ikke gjøre noe lenger. Alt er i mobilen! Vi kan se filmer, høre på musikk. Vi kan kommunisere på some, og vi kan se andre steder. Vi trenger liksom ikke reise noe sted fysisk.. vi utsletter oss selv. Data overtar alt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...