Gå til innhold

Jeg føler at jeg ikke fortjener kjærlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dette hører hjemme på åpent forum, så vær så snill å flytt det.

Jeg er en godt voksen dame som har vært skilt i 15 år. Noen år etter skilsmissen hadde jeg et forhold som varte i halvannet år. Han var svært dominerende og jeg var ikke særlig lykkelig, men det fungerte seksuelt. Han gjorde det heldigvis slutt. Etter det har jeg ikke vært i noe forhold, bortsett fra at jeg en gang i året traff en gift mann og hadde sex med ham. Jeg var veldig glad i ham, men har innsett at han bare var interessert i en ting. Da han skilte seg, trodde jeg han ville velge meg, men det gjorde han ikke. Han fikk seg en kjæreste, men selv da ringte ham meg opp og ba meg komme for å ha sex og jeg kom. Hva sier det om meg? 

I begynnelsen av tyveårene hadde jeg mye tilfeldig sex som aldri var tilfredsstillende. Han som tok jomfrudommen min var 10 år eldre enn meg og psyket meg ned hele tiden, så jeg hadde det vondt, men jeg holdt ut i to år. Jeg følte at jeg ikke fortjente bedre.

Da jeg giftet meg tenkte jeg at bedre enn dette kunne jeg ikke håpe på. Han var alkoholiker og utro. Jeg var utro en gang bare for å hevne meg. 

Det jeg føler er at det eneste menn vil ha av meg er sex. Ingen er interessert i meg som person. Det står liksom skrevet horeskinn på panna mi. Hvem vil ha noen med en sånn fortid? Jeg føler meg så skitten og uverdig kjærlighet. Jeg føler at det er noe fundamentalt galt med meg. Jeg føler meg som en dritt. I den siste tiden har det skjedd et mentalt og emosjonelt skifte i meg hvor jeg har tenkt at jeg burde være avholdende resten av livet for å betale for mine synder. Dessuten er jeg så gammel så det er vel ingen mann som er interessert i meg uansett.

Jeg har tenkt at jeg kan innordne meg etter forholdene og skape et godt liv alene. Det er mange som bor alene så jeg er ikke den eneste. Jeg kan satse på gode vennskap og stille opp for barna mine når det er nødvendig og ønskelig. Jeg er i ferd med å ta avsluttende eksamener og i januar skal jeg ut på jobbmarkedet. Kanskje noen vil ansette en tilårskommen dame? En jobb ville gi livet mitt innhold og mening. Det er mange som klarer å skape meningsfulle liv alene. Så får drømmer være drømmer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærlighet oppstår eller ikke oppstår helt uavhengig av fortjeneste eller ikke. Om du fortjener det eller ikke er helt uvesentlig.

Jeg vil tro at for de aller fleste er det som betyr noe hva du tilfører forholdet. Hva du har gjort tidligere er for de fleste uinteressant.

Det finnes mange muligheter for å bli kjent med folk via nettet. Det kan du prøve om du har lyst.

Skrevet

Jeg har prøvd meg på nett og det har ikke vært noen suksess, så det holder jeg meg unna. Siste gang jeg prøvde meg var forrige uke, så det er kanskje grunnen til at jeg skriver nå. Jeg er nok opprørt og såret, selv om jeg tilsynelatende gir blaffen.

Håper jeg får jobb for da får jeg råd til å melde meg på kurs. Jeg meldte meg på et matlagingskurs en gang, men ble syk den dagen.

Dette stikker dypt, så jeg tenkte å ta det opp med psykologen neste gang jeg treffer ham. Om ikke annet så for å få en bedre følelse om meg selv på dette området. 

Jeg har det jo egentlig ganske bra. Jeg tar vare på kroppen min med å gå hver dag og det betyr masse for meg, har tatt utdannelse i voksen alder, og har et veldig godt forhold til barna mine. Jeg eier min egen leilighet og har bil. Jeg har venninner som betyr mye for meg. Jeg får fortsette å leve livet mitt som det er og være fornøyd med det. Jeg får glede meg over det jeg har. Lengselen etter å få og gi kjærlighet er der. Det klarer jeg ikke å viske bort. Men det er mange, mange mennesker som har det mye verre enn meg. Jeg er i hvert fall ikke ensom! Kanskje jeg vil kjenne på ensomhetsfølelsen når sistemann flytter ut. Det får jeg takle. Mange alenemødre har taklet det før meg. Kanskje jeg skal ringe til Kirkens bymisjon og spørre om de trenger noen frivillige? Så får jeg litt perspektiv på livet?

Skrevet

Da har jeg sendt inn kontaktskjema til Kirkens bymisjon. Det er begrenset inntak av nye pga c-19, men jeg blir kontaktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...