Gå til innhold

Pynter du til advent?


Gondor

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi så på juletretenningsprogrammet på NRK i går og under en visning av masse forskjellige julepyntede hus (utsiden) sier mannen plutselig:"Den var fin! Den med reinsdyrene og sleden! Sånn til å ha på veggen!" *gulp* "Jaja, så lenge den ikke blinker så, du får kjøpe en og feste på verandarekkverket så vi ser den når vi kommer kjørende opp innkjørsla...." Han nektet på at det etterpå, men hvem vet...

Jeg feiret jul i USA et år da jeg var ca 20 år gammel. Det var det landet der jeg har sett den aller flotteste julepyntingen (den offisielle, bl a utenfor Rockefeller Center og i Central Park) og den aller styggeste julepyntingen (i private hager). I mange hager var det store mengder med fargede, blinkende lys på alle busker og trær, rundt vinduene etc, og noen hadde sågar plastsnømenn med lys inni, julenisser med slede med lys inni etc. I min ungdommelige naivitet trodde jeg da at "nordmenn har bedre smak". Det viste seg imidlertid at vi bare ikke hadde samme tilgang på slike dekorasjoner, og iallfall ikke til den lave prisen de hadde der borte, 😉 I årene som har gått siden da, har det blitt mer og mer utbredt også her. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, morsan skrev:

 I årene som har gått siden da, har det blitt mer og mer utbredt også her. 

Jeg vet jeg har skrevet det her tidligere, men jeg skulle ønske produsentene av sånt ville holde seg unna blåfarget lys. Jeg synes det er veldig stressende med blinkende blålys (som viser seg å bare være en nisseslede eller noe sånt) i bakspeilet når jeg iblant kjører i trange gater med pyntede eneboliger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, laban skrev:

Jeg vet jeg har skrevet det her tidligere, men jeg skulle ønske produsentene av sånt ville holde seg unna blåfarget lys. Jeg synes det er veldig stressende med blinkende blålys (som viser seg å bare være en nisseslede eller noe sånt) i bakspeilet når jeg iblant kjører i trange gater med pyntede eneboliger.

Blått lys er en uting også om man ikke kjører bil. Dvs har sett noen ha noen ørsmå fargede lys i mange farger, herunder blå, og da tenker jeg blått ikke er verre enn de andre fargene. Men husker noen i tidligere nabolag hang opp en mengde blå stjerner på tujaen. De blinket ikke, og det var en strekning jeg kun brukte å gå, men det minnet meg om blått lys på enkelte doer, der dd vil hindre folk å sette sprøyte. Får ikke julestemning av den assosiasjonen akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Vi så på juletretenningsprogrammet på NRK i går og under en visning av masse forskjellige julepyntede hus (utsiden) sier mannen plutselig:"Den var fin! Den med reinsdyrene og sleden! Sånn til å ha på veggen!" *gulp* "Jaja, så lenge den ikke blinker så, du får kjøpe en og feste på verandarekkverket så vi ser den når vi kommer kjørende opp innkjørsla...." Han nektet på at det etterpå, men hvem vet...

Hei

det er sånn at smaken er delt ang julebelysning.

jeg tenker mer det er hyggelig folk pynter til jul, selv om alt ikke er min smak . Lyslenker er som regel koselig i mørke når det kommer til sleder og lysende ting som det står « god jul» på, er det ikke min smak, men sånn er det.

jeg kjørte forbi en motorsykkel klubb en dag de hadde en stor motorsykkel med god jul på husveggen 🙂 ikke min smak, men hyggelig folk pynter til jul. Jeg setter minst like mye pris på at naboer rydder til jul!! Slik at det ikke ligger søppel: dvs planker og skrot utenfor.

motorsykkelklubben hengte heller ikke opp denne lysende « god jul» motorsykkelen før 30 nov, det satte jeg stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

det er sånn at smaken er delt ang julebelysning.

Han må gjerne kjøpe og henge opp noe, så lenge det har hvite/gule lys og ikke blinker. Glorete og blinkende lys nekter jeg! Han trenger heller ikke komme med slike oppblåsbare nisser og snømenn, men det kommer han ikke til å gjøre heller om jeg kjenner ham rrett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Han må gjerne kjøpe og henge opp noe, så lenge det har hvite/gule lys og ikke blinker. Glorete og blinkende lys nekter jeg! Han trenger heller ikke komme med slike oppblåsbare nisser og snømenn, men det kommer han ikke til å gjøre heller om jeg kjenner ham rrett. :) 

Enig!!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hang opp stjerner i tre vinduer i går og fant fram adventsstake med lilla lys. Det er koselig med litt lys nå, når det er så mørkt. Jeg la særlig merke til det da jeg var ute med bikkja i går kveld, det var mye lys rundt i vinduer, i hager og borettslag her vi bor, og det var fint. 

I år skal jeg feire jul hos kjæresten min, så da slipper jeg unna julepynt og -tre hjemme. 😁 Når unga feirer hos meg, må jeg ha juletre, men det kommer inn på lille julaften og pælmes ut igjen når unga reiser til faren sin tredje juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...