Gå til innhold

Northug håper på å få komme hjem til ribbe og riskrem i år også


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Det går ikke an, jeg har ikke sett maken. Jeg tolker dette som at han bagatelliserer det han har gjort, sier Omdømmeekspert og BI-professor Peggy Brønn.

– Sangen er barnslig. Det kunne vært gøy dersom han ikke hadde gjort det han hadde gjort, men med hans fortid er det ikke bra.

– Det er nesten Trump-aktig. Han kan gjøre hva han vil fordi han er Petter Northug, sier hun.

 

Anonymkode: 92aaf...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Det går ikke an, jeg har ikke sett maken. Jeg tolker dette som at han bagatelliserer det han har gjort, sier Omdømmeekspert og BI-professor Peggy Brønn.

– Sangen er barnslig. Det kunne vært gøy dersom han ikke hadde gjort det han hadde gjort, men med hans fortid er det ikke bra.

– Det er nesten Trump-aktig. Han kan gjøre hva han vil fordi han er Petter Northug, sier hun.

 

Anonymkode: 92aaf...244

Jeg er helt enig i at det er Trump-aktig, uten sammenligning for øvrig. Det er et par ting Trump og Northug har forstått:

1. Man trenger ikke å bli likt av alle. Hvis ingen blir provosert over noe du sier så er du en uinteressant person.

2. Overraskende mange gir blaffen i om noen sier eller gjør noe dumt. Det er først og fremst journalister som bryr seg om det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Det går ikke an, jeg har ikke sett maken. Jeg tolker dette som at han bagatelliserer det han har gjort, sier Omdømmeekspert og BI-professor Peggy Brønn.

– Sangen er barnslig. Det kunne vært gøy dersom han ikke hadde gjort det han hadde gjort, men med hans fortid er det ikke bra.

– Det er nesten Trump-aktig. Han kan gjøre hva han vil fordi han er Petter Northug, sier hun.

 

Anonymkode: 92aaf...244

Jeg synes det var modig av han men jeg ser din side og. For jeg føler et delt syn selv på saken. Det som han har gjort er ikke greit. 

Jeg hørte om en  tobarnsfar som mistet livet sitt for nesten ett år siden pga en som kjørte slik som Northug. Han mistet kontrollen og kjørte med uhell over i motsatt kjørebane,  og der kom en tobarnsfar kjørende. Den som forårsaket dette døde. Og det sto i avisene at han var en god gutt som overskrift. Det virket så feil for der kjempet tobarnsfaren for livet, og døde som følge av blodpropper etter operasjonene etter ulykken. Selvsagt var det trist at den som forårsaket ulykken døde.  Men han hadde kjørt for fort, og det var unødvendig av avisene og hedre han på den måten de gjorde.  Northug risikerte også andres liv selv om det ikke ble tatt liv. Så egentlig ja : unødvendig å lage sang om det. Bedre å bare si beklager feilen og aldri gjøre det igjen. 

Anonymkode: 1c739...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det foreks for pårørende til folk som har blitt drept pga råkjøring å se julesangen til Northug?  Huff sier jeg. Det er det som jeg ikke liker med sangen.  Men nå har ikke Northug drept noen heldigvis.  

Anonymkode: 1c739...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper det foreks for pårørende til folk som har blitt drept pga råkjøring å se julesangen til Northug?  Huff sier jeg. Det er det som jeg ikke liker med sangen.  Men nå har ikke Northug drept noen heldigvis.  

Anonymkode: 1c739...bbb

OK, men jeg synes det er feil å la det handle om å være for eller mot en person. Altså at hvis man er motstander av råkjøring så må man også være motstander av Northug. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har ikke Northug drept noen heldigvis.  

Nettopp! Det er det viktig å huske på. Han har kjørt litt offensivt på en firefelts vei med midtdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, kupton skrev:

Nettopp! Det er det viktig å huske på. Han har kjørt litt offensivt på en firefelts vei med midtdeler.

Han kjørte i 200 km/t i 80-sone. 

Anonymkode: c573f...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at han ikke bare blir liggende og klynke når han faller, men gutser videre. Det er jo det som gjør Northug til Northug. Jeg håper bare at han har lært denne gangen selv om han får ribbe, riskrem og like mange gaver som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt sansen for Northug. Hadde det vært "mannen i gata" som hadde kjørt så fort og vært dopa så hadde ikke "mannen i gata" fått slik medlidenhet som Northug har gjort. Det er bra han har vært så åpen om det da. Synes Northug er høy på seg selv og hvis sangen skulle være humoristisk så har han ikke så veldig god humor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fionys skrev:

Har aldri hatt sansen for Northug. Hadde det vært "mannen i gata" som hadde kjørt så fort og vært dopa så hadde ikke "mannen i gata" fått slik medlidenhet som Northug har gjort. Det er bra han har vært så åpen om det da. Synes Northug er høy på seg selv og hvis sangen skulle være humoristisk så har han ikke så veldig god humor. 

Han var ikke påvirket av noe da han kjørte. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Han var ikke påvirket av noe da han kjørte. Heldigvis.

Nei, mente ikke det, men det hørtes slik ut. Ja, heldigvis var han ikke påvirket når han kjørte, men det er ikke greit å kjøre slik om man er påvirket eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...