Gå til innhold

Grenser for uttak fra apotek?

Anbefalte innlegg

Begrensa hyppighet?

Jeg har et system. Jeg har en stor dosett som jeg fyller for to uker, og en mindre for én uke. Når jeg har begynt på siste eske av medisiner som jeg med stor sannsynlighet skal bruke i lang tid, går jeg på apoteket. 

Nå fikk jeg f.e. sist uke ut en eske med 56 tbl (måtte ha ny rp for mer). Med fyllte dosetter, et brett i skapet, i sekk, og i veske for å gjøre det enkelt når jeg sal ta midt på dagen. Så er eska tom. 

Er jeg sent ute med å ta ut en gang, blir det kort tid til neste uttak om jeg følger mitt system. Trur det som skjedde da gikk ned i dose Venlafaxin var at jeg var tom og glemte å etterfylle.

Også dumt at på resepten kan stå en gammel dosering, og så har en økt dosen.

Men er det noen regler for hvor ofte en kan hente ut medisin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458205-grenser-for-uttak-fra-apotek/
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Villanda skrev:

Begrensa hyppighet?

Jeg har et system. Jeg har en stor dosett som jeg fyller for to uker, og en mindre for én uke. Når jeg har begynt på siste eske av medisiner som jeg med stor sannsynlighet skal bruke i lang tid, går jeg på apoteket. 

Nå fikk jeg f.e. sist uke ut en eske med 56 tbl (måtte ha ny rp for mer). Med fyllte dosetter, et brett i skapet, i sekk, og i veske for å gjøre det enkelt når jeg sal ta midt på dagen. Så er eska tom. 

Er jeg sent ute med å ta ut en gang, blir det kort tid til neste uttak om jeg følger mitt system. Trur det som skjedde da gikk ned i dose Venlafaxin var at jeg var tom og glemte å etterfylle.

Også dumt at på resepten kan stå en gammel dosering, og så har en økt dosen.

Men er det noen regler for hvor ofte en kan hente ut medisin?

Du kan hente ut medisiner på resept for max 3 mnd om gangen. Utover det kan du hente ut så ofte du vil.

Anonymkode: 9fde3...63e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...