Gå til innhold

To spørsmål til Kupton

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, kupton skrev:

1. Ja, jeg har lært mye. Alle behandlere lærer mye av sine pasienter.

2. Aldri på psykiatri. Noen få ganger på andre fora.

Et tredje spørsmål: Har du inntrykk av at de lidende her inne gjenspeiler de lidende i rl? 

Anonymkode: d558b...a0e

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et tredje spørsmål: Har du inntrykk av at de lidende her inne gjenspeiler de lidende i rl? 

Her måtte jeg tenke meg nøye om.  Jeg har vært her siden 1997, og over tid tror jeg at brukerne her gjenspeiler de i RL. Men i perioder kan det være klar dominans av enkelte typer lidelser på dette forum, og det skiller seg fra RL.

1 time siden, kupton skrev:

Har bare lyst til å nevne er sak hvor dolbrukerne skiller seg fra normalbefolkningen: Dolbrukerne er langt bedre i norsk skriftlig.

Dette har jeg sett at du har nevnt før og jeg har observert innskriverne her selv etter at jeg så du nevnte det første gang for et halvt år siden eller lenger, og har du noen tanker om hvorfor det er slik?

Tiltrekkes DOL av en gruppe mennesker som i utgangspunket foretrekker å formulere seg skriftlig? Jeg har vært i begrenset grad på Facebook, og ser svært mye dårlig formulerte setninger på norsk og også mye merkelig rettskriving selv på morsmålet. Jeg er selv sterk i skriftlig fremstilling, men har jo noen som er fra generasjonen over meg som ikke vet hvordan henvende seg til f.eks. advokat eller politi eller skrive en søknad om noe. Jeg overraskes over hvor mange har vært til stede i norskopplæringen på skolen enten de bare tok grunnskole eller også videregående skole :)

Annonse

3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Dette har jeg sett at du har nevnt før og jeg har observert innskriverne her selv etter at jeg så du nevnte det første gang for et halvt år siden eller lenger, og har du noen tanker om hvorfor det er slik?

Tiltrekkes DOL av en gruppe mennesker som i utgangspunket foretrekker å formulere seg skriftlig? Jeg har vært i begrenset grad på Facebook, og ser svært mye dårlig formulerte setninger på norsk og også mye merkelig rettskriving selv på morsmålet. Jeg er selv sterk i skriftlig fremstilling, men har jo noen som er fra generasjonen over meg som ikke vet hvordan henvende seg til f.eks. advokat eller politi eller skrive en søknad om noe. Jeg overraskes over hvor mange har vært til stede i norskopplæringen på skolen enten de bare tok grunnskole eller også videregående skole :)

Vet ikke om det er slik på andre fora hvor en uttrykker seg skriftlig?

Forresten.., i en facebookgruppe for bipolare (yps..,arrester meg) synes jeg også det er mye rettskriving, men jevnt over synes jeg  nesten det er mindre vanlig. 

(Jeg påstår ikke at jeg sr6kv skriver alt korrekt altså. Jeg var flinkere på videregående).

17 timer siden, Villanda skrev:

Vet ikke om det er slik på andre fora hvor en uttrykker seg skriftlig?

Forresten.., i en facebookgruppe for bipolare (yps..,arrester meg) synes jeg også det er mye rettskriving, men jevnt over synes jeg  nesten det er mindre vanlig. 

(Jeg påstår ikke at jeg sr6kv skriver alt korrekt altså. Jeg var flinkere på videregående).

På fb er det sannelig mye rar skriving... Jeg kommenterer det aldri, vedkommende kan jo være sterkt dyslektisk, men noen ganger er det faktisk omtrent umulig å skjønne hva vedkommende prøver å si...

5 minutter siden, Lillemus skrev:

På fb er det sannelig mye rar skriving... Jeg kommenterer det aldri, vedkommende kan jo være sterkt dyslektisk, men noen ganger er det faktisk omtrent umulig å skjønne hva vedkommende prøver å si...

Enig i at det er besynderlig mye elendig norsk på diverse offentlige Facebooksider; dårlig rettskrivning og grammatikk og overdreven tegn- og emojibruk.

4 timer siden, Ekstra skrev:

Enig i at det er besynderlig mye elendig norsk på diverse offentlige Facebooksider; dårlig rettskrivning og grammatikk og overdreven tegn- og emojibruk.

For ikke å snakke om alle de som skriver på dialekt i diverse grupper. Dét irriterer meg grenseløst!

7 timer siden, Ekstra skrev:

Og for ikke å snakke om dem som vil uttrykke seg på engelsk, men som ikke fikser grammatikken! I love such sunset! Its really beatiful!" var noe av det siste jeg så på fb ved et bilde av en solnedgang. Det knyter seg inni meg av sånt! 😖 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...