Gå til innhold

Sette på tannkrone, og priser

Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlegen i dag. Han gir meg en god del billigere pris pga munntørrhet. 

Fikk beskjed at en tann nede som jeg bruker mye når jeg tygger må skiftes til tannkrone pga det har vært mye hull i den og det er begrenset hvor mange ganger man kan bore i en og samme tann.  

Prisen vil komme på litt i underkant av 5000 kr. Egentlig ville den ha kommet på nærmere 8000 kr hvis det ikke hadde vært for munntørrheten og refusjonen.  

Er det virkelig så dyrt med krone som nærmere 8000 kr? 

Hver gang jeg har noe penger på konto så tømmer jeg alt omtrent til tannlege. Tannlegen sier at jeg bør skifte til krone om 2 måneder. Kunne ønske det kunne ventes litt lenger men men er nok lurt å gjøre som han sier. 

Anonymkode: abf66...2c2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458323-sette-p%C3%A5-tannkrone-og-priser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos tannlegen i dag. Han gir meg en god del billigere pris pga munntørrhet. 

Fikk beskjed at en tann nede som jeg bruker mye når jeg tygger må skiftes til tannkrone pga det har vært mye hull i den og det er begrenset hvor mange ganger man kan bore i en og samme tann.  

Prisen vil komme på litt i underkant av 5000 kr. Egentlig ville den ha kommet på nærmere 8000 kr hvis det ikke hadde vært for munntørrheten og refusjonen.  

Er det virkelig så dyrt med krone som nærmere 8000 kr? 

Hver gang jeg har noe penger på konto så tømmer jeg alt omtrent til tannlege. Tannlegen sier at jeg bør skifte til krone om 2 måneder. Kunne ønske det kunne ventes litt lenger men men er nok lurt å gjøre som han sier. 

Jeg fikk en krone for noen få år siden, mener set kostet mellom 6000 og 7000, så 8000 høres ikke usannsynlig ut. Jekslene mine er omtrent gjennomboret fra skoledagene. Har knapt hatt hull siden, men det blir litt vedlikehold 😳.

2 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg tror jeg ga 5500 for min siste krone, den var med samme rabatt som deg, nemlig pga munntørrhet etter medisinbruk.

Ok, da er det en ganske normal pris tannlegen opererer med. Jeg ønsker ikke å bytte tannlege for han har en moderne klinikk,  jeg får refusjon for munntørrheten av han, og jeg synes at han er dyktig og grei tannlege. Hørte om en som sa at hun fikk en krone for 2000 kr, men da må det være en annen tann eller noen refusjoner regner jeg med. 

Jeg har egentlig ikke økonomi til å betale den kronen men forsøker å spare sammen det jeg kan. Får igjen på skatten tror jeg  og får feriepenger.  Viktig å få det gjort. 

Annonse

På 10.12.2020 den 20.47, girlinyellow skrev:

Jeg betalte også rundt 5000,- for en tannkrone, og det var kanskje tre år siden. Fikk også rabatt pga. munntørrhet.

Fikk beskjed om å fikse det innen 2 måneders tid. Jeg spurte om å få vente 4 måneder med å fikse det fordi jeg har ikke økonomi til det før om 4 måneder. Men tannlegen sa at jeg måtte ta det før den tid. Kan det bli dyrere om man venter med å gjøre noe med det? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om å fikse det innen 2 måneders tid. Jeg spurte om å få vente 4 måneder med å fikse det fordi jeg har ikke økonomi til det før om 4 måneder. Men tannlegen sa at jeg måtte ta det før den tid. Kan det bli dyrere om man venter med å gjøre noe med det? 

Det  jeg tror tannlegen mener er vel att du kan miste tanna, pga den er i dårlig stand, slik at det ikke er noe annet å gjøre enn å trekke den.

Anonymkode: 53d57...411

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør om du kan dele opp betalingen og om hva som kan skje hvis du venter. Det er helt normalt å lure på sånt. Men det høres jo ikke så lurt ut å gå lenge med en skadet tann som ofte belastes når du tygger.

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...