Gå til innhold

Depressiv reaksjon tross antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har gått på en antidepressiva i 6-7 mnd og en annen i 3 mnd nå. For to uker siden fikk jeg en kraftig depressiv reaksjon som sitter i meg enda. Frem til dette har det vært en stigende trend i humør og livskvalitet i hel høst.

Er det vanlig med en sånn knekk når man går på to antidepressiva? 

Anonymkode: 8a6ab...59b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458324-depressiv-reaksjon-tross-antidepressiva/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hjernen omstiller seg i møte med antidepressiva så at den beroligende effekten de kan ha, slutter å virke, er ganske vanlig. Jeg lærte mye av å lese denne boka og skjønte endelig hvorfor de ikke virker for meg: https://www.norli.no/psykiatriske-legemidler

Anonymkode: 67e42...371

På 10.12.2020 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Hei,

Har gått på en antidepressiva i 6-7 mnd og en annen i 3 mnd nå. For to uker siden fikk jeg en kraftig depressiv reaksjon som sitter i meg enda. Frem til dette har det vært en stigende trend i humør og livskvalitet i hel høst.

Er det vanlig med en sånn knekk når man går på to antidepressiva? 

Anonymkode: 8a6ab...59b

Ja, det kan jo skje. Sitter i deg enda betyr at du er en del bedte igjen, men ikke helt? 

Reaksjon, vet ikke hva det var reaksjon på, det kan kan være noe det er normalt å reagere slik på, så lenge stmptomene ikke vedvarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...