Gå til innhold

Hvor mange pasienter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg begynner med å nevne noen ulikheter. Privatpraktiserende har knapt andre oppgaver enn å ha konsultasjoner. Da kan en ha 30-35 konsultasjoner i uka om en bare vil ha litt mer enn vanlig arbeidstid. Hvor mange en har gående til enhver tid, avhenger av hvordan en arbeider. Er det en psykodynamiker som har hver pasient 3 ggr i uka, blir det ikke mer enn 10-12 stykker. Er det en som i hovedsak har støtteterapier, noe aktiv terapi og en del medisinering, går kanskje gjennomsnittspasienten en gang hver andre uke. Da blir porteføljen over 50 pasienter.

I det offentlige har spesialistene tilleggsoppgaver som undervisning og veiledning, behandlingsmøter, inntaksvurderinger med prioritering, litteraturmøter og legene har også vakter. Da jeg var sjef på en poliklinikk med ca 20 ansatte hvor jeg også gikk vakter, hadde jeg 13 polikliniske konsultasjoner i uka og ca 20-30 pasienter gående samtidig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458429-hvor-mange-pasienter/#findComment-4014576
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Jeg begynner med å nevne noen ulikheter. Privatpraktiserende har knapt andre oppgaver enn å ha konsultasjoner. Da kan en ha 30-35 konsultasjoner i uka om en bare vil ha litt mer enn vanlig arbeidstid. Hvor mange en har gående til enhver tid, avhenger av hvordan en arbeider. Er det en psykodynamiker som har hver pasient 3 ggr i uka, blir det ikke mer enn 10-12 stykker. Er det en som i hovedsak har støtteterapier, noe aktiv terapi og en del medisinering, går kanskje gjennomsnittspasienten en gang hver andre uke. Da blir porteføljen over 50 pasienter.

I det offentlige har spesialistene tilleggsoppgaver som undervisning og veiledning, behandlingsmøter, inntaksvurderinger med prioritering, litteraturmøter og legene har også vakter. Da jeg var sjef på en poliklinikk med ca 20 ansatte hvor jeg også gikk vakter, hadde jeg 13 polikliniske konsultasjoner i uka og ca 20-30 pasienter gående samtidig.

Da kjenner de jo pasientene litt, det er jo trygt, selv om alt vesentlig skal journalføres.

Anonymkode: 7895a...1b1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458429-hvor-mange-pasienter/#findComment-4014596
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Nei, ikke til den pasienten det gjelder. Vi er alle ulike. Jeg var ikke så god på å huske navn, men pasientenes historie husket jeg alltid (og fødselsdato stort sett).

Fødselsdato, det var jo litt spesielt? Fint å huske historiene da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458429-hvor-mange-pasienter/#findComment-4014745
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...