Gå til innhold

Farlig å få i seg antibac - bekymret

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Villanda skrev:

Vil man ikke også få etseskader? En blir, eller kan i alle fall bli, sår i halsen av en bit Lano håndsåpe.

Mine barn er store og smarte nok til å ikke smake. Hvor jeg ellers mye oppholder meg, har vi flasker som er mulig å drikke av bare ved å skru av en vanlig kork (pumpeflaske er vanskeligere), utenfor rekkevidde. 

Jeg synes saken var ganske tabloid og krisemaksimerende. 

Selv om det er teoretisk mulig at en unge dør av alkoholforgiftning av å drikke en flaske Antibac, så har det vel aldri skjedd i praksis? Antibac smaker vel så intenst jævlig at absolutt ingen bortsett fra garvede alkiser ville drukket det frivillig? 

Fortsetter under...

1 minutt siden, ISW skrev:

Jeg synes saken var ganske tabloid og krisemaksimerende. 

Selv om det er teoretisk mulig at en unge dør av alkoholforgiftning av å drikke en flaske Antibac, så har det vel aldri skjedd i praksis? Antibac smaker vel så intenst jævlig at absolutt ingen bortsett fra garvede alkiser ville drukket det frivillig? 

Mulig. Hvis man ikke bare svelger uten å kjenne etter. Men at hele flaska går med, er vel heller usannsynlig ja. Noen, gjerne i en annen gruppe enn barn, greier kanskje ikke helt å koble sammenhengen. Jeg vet ikke. De drikker nå Heminevrin, som ut fra lukten må smake omtrent like ille. Tipper såpestykker ikke smaker så veldig godt heller, men de er nok NOE mildere i smaken.

Jeg ville uansett ikke hatt det tilgjengelig hjemme heller, om jeg hadde små barn, slik jeg heller ikke har flotte tabletter, fe. Vallergan og Quetiapin ser jo ganske spennende ut. , tilgjengelig, eller Vodka, eller Gin tilgjengelig.

Har ikke tenkt helt over før, hvilken alkohol som var i desinfeksjonsvæska, tenkte at det kunne være tresprit for den del.

49 minutter siden, kupton skrev:

Risikoen for etseskader er nok minimal.

Hm..., ok. Jeg bare tenkte på disse såpene. At de måtte være mildere enn desinfeksjon. Og de gav i alle fall vondt i munnen og sår hals.   Som reklame for oppvaskmiddel: Én dråpe er nok. Én munnfull er nok. Kanskje fordi spriten lettere raskere passerer? Man tygger den liksom ikke og holder den dermed ikke i munnen?

6 timer siden, kupton skrev:

Risikoen for etseskader er nok minimal.

Hva da med de sprayflaskene om man får sprayet det i øynene? Det står fare om det på flaskene også. At det ikke skal være i kontakt med øyne og at man straks skal skylle godt.

5 timer siden, Villanda skrev:

Og de gav i alle fall vondt i munnen og sår hals.   Som reklame for oppvaskmiddel: Én dråpe er nok. Én munnfull er nok. Kanskje fordi spriten lettere raskere passerer? Man tygger den liksom ikke og holder den dermed ikke i munnen?

Huff, kom på en hendelse da jeg var barn nå og i mitt utforskende hjørne. Det var på den tiden man doserte oppaskmiddel med teskjeer i oppvaskmaskinen og Eva Sofie fant det interessant å putte en slik full skje inn i munnen og svelge den ned. Jeg synes å huske at det gjorde nokså vondt i munnen i noen påfølgende dager, men ønsket ikke å si noe til foreldrene mine... :) Og jeg lever åpenbart i dag og tok ikke varige mén av det i mine indre organer eller i munn/svelg...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...