Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før stemmene kom til bak etter at du sluttet på antipsykotika?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjernen er dessverre ikke laget sånn at sykdommen forsvinner på timen etter at man begynner med medisiner eller på timen etter at man slutter med de. Hjernen og nervecellene har en masse kompenserende mekanismer (litt teknisk: autoreseptorer) som må tilvennes de nye forholdene. Derfor kan det godt ta flere uker før man får effekt, og flere uker før sykdommen starter igjen hvis man slutter med medisiner. Mange forledes da til å tro at de egentlig er friske og ikke trenger medisiner. 

Du kan godt holde deg «frisk» i lang tid etter medisinslutt, uten at det betyr at du er frisk uten medisiner. Dessverre. 

UtakknemligDiva
17 minutter siden, ISW skrev:

Hjernen er dessverre ikke laget sånn at sykdommen forsvinner på timen etter at man begynner med medisiner eller på timen etter at man slutter med de. Hjernen og nervecellene har en masse kompenserende mekanismer (litt teknisk: autoreseptorer) som må tilvennes de nye forholdene. Derfor kan det godt ta flere uker før man får effekt, og flere uker før sykdommen starter igjen hvis man slutter med medisiner. Mange forledes da til å tro at de egentlig er friske og ikke trenger medisiner. 

Du kan godt holde deg «frisk» i lang tid etter medisinslutt, uten at det betyr at du er frisk uten medisiner. Dessverre. 

Hvorfor er livet så jævla «dessverre»? Hvorfor er vi så rævva skapt? Hvorfor skal mennesker eksistere? Vi gjør ikke annet enn å ta all plassen og spre oss. Spre om oss med de dårlige genene. 

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Hvorfor er livet så jævla «dessverre»? Hvorfor er vi så rævva skapt? Hvorfor skal mennesker eksistere? Vi gjør ikke annet enn å ta all plassen og spre oss. Spre om oss med de dårlige genene. 

Det er jo ditt valg hvorvidt du vil føre dine gener videre, men du trenger jo ikke skjære alle mennesker over en kam 😊

UtakknemligDiva
2 minutter siden, ISW skrev:

Det er jo ditt valg hvorvidt du vil føre dine gener videre, men du trenger jo ikke skjære alle mennesker over en kam 😊

Du skriver at man dessverre er laget slik. Vi klarer da for faen meg aldri å være friske!! Vi kommer i all verdens utgaver så hele livet dreier seg om å ta hensyn til allés særbehov

Annonse

2 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Du skriver at man dessverre er laget slik. Vi klarer da for faen meg aldri å være friske!! Vi kommer i all verdens utgaver så hele livet dreier seg om å ta hensyn til allés særbehov

Igjen, jeg skriver dessverre på samme måte som jeg kunne sagt at mennesker dessverre ikke kan fly. Det betyr ikke at det er noe galt med alle mennesker.

Du burde være litt mer positiv til verden. Nå er det jul! 

UtakknemligDiva
12 minutter siden, ISW skrev:

Igjen, jeg skriver dessverre på samme måte som jeg kunne sagt at mennesker dessverre ikke kan fly. Det betyr ikke at det er noe galt med alle mennesker.

Du burde være litt mer positiv til verden. Nå er det jul! 

Har vært positiv til i dag og til jeg så ordet «desverre» for jeg føler folk skriver det hele tiden. Jeg kaller dem «dessverre folka», de som sitter på forum og skriver «dessverre» hele tiden og bekrefter alt negative du påstår. Ikke at DU bekrefter alt negativt altså, men «dessverrefolka» er liksom på plass hele tiden

2 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Har vært positiv til i dag og til jeg så ordet «desverre» for jeg føler folk skriver det hele tiden. Jeg kaller dem «dessverre folka», de som sitter på forum og skriver «dessverre» hele tiden og bekrefter alt negative du påstår. Ikke at DU bekrefter alt negativt altså, men «dessverrefolka» er liksom på plass hele tiden

Da skal jeg begynne å skrive beklageligvis i stedet. Eventuelt på svensk. Tyvärr. Får du en bedre jul da? :D 

Jeg hører bare implanterte tanker når jeg er psykotisk. Jeg har ikke tenkt å kutte ut AP for å finne ut hvor lang tid det tar, før jeg føler att alt jeg tenker ikke blir hos meg, men sprer seg ut til onde makter, jeg savner heller ikke de implanterte tankene. Så jeg tenker jeg fortsetter med dosen min.

Hvor lang tid det tar å bli gal igjen avhenger fra person til person, men det kan ta måneder. Jeg vet av erfaring att man mister litt hver gang man har psykose, og jeg har ikke noe igjen å miste. Derfor har jeg trofast gått på AP siden 2002. Hver dag.

Anonymkode: 582ac...7ad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...