Gå til innhold

Merkelig notat i journalen.

Anbefalte innlegg

En lege i spesialisering har vært inne og skrevet i journalen hvilke medisiner jeg står på, en lege jeg ikke kjenner men som hører til dps. Og etterpå skrev han dette: Medisinlisten er ikke samstemt med pasienten. Hva betyr det? Og skrev jeg hadde AUTOSEPONERT latuda med store bokstaver. Syns dette var mystisk, var det ikke det? Og hva er DIPS? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458494-merkelig-notat-i-journalen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og skrev jeg hadde AUTOSEPONERT latuda med store bokstaver. Syns dette var mystisk, var det ikke det?

Du har da sluttet mot legens råd?

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og hva er DIPS? 

Leverandør av elektronisk pasientjournal.

Anonymkode: 08809...44a

Jeg synes ikke dette er så merkelig, men jeg fastholder som jeg har sagt før: Du må få en LITEN dose AP (av en type du ikke får uakseptable bivirkninger av) du kan bruke resten av livet. Ikke en stor dose du blir helt symptomfri av, for det gir for mye følelsesmessige bivirkninger. Du skal jo ikke jobbe - du trenger ikke være helt symptomfri. Kostnaden i form av manglende følelsesliv blir for høy. 

DIPS er som det står over et elektronisk journal og fakturasystem. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har da sluttet mot legens råd?

Leverandør av elektronisk pasientjournal.

Anonymkode: 08809...44a

Jo jeg sluttet mot legens råd, men det var da jeg som ba om latuda denne gangen. 

Kan jeg selv lese i den journalen?

Hvorfor skriver en fremmed lege om meg da? 

Når legen og pasienten setter seg ned, går gjennom medisinlisten og blir enige om hva det er pasienten virkelig bruker av medisiner, kalles det legemiddelsamstemming.

Å slutte med en medisin uten at det er avtalt med lege kalles autoseponering.

DIPS er navnet på det datasystemet som ditt DPS bruker.

1 minutt siden, ISW skrev:

Jeg synes ikke dette er så merkelig, men jeg fastholder som jeg har sagt før: Du må få en LITEN dose AP (av en type du ikke får uakseptable bivirkninger av) du kan bruke resten av livet. Ikke en stor dose du blir helt symptomfri av, for det gir for mye følelsesmessige bivirkninger. Du skal jo ikke jobbe - du trenger ikke være helt symptomfri. Kostnaden i form av manglende følelsesliv blir for høy. 

DIPS er som det står over et elektronisk journal og fakturasystem. 

Er det ikke merkelig at en ukjent lege skriver i journalen min? Det finner jeg veldig rart. Jeg tåler jo ikke Ap jo, jeg vil ikke ta det mer. Jeg trenger  ikke ap heller. 

Kan jeg selv lese i DIPS?

Annonse

3 minutter siden, kupton skrev:

Når legen og pasienten setter seg ned, går gjennom medisinlisten og blir enige om hva det er pasienten virkelig bruker av medisiner, kalles det legemiddelsamstemming.

Å slutte med en medisin uten at det er avtalt med lege kalles autoseponering.

DIPS er navnet på det datasystemet som ditt DPS bruker.

Ok. Så da er det ikke noe å bekymre seg for da? 

Var bare rart at det var en ny lege inni bildet som jeg aldri har truffet, ikke den psykiateren jeg har nå. Tenkte hva faen har ukjente folk med min journal å gjøre? 

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det ikke merkelig at en ukjent lege skriver i journalen min? Det finner jeg veldig rart. Jeg tåler jo ikke Ap jo, jeg vil ikke ta det mer. Jeg trenger  ikke ap heller. 

Kan jeg selv lese i DIPS?

Du har blitt så gammel og rar nå at jeg har gitt opp å krangle med deg om dette :D men jeg har en sterk mistanke om at du vil ombestemme deg på nyåret. Du får jo mye ubehageligheter av å være helt uten medisiner..

1 minutt siden, ISW skrev:

Du har blitt så gammel og rar nå at jeg har gitt opp å krangle med deg om dette :D men jeg har en sterk mistanke om at du vil ombestemme deg på nyåret. Du får jo mye ubehageligheter av å være helt uten medisiner..

Hehe okay skjønner den :D 

Annonse

14 minutter siden, Villanda skrev:

Kanskje sykepleier har følt seg plikta til å rapportere til legen, om han ser at medisinlista ikke stemmer med det du faktisk tar?

Sykepleieren rapporterer alltid om min medisin situasjon til psykiateren, det jeg reagerte på var at det var en annen lege. Men har jo fått oppklart det nå :) Det var alle medisiner jeg tar, ikke bare de for psyken. 

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Han hadde lest om meg og den legen, det likte jeg ikke. Men det er vel av samme ulla alle sammen :) Får prøve å slappe av. 

Det er sånn FACT skal jobbe. Noe av poenget med FACT er at hele teamet skal ha mulighet til å hjelpe flere pasienter enn de de er primærkontakt for. 

19 minutter siden, frosken skrev:

Det er sånn FACT skal jobbe. Noe av poenget med FACT er at hele teamet skal ha mulighet til å hjelpe flere pasienter enn de de er primærkontakt for. 

Ok. Han sa jo jeg kunne ringe i romjulen og da har han jo fri, kunne spør etter noen i fact eller psykiateren. Det er bare det at jeg stresser i julen, vil ha det rolig i morgen. Så nå har jeg laget kålerabistabbe og skrelt poteter. 

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Han sa jo jeg kunne ringe i romjulen og da har han jo fri, kunne spør etter noen i fact eller psykiateren. Det er bare det at jeg stresser i julen, vil ha det rolig i morgen. Så nå har jeg laget kålerabistabbe og skrelt poteter. 

Håper dere får det hyggelig i morgen! Lurt å gjøre mest mulig klart på forhånd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...