Gå til innhold

Ny mulighet...


RamonaK

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått et tilbud av barnevernet jeg er nødt til å takke ja til hvis jeg vil beholde barna. Tilbudet er å flytte inn på familie institusjon med barna i seks måneder. Jeg har jo ikke så mye annet valg enn å gjøre dette selvom det byr meg imot. Institusjonen ligger litt langt unna der vi bor, så kommer til å bruke fire fem timer daglig på å få barna på skolen. Institusjonen har ingenting med helse å gjøre, kun foreldre veiledning osv. Jeg blir også nødt til å slutte i Arbeidstilsynet og det gjør meg trist ettersom jeg stortrives. Også er det det med å måtte dele kjøkken vaskerom og stue med andre i seks måneder kjenner stort ubehag ved den tanken. Jeg er også en veldig privat person og det å bli observert 24/7 over en så lang periode høres slitsomt ut. På en side er jeg kjempe glad for denne muligheten, men ser også ganske negativt på det. Må også innrømme at jeg er ganske redd for at de skal se hvordan jeg egentlig er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Det er jo bra dette, da kan du jo vise at du klarer å ta deg av barna dine. Vi var på to familieavdelinger når ungene var små, en av dem var på modum. Vi likte oss veldig godt der alle sammen, men skjønner jo at dette er et annet opplegg. Gå inn i det med et åpent sinn, det går nok bra. Og du blir kjent med trivelige folk sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, RamonaK skrev:

Institusjonen ligger litt langt unna der vi bor, så kommer til å bruke fire fem timer daglig på å få barna på skolen.

Det var lang reisevei for små barn. 

Anonymkode: 10f9f...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var lang reisevei for små barn. 

Anonymkode: 10f9f...b21

Jeg uttrykte meg kanskje ikke så bra, jeg mente at jeg kommer til å bruke ca fem timer daglig på å pendle. Blir halvparten av det på barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, RamonaK skrev:

Da har jeg fått et tilbud av barnevernet jeg er nødt til å takke ja til hvis jeg vil beholde barna. Tilbudet er å flytte inn på familie institusjon med barna i seks måneder. Jeg har jo ikke så mye annet valg enn å gjøre dette selvom det byr meg imot. Institusjonen ligger litt langt unna der vi bor, så kommer til å bruke fire fem timer daglig på å få barna på skolen. Institusjonen har ingenting med helse å gjøre, kun foreldre veiledning osv. Jeg blir også nødt til å slutte i Arbeidstilsynet og det gjør meg trist ettersom jeg stortrives. Også er det det med å måtte dele kjøkken vaskerom og stue med andre i seks måneder kjenner stort ubehag ved den tanken. Jeg er også en veldig privat person og det å bli observert 24/7 over en så lang periode høres slitsomt ut. På en side er jeg kjempe glad for denne muligheten, men ser også ganske negativt på det. Må også innrømme at jeg er ganske redd for at de skal se hvordan jeg egentlig er. 

Dette kan komme til å bli et bra opplegg, men slik jeg ser det så forutsetter det minst to ting:

1. At tiltaket startes på et tidspunkt du er relativt stabil psykisk. 

2. At du velger å spille med mest mulig åpne kort mens du er der. Du må vise de ansatte tillit slik at du bruker dem til å få hjelp/foreldreveiledning, -. dersom du forsøker å skjule ting, så vil det bli lagt merke til og telle i negativ retning i vurderingen. 

Når det gjelder det med lang reisevei, så ser jeg ikke helt for meg at barnevernet ønsker at barna skal bruke 4-5 timer daglig på reise til og fra skolen, så en eller annen løsning må finnes i forhold til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var lang reisevei for små barn. 

Anonymkode: 10f9f...b21

Ja skulle tro de hadde en skole på plassen, dette kan jo ikke stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo bra dette, da kan du jo vise at du klarer å ta deg av barna dine. Vi var på to familieavdelinger når ungene var små, en av dem var på modum. Vi likte oss veldig godt der alle sammen, men skjønner jo at dette er et annet opplegg. Gå inn i det med et åpent sinn, det går nok bra. Og du blir kjent med trivelige folk sikkert. 

Ja skal prøve å gå inn med åpent sinn. Synes bare seks måneder er lenge. Hvor lenge var dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja skal prøve å gå inn med åpent sinn. Synes bare seks måneder er lenge. Hvor lenge var dere? 

Ja det er lenge men tiden går fort, vi var tre måneder på modum. Der hadde de skole og barnehage og alt. På den andre plassen var vi bare fire uker og så to uker litt senere, der og var det skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, frosken skrev:

Dette kan komme til å bli et bra opplegg, men slik jeg ser det så forutsetter det minst to ting:

1. At tiltaket startes på et tidspunkt du er relativt stabil psykisk. 

2. At du velger å spille med mest mulig åpne kort mens du er der. Du må vise de ansatte tillit slik at du bruker dem til å få hjelp/foreldreveiledning, -. dersom du forsøker å skjule ting, så vil det bli lagt merke til og telle i negativ retning i vurderingen. 

Når det gjelder det med lang reisevei, så ser jeg ikke helt for meg at barnevernet ønsker at barna skal bruke 4-5 timer daglig på reise til og fra skolen, så en eller annen løsning må finnes i forhold til dette. 

Ja jeg håper dette blir positivt.

1. Veldig stabil er jeg ikke. Men tror kanskje det er så bra det blir.

2. Ja det har du rett i. Jeg skal prøve så godt jeg kan. Er bare redd for å være sårbar og la folk se galskapen.

Uttrykte meg kanskje dårlig det blir 2.5 time på dem, men 5 i reise vei på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er lenge men tiden går fort, vi var tre måneder på modum. Der hadde de skole og barnehage og alt. På den andre plassen var vi bare fire uker og så to uker litt senere, der og var det skole. 

Så bra at det var skole og sånn. Uff kjenner jeg gruer meg jeg er jo så sær, hater å bo sånn tett på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja jeg håper dette blir positivt.

1. Veldig stabil er jeg ikke. Men tror kanskje det er så bra det blir.

2. Ja det har du rett i. Jeg skal prøve så godt jeg kan. Er bare redd for å være sårbar og la folk se galskapen.

Uttrykte meg kanskje dårlig det blir 2.5 time på dem, men 5 i reise vei på meg.

Hvorfor er det ikke mulig for deg å delta noe i arbeidsmarkedstiltaket mens ungene er på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Så bra at det var skole og sånn. Uff kjenner jeg gruer meg jeg er jo så sær, hater å bo sånn tett på andre.

Det forstår jeg, vi bodde jo for oss selv men det var mye sosialt der på modum. Jeg ble kjent med masse kjekke folk, kanskje du også gjør det? Jeg ville ikke reise derfra jeg, kunne bodd fast på en sånn plass i trygge omgivelser. Det var som en egen landsby der, men forstår jo at det dere skal på er noe annet. Men det går nok fint når du blir kjent der og faller til ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, frosken skrev:

Hvorfor er det ikke mulig for deg å delta noe i arbeidsmarkedstiltaket mens ungene er på skolen?

Alle som er der må sykemelde seg for det er så mye kurs undervisning og foredrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Alle som er der må sykemelde seg for det er så mye kurs undervisning og foredrag. 

Jeg skjønner at det er nødvendig i utgangspunktet, men det kan vel hende at når timeplanen din skal lages, så vil dere se at det noen ganger vil være hensiktsmessig at du er på arbeidsmarkedstiltaket mens ungene er på skolen.  Feks. en dag i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det forstår jeg, vi bodde jo for oss selv men det var mye sosialt der på modum. Jeg ble kjent med masse kjekke folk, kanskje du også gjør det? Jeg ville ikke reise derfra jeg, kunne bodd fast på en sånn plass i trygge omgivelser. Det var som en egen landsby der, men forstår jo at det dere skal på er noe annet. Men det går nok fint når du blir kjent der og faller til ro. 

Ja, jeg håper det. Hadde vært koselig å bli kjent med noen, kanskje fått noen venner. Må jo bare prøve å være positiv, synes bare det er vanskelig å flytte fra min komfort sone. Og det å måtte spise alle måltider med andre høres litt skummelt ut. Når jeg var innlagt spiste jeg bare alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Jeg skjønner at det er nødvendig i utgangspunktet, men det kan vel hende at når timeplanen din skal lages, så vil dere se at det noen ganger vil være hensiktsmessig at du er på arbeidsmarkedstiltaket mens ungene er på skolen.  Feks. en dag i uken. 

Ja håper det. Trives jo veldig godt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, jeg håper det. Hadde vært koselig å bli kjent med noen, kanskje fått noen venner. Må jo bare prøve å være positiv, synes bare det er vanskelig å flytte fra min komfort sone. Og det å måtte spise alle måltider med andre høres litt skummelt ut. Når jeg var innlagt spiste jeg bare alene. 

Det er i grunnen slik at dersom du skal kunne fungere godt som mor, så må du tåle noe mer sosial kontakt enn det virker som du er komfortabel med. Barna dine trenger at du kan delta i sosiale fellesskap med andre barnefamilier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, jeg håper det. Hadde vært koselig å bli kjent med noen, kanskje fått noen venner. Må jo bare prøve å være positiv, synes bare det er vanskelig å flytte fra min komfort sone. Og det å måtte spise alle måltider med andre høres litt skummelt ut. Når jeg var innlagt spiste jeg bare alene. 

Jeg syns det var kjempeskummelt før vi skulle bort der, var full i angst når vi kom også. Det viste seg å bli noe av det beste jeg har opplevd her i livet, alle ble veldig godt ivaretatt. Det var bare det at psykiateren der ville jeg skulle ta trilafon for å klare oppholdet, men jeg klarte meg uten med "hallusinasjoner" og gode greier :) Jeg var vant til det. Og alle de kjekke folkene der, veldig lett å komme i kontakt med. Det var folk av alle slag, til og med leger som var der med familien sin. Du har jo barna med deg der, det gir tilhørighet og trygghet...du er ikke alene. Og de som er der er jo i samme situasjon. Tror det går helt fint jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, frosken skrev:

Det er i grunnen slik at dersom du skal kunne fungere godt som mor, så må du tåle noe mer sosial kontakt enn det virker som du er komfortabel med. Barna dine trenger at du kan delta i sosiale fellesskap med andre barnefamilier. 

Ja du har nok rett i det. Jeg må vel bare tvinge meg selv ut av komfort sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...