Gå til innhold

Grå hår .. midten av 40 årene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser sjelden en dame med grå hår i min alder. Men mange menn med grå hår. Kan det være pga at damer farger oftere håret? 

Jeg har oppdaget noen få grå hårstrå i håret mitt. Ikke mange heldigvis. Når oppdaget du dine første grå hårstrå? 

Hater tanken på å få rynkete hud og å begynne å se gammel ut. Jeg har ikke rynkete hud ennå. Men jeg blir jo eldre. Og det er det bare til å akseptere. Hver alder har sin sjarm heter det. Forsøker å tenke sånn. Hva med deg ? Er du redd for aldringen? 

Anonymkode: cfaff...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser sjelden en dame med grå hår i min alder. Men mange menn med grå hår. Kan det være pga at damer farger oftere håret? 

Jeg har oppdaget noen få grå hårstrå i håret mitt. Ikke mange heldigvis. Når oppdaget du dine første grå hårstrå? 

Hater tanken på å få rynkete hud og å begynne å se gammel ut. Jeg har ikke rynkete hud ennå. Men jeg blir jo eldre. Og det er det bare til å akseptere. Hver alder har sin sjarm heter det. Forsøker å tenke sånn. Hva med deg ? Er du redd for aldringen? 

Anonymkode: cfaff...102

Det er jo svært mange damer som farger håret, ja. Har selv gjort det siden midt i trettiårene. Liker ikke de små grå, nei - enn så lenge ;) 

Er også redd for aldringen, men mer med tanke på helse og førlighet og det faktum at det blir mindre tid igjen enn på utseendet. Er ikke veldig redd for rynker og slikt, selv om det selvfølgelig kan være vemodig å se gamle bilder av seg selv med glatt hud og (mer) glimt i øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ekstra skrev:

Det er jo svært mange damer som farger håret, ja. Har selv gjort det siden midt i trettiårene. Liker ikke de små grå, nei - enn så lenge ;) 

Er også redd for aldringen, men mer med tanke på helse og førlighet og det faktum at det blir mindre tid igjen enn på utseendet. Er ikke veldig redd for rynker og slikt, selv om det selvfølgelig kan være vemodig å se gamle bilder av seg selv med glatt hud og (mer) glimt i øyet.

Ja jeg ser jo at jeg ser mer trøtt ut i ansiktet. Spesiellt om morningen.... Enig med deg i at det kan være litt vemodig å se gamle bilder. 

Jeg kommer til å begynne å farge håret fremover for de grå hårene blir nok flere snart.  Litt kjipt å se de... 

Anonymkode: cfaff...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er bare at damer farger håret.

Det høres kanskje rart ut, men jeg synes ikke at jeg ser bedre ut på gamle bilder. Jeg så ut som en liten gutt når jeg var i 30 årene. En gutt som hadde kledd seg ut som mann med frakk og skjorte.

Det skader ikke med litt grått hår og mer markert ansikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Grendel skrev:

 

Det skader ikke med litt grått hår og mer markert ansikt. 

Ja, menn er heldige sånn 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ekstra skrev:

Ja, menn er heldige sånn 😞

Enig. Det er sant at endel menn kan faktisk se veldig bra ut når de blir eldre :)

Anonymkode: cfaff...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naana47
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser sjelden en dame med grå hår i min alder. Men mange menn med grå hår. Kan det være pga at damer farger oftere håret? 

Jeg har oppdaget noen få grå hårstrå i håret mitt. Ikke mange heldigvis. Når oppdaget du dine første grå hårstrå? 

Hater tanken på å få rynkete hud og å begynne å se gammel ut. Jeg har ikke rynkete hud ennå. Men jeg blir jo eldre. Og det er det bare til å akseptere. Hver alder har sin sjarm heter det. Forsøker å tenke sånn. Hva med deg ? Er du redd for aldringen? 

Anonymkode: cfaff...102

Er i samme alder som deg. Har oppdaget ett og annet grått hår, men ser ingen grunn til å farge håret enda.  

Som deg liker jeg heller ikke å se at jeg eldes, takler det faktisk ikke så godt. Men det har begynt å hjelpe seg ift aksepten. Kan fortelle at da jeg var ute og gikk tur med et par venninner her om dagen så sutret jeg litt over dette. De var helt enige i at det er leit og kjipt å begynne å bli gammel, men så trøstet den ene med at vi jo blir gamle SAMMEN. Det var til en veldig trøst og oppmuntring for meg å bli klar over at jeg skal gå den veien SAMMEN med noen, og med DEM attpåtil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hater tanken på å få rynkete hud og å begynne å se gammel ut. Jeg har ikke rynkete hud ennå. Men jeg blir jo eldre. Og det er det bare til å akseptere. Hver alder har sin sjarm heter det. Forsøker å tenke sånn. Hva med deg ? Er du redd for aldringen? 

Ja, jeg mister nesten livslysten om jeg går for dypt inn i de tankene... Hater å ikke være «duggfrisk» mer - for godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser sjelden en dame med grå hår i min alder. Men mange menn med grå hår. Kan det være pga at damer farger oftere håret? 

Jeg har oppdaget noen få grå hårstrå i håret mitt. Ikke mange heldigvis. Når oppdaget du dine første grå hårstrå? 

Hater tanken på å få rynkete hud og å begynne å se gammel ut. Jeg har ikke rynkete hud ennå. Men jeg blir jo eldre. Og det er det bare til å akseptere. Hver alder har sin sjarm heter det. Forsøker å tenke sånn. Hva med deg ? Er du redd for aldringen? 

Anonymkode: cfaff...102

Jeg er 52 nå og jeg begynte å få de første grå hårene i 30-årene. Siden jeg ikke gidder styre med farging og sånt så eldes håret mitt naturlig, rett og slett. :) At mannen ikke så noe som helst den ene gangen jeg tok glansvask (og det ble stor forskjell!) er nok også en medvirkende faktor til null farging... ;) Litt rynker har jeg nok, men det gidder jeg faktisk ikke bry meg om - det er da så mye annet morsomt å gjøre enn å stå og glo på seg selv i speilet!

Jeg ser ikke frem til å bli gammel med sviktende helse, det gjør vel ingen, men enn så lenge fungerer det meste som det skal så da er det bare å nyte det man klarer, mener nå jeg! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
4 timer siden, cilie skrev:

Ja, jeg mister nesten livslysten om jeg går for dypt inn i de tankene... Hater å ikke være «duggfrisk» mer - for godt. 

Såpass ille ja. Huff. Tror du det kan hjelpe litt å tenke som jeg gjør nå, at du går inn i dette sammen med dine jevnaldrende venninner? At dere på en måte står sammen om det? Det ga i alle fall meg litt trøst å bli klar over (visste det jo fra før av selvfølgelig sånn rent "teknisk", men jeg fikk se det i et helt nytt lys) at jeg ikke kommer til å gå gjennom dette aleine. At venninnene mine kommer til å gå gjennom akkurat de samme endringene, og at vi gjør dette sammen. Aner jo ikke alderen din, men det er jo en del av livet (dessverre) å eldes. Man må bare godta det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg begynte å få de første grå hårene i 40- årene, men siden jeg har lysstripet etterveksten i mange år før jeg begynte å få grå hår, merkes det ikke så godt.

Jeg er 54år og jeg ser jo at det begynner å skje en del ting som jeg ikke liker. Jeg hadde ingen problemer med å bli eldre i 40- årene. Da følte jeg meg ung, men etter at jeg mistet mensen som 53- åring, synes jeg endringene skjer litt for raskt. Jeg har alltid vært forfengelig, så å oppdage nye rynker man tidligere ikke har merket, er ikke morro.

Men jeg er ikke der at jeg mister livslysten slik som Cilie. Jeg eldes sammen med samboeren og venninnene mine og har mye å glede meg til fremover. 

Men å tenke på at det er 25 år til jeg er 80, den tanken er helt forferdelig. Jeg gruer meg til å ble gammel og ikke ha noen fremtid lenger. At det som står igjen er graven 😢

Jeg tenker oftere på dette nå og jeg har et prosjekt gående. Jeg dokumenterer livet mitt i mange fotoalbum jeg lager. Jeg håper dette er noe ungene mine vil sette pris på en gang i tiden. En arv fra meg til dem :)

Kommentar fra sambo i går : - Slik du holder på, skulle en nesten tro du har tenkt å daue snart 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame som nærmer meg 40. Har hatt grå hår her og der siden 19/20-års alderen. Farget det den gang men det har jeg ikke gjort på mange år så nå er jeg relativt grå/hvit i håret, spesielt på sidene. Har ikke tenkt til å farge det bort, det er en del av meg. 😊

Anonymkode: 19581...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 25 år da jeg fant det første grå håret, og begynte å farge det 2 - 3 år senere.  Jeg syntes det var tidlig, men nå er jeg over 60 og får mye skryt for mitt hvite hår.  Min far var på samme alder som meg og hans søster var 14 år.  Alle søsknene (7 stk) hadde fantastisk fint hvitt hår som gamle, og det har jeg nå.  Jeg har ikke farget håret i over ti år og mange har trodd at jeg har farget det grått/hvitt.

Se hvor flott president Biden er med sitt hvite hår.  Noe annet enn han som vi så forsvinne i dag, med gult ansikt og gult hår.

Anonymkode: dc638...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg var 25 år da jeg fant det første grå håret, og begynte å farge det 2 - 3 år senere.  Jeg syntes det var tidlig, men nå er jeg over 60 og får mye skryt for mitt hvite hår.  Min far var på samme alder som meg og hans søster var 14 år.  Alle søsknene (7 stk) hadde fantastisk fint hvitt hår som gamle, og det har jeg nå.  Jeg har ikke farget håret i over ti år og mange har trodd at jeg har farget det grått/hvitt.

Se hvor flott president Biden er med sitt hvite hår.  Noe annet enn han som vi så forsvinne i dag, med gult ansikt og gult hår.

Anonymkode: dc638...87e

Joda, Biden har flott hårfarge, men dessverre har han stivt smil pga plastisk kirurgi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, Biden har flott hårfarge, men dessverre har han stivt smil pga plastisk kirurgi. 

Ja, også han som var så kjekk da han var ung! Sånn sett er det bedre å godta aldringen som en del av livet heller enn å krampaktig forsøke å hindre den ved operasjoner. 

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få litt grå hår i slutten av 20 årene og farget det i mange år. Kom til et punkt at jeg ikke orket det mer, så nå er jeg vel det de kaller salt og pepper. Jeg er godt over 50, så det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Naana47 skrev:

Ja, også han som var så kjekk da han var ung! Sånn sett er det bedre å godta aldringen som en del av livet heller enn å krampaktig forsøke å hindre den ved operasjoner. Han kunne ha vært penere i dag hvis han bare hadde eldes naturlig. 

Ja enig og det sier jeg som akkurat nå sitter her og ser helt svidd og stiv ut i trynet pga av overforbruk av A-vitaminsyrekrem mot rynker, de siste dagene 😄 Nei, jeg skal ikke dømme noen, men der går grensa for meg. Jeg gjør mye for å prøve  holde meg ung og fresh, men ønsker ikke et kunstig utseende. Naturlig mimikk er penest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, Biden har flott hårfarge, men dessverre har han stivt smil pga plastisk kirurgi. 

Har Biden tatt plastisk kirurgi? Det visste jeg ikke. Biden ser flott ut. Så bilder av han som ung. Veldig pen mann! 

Anonymkode: cfaff...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har Biden tatt plastisk kirurgi? Det visste jeg ikke. Biden ser flott ut. Så bilder av han som ung. Veldig pen mann! 

Anonymkode: cfaff...102

Jeg sier ikke at han er stygg. En eldre pen mann som jeg tror hadde vært flottere uten operasjon. Ja, det er jo ganske synlig at han er operert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...