Gå til innhold

Grå hår .. midten av 40 årene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jo, noe kan gjøres med volumtap. Gå opp i vekt 🍰🌭🍺🍟

Hjelper ikke her😅

21 timer siden, Naana47 skrev:

Kan det være at det ligger noe bak alt dette? Skal jeg leke psykolog så kan det for meg virke som at du er dystymisk/har dystymi, siden det virker som om du har en noe depressiv grunnstemning. Har du snakket med lege om hvordan du har det? Kanskje du burde gjøre det, og kanskje ville noen samtaler med en profesjonell og et SSRI hjelpe deg? 

Jeg har snakket med terapeut flere ganger og har vel tidvis litt angst/depressive trekk. Foreslo selv dystymi, uten gehør. Medisiner er uaktuelt. Jeg tenker det er flere ytre årsaker sol jeg ikke vil skrive om her og en personlighet som spiller på lag her - livet. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Naana47 skrev:

Kan det være sånn @cilie at utseendet ditt har vært så bra at du mye har hatt din identitet i det? At du har følt at verdien din ligger der? Da er det i så fall litt enklere å forstå at du føler at alt raser sammen når du nå merker at utseendet forfaller. Men jeg tror fremdeles at du trenger hjelp. 

Ja, jeg synes livet er mye bedre om jeg kan gå rundt og se attraktiv og pen ut. Da er det tungt når jeg skjønner at det er tapt. Men dette tror jeg gjelder mange - særlig hunkjønn.

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2021 den 9.03, Ekstra skrev:

Men du var jo neppe fornøyd da heller. Da tenkte du også at du så bedre ut ti år tidligere. Og det samme om ti år fra nå. Du må nok bare jo før jo heller forsøke å glede deg over det som er bra i nuet.

Har sagt det samme her inne jeg også. Det du sier her gikk (heldigvis) opp for meg i tidlige 30-år. Glad jeg ikke har gått hele livet og lengtet meg fem år tilbake i tid men heller vært (sånn passelig) fornøyd her & nå. Det gjør noe veldig bra med fokus å tenke sånn, litt trening og greit kosthold blir tilstrekkelig til å holde kroppen i hevd da. 

Jeg tror vel egentlig at alle kan øve seg på å endre fokus bort fra at egenverdi er knyttet til å være bedre enn resten enten det handler om flinkhet eller utseende - mange terapitimer er brukt på dette rundt om i landet. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
4 timer siden, cilie skrev:

Jeg har snakket med terapeut flere ganger og har vel tidvis litt angst/depressive trekk. Foreslo selv dystymi, uten gehør. Medisiner er uaktuelt. Jeg tenker det er flere ytre årsaker sol jeg ikke vil skrive om her og en personlighet som spiller på lag her - livet. 

Skjønner. Godt at du har snakket med terapeut tidligere og fått en bedre forståelse av hvordan ting henger sammen. 

4 timer siden, cilie skrev:

Ja, jeg synes livet er mye bedre om jeg kan gå rundt og se attraktiv og pen ut. Da er det tungt når jeg skjønner at det er tapt. Men dette tror jeg gjelder mange - særlig hunkjønn.

Ja, skjønner det. Og det er nok som du sier at det gjelder mange hunkjønn, meg selv inkludert. Ikke det at jeg har følt meg så attraktiv og pen nødvendigvis, men jeg kjenner meg igjen i selve angsten og sorgen over å begynne å bli gammel. Det er kjipt å se de begynnende tegnene, og det er kanskje verre for oss kvinner enn for menn. Jeg fikk bare det inntrykket at dette virket verre for deg enn for de fleste av oss, og tenkte at det umulig kunne være helt friskt å ta såpass på vei som du ga uttrykk for. Derfor tenkte jeg at det måtte ligge noe mer bak det, men det har du jo forklart litt om nå. Skjønner at det ikke er lett. Håper jo at du til slutt klarer å akseptere "livets gang" likevel, og få et godt liv videre uansett. 

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Huff, denne tråden har virkelig fått meg til å granske meg selv. Og så ser jeg på gamle bilder. Tror jeg hadde min « glanstid» i 40-åra. Synes faktisk jeg så penere ut i 40-åra enn i 30-åra, men hva i helsikke har skjedd nå i 50-åra? Når jeg ser jeg meg i speilet nå, ser jeg en total kollaps av hals og hakepartiet  . Blir jo nesten i dårlig humør av den tråden her :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Naana47 skrev:

Skjønner. Godt at du har snakket med terapeut tidligere og fått en bedre forståelse av hvordan ting henger sammen. 

Ja, skjønner det. Og det er nok som du sier at det gjelder mange hunkjønn, meg selv inkludert. Ikke det at jeg har følt meg så attraktiv og pen nødvendigvis, men jeg kjenner meg igjen i selve angsten og sorgen over å begynne å bli gammel. Det er kjipt å se de begynnende tegnene, og det er kanskje verre for oss kvinner enn for menn. Jeg fikk bare det inntrykket at dette virket verre for deg enn for de fleste av oss, og tenkte at det umulig kunne være helt friskt å ta såpass på vei som du ga uttrykk for. Derfor tenkte jeg at det måtte ligge noe mer bak det, men det har du jo forklart litt om nå. Skjønner at det ikke er lett. Håper jo at du til slutt klarer å akseptere "livets gang" likevel, og få et godt liv videre uansett. 

Ja, da er vi enig i mye. 
 

Kombinert med dette er det også en sorg over å rykke opp en generasjon og å se lidelsene som man kan stå overfor i siste fase av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Huff, denne tråden har virkelig fått meg til å granske meg selv. Og så ser jeg på gamle bilder. Tror jeg hadde min « glanstid» i 40-åra. Synes faktisk jeg så penere ut i 40-åra enn i 30-åra, men hva i helsikke har skjedd nå i 50-åra? Når jeg ser jeg meg i speilet nå, ser jeg en total kollaps av hals og hakepartiet  . Blir jo nesten i dårlig humør av den tråden her :(

 

Da er det jo håp for meg likevel😅😅 Neida, jeg sliter også med de samme områdene allerede🙀 Så spent på hvordan det blir om jeg noensinne skal gå ned 15 kg - helst før sommeren 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, cilie skrev:

Da er det jo håp for meg likevel😅😅 Neida, jeg sliter også med de samme områdene allerede🙀 Så spent på hvordan det blir om jeg noensinne skal gå ned 15 kg - helst før sommeren 🤪

Så du har ikke en gang nådd 40-åra og klager allerede 🙄

Du, jeg er helt sikker på at du overdriver noe helt voldsomt og setter ekstremt høye krav til deg selv. 

Gå inn i 40-åra og nyt dem ! :) Det er så mange som sier at det er de beste åra. Til og med sexlivet er best i 40- åra 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Så du har ikke en gang nådd 40-åra og klager allerede 🙄

Du, jeg er helt sikker på at du overdriver noe helt voldsomt og setter ekstremt høye krav til deg selv. 

Gå inn i 40-åra og nyt dem ! :) Det er så mange som sier at det er de beste åra. Til og med sexlivet er best i 40- åra 😁

Takk takk, men sier jeg er førti, feit og ferdig nå😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, cilie skrev:

Takk takk, men sier jeg er førti, feit og ferdig nå😉 

Litt på siden. Sitter og ser på MGP og Kjetil Stokkans stive dansing nå. Ler meg skakk . Der har vi en som med fordel burde innse at han er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Litt på siden. Sitter og ser på MGP og Kjetil Stokkans stive dansing nå. Ler meg skakk . Der har vi en som med fordel burde innse at han er ferdig :)

Ja, herremin... Snakker om stiv på scenen! Trodde ikke min egne øyne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Lillemus skrev:

Ja, herremin... Snakker om stiv på scenen! Trodde ikke min egne øyne... 

Vi lo slik her. Et skritt til siden og så et skritt til andre siden. Og da han skulle ta de tre hoppene fremover, måtte han ta sats 😁 Og det ble en voldsom kontrast til de som kom etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...