Gå til innhold

Vi drikker mer alkohol nå i corona-tiden


Eva Sofie

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
4 minutter siden, Grendel skrev:

Det blir litt mye moralisme for tiden, så det er godt mulig jeg overreagerer litt og lar det gå ut over stakkars deg. De fleste i polkø er som deg og meg.

Jeg synes det er litt vel mange pekefingre for tiden. Ikke aller er like nødvendige. "Vi står midt oppe i en pandemi, og folk tenker bare på om de får handlet vin/ha sex/dra på hytta etc etc". Jeg synes det er helt greit å være opptatt av uviktige ting.

 

Jeg har egentlig ikke tenkt at din reaksjon går ut over meg :) Jeg tenkte egentlig noe helt annet om din reaksjon, men ikke spør meg hva jeg tenkte om det også 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har egentlig ikke tenkt at din reaksjon går ut over meg :) Jeg tenkte egentlig noe helt annet om din reaksjon, men ikke spør meg hva jeg tenkte om det også 😜

Hva tenkte du om det?

 

(Nå ble jeg nysgjerrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Grendel skrev:

Hva tenkte du om det?

 

(Nå ble jeg nysgjerrig)

Ha ha, nei fikk bare litt behov for å erte deg, men nå må jeg jobbe videre.

Og så mener jeg at du skal kose deg med god samvittighet og så håper jeg at den forbannede siruasjonen her snart er over. Tror det er mange som er møkk lei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ha ha, nei fikk bare litt behov for å erte deg, men nå må jeg jobbe videre.

Og så mener jeg at du skal kose deg med god samvittighet og så håper jeg at den forbannede siruasjonen her snart er over. Tror det er mange som er møkk lei nå.

Jeg er litt for subtil når jeg skal være frekk. På hjemmebane sa jeg en gang unnskyld for at jeg hadde vært så sur, men så hadde hun ikke merket noen ting. DET er bortkastet energi.

Jaja. Jeg får vel jobbe litt jeg også. Akkurat ferdig ned en stor deadline og da er det lett å spore av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Men dessverre tåler jeg så lite og flaska blir stående og blir ødelagt og så må jeg helle ut resten av flaska. Sambo pleier å si at jeg må drikke opp flaska hvis jeg åpner en og da gidder jeg ikke å åpne den.

Du vet at det finnes vin i "porsjonspakninger", såkalt Tetra Prisma? Det er 1,5 - 2 glass i hver minikartong. Det er et bilde her, og det finnes flere sorter: https://www.aperitif.no/artikler/vin-i-smatt-og-stort/180451

For mange år siden var jeg i en periode nødt til å overnatte et sted der forholdene egentlig ikke var slik at at jeg fikk sove. Da hadde jeg med meg én slik mini-kartong hver kveld. Jeg liker rødvin bedre enn piller. Det fungerte fint, og jeg ble ikke alkoholiker av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg er litt for subtil når jeg skal være frekk. På hjemmebane sa jeg en gang unnskyld for at jeg hadde vært så sur, men så hadde hun ikke merket noen ting. DET er bortkastet energi.

Jaja. Jeg får vel jobbe litt jeg også. Akkurat ferdig ned en stor deadline og da er det lett å spore av.

Smart dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk klarer ikke ha alkohol hjemme. Da må den bare drikkes.

Anonymkode: 61502...d83

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest.

Anonymkode: 61502...d83

For noe tull. Snakk for deg selv 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke å forsvare at jeg går på polet for å kjøpe meg en flaske vin.  Det skulle bare mangle.  Jeg har behov for å forstå holdninger som gjør at man ikke ser forskjell på å ha køene utenfor butikken og ikke inni den.

Anonymkode: fb1a9...20e

Så lenge du ikke betaler vinen med kredittkort så.

Anonymkode: 61502...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke betaler vinen med kredittkort så.

Anonymkode: 61502...d83

Det gjør jeg faktisk alltid.

Anonymkode: fb1a9...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg faktisk alltid.

Anonymkode: fb1a9...20e

Huffda.

Anonymkode: 61502...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huffda.

Anonymkode: 61502...d83

Jeg bruker kredittkort til alt jeg handler og er ikke alene om det.  Nå har Norwegian sluttet å gi 1% i poeng, men jeg har spart sammen til ganske mye billige flyreiser i året (før corona) med å bruke Norwegian kortet mitt til alt jeg hander.

Anonymkode: fb1a9...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kredittkort til alt jeg handler og er ikke alene om det.  Nå har Norwegian sluttet å gi 1% i poeng, men jeg har spart sammen til ganske mye billige flyreiser i året (før corona) med å bruke Norwegian kortet mitt til alt jeg hander.

Anonymkode: fb1a9...20e

Samme her! Har gode bonusordninger på kortet mitt og bruker heller det enn det vanlige bankkortet på alt fra matvarer, reiser, vinmonopolet osv.

Anonymkode: 7b876...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! Har gode bonusordninger på kortet mitt og bruker heller det enn det vanlige bankkortet på alt fra matvarer, reiser, vinmonopolet osv.

Anonymkode: 7b876...40b

Ja nå er det sannelig noen måneder siden vi har diskutert bruk av debet- vs. kredittkort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ekstra skrev:

Ja nå er det sannelig noen måneder siden vi har diskutert bruk av debet- vs. kredittkort 😅

Jeg trodde det var vanlig å bruke kredittkort når man handler.  Jeg er kanskje naiv.

Anonymkode: fb1a9...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var vanlig å bruke kredittkort når man handler.  Jeg er kanskje naiv.

Anonymkode: fb1a9...20e

Bruker alltid debetkort. Kjøper aldri på kreditt. Det er fyfy.

Anonymkode: 61502...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ekstra skrev:

Ja nå er det sannelig noen måneder siden vi har diskutert bruk av debet- vs. kredittkort 😅

Haha 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter vi stua med hver vår kopp vin chaud - varmer godt etter skitur, og det dufter helt nydelig av kanel, stjerneanis og nellik, og vin da 😊 

Tror ikke vi har det oftere nå enn før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker alltid debetkort. Kjøper aldri på kreditt. Det er fyfy.

Anonymkode: 61502...d83

fyfy for hvem?  Det lønner seg for meg.  Det kan umulig være fyfy for noen at jeg bruker kredittkort når jeg handler.

Anonymkode: fb1a9...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fyfy for hvem?  Det lønner seg for meg.  Det kan umulig være fyfy for noen at jeg bruker kredittkort når jeg handler.

Anonymkode: fb1a9...20e

Vil ikke havne på rente-gaileien.

Anonymkode: 61502...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...