Gå til innhold

Hvorfor brukes puslespillbrikken som symbol på autisme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

48 minutter siden, Glitter skrev:

Kanskje fordi vi tenker og fungerer annerledes så vi passer ikke inn i det typiske A4-mønsteret? Vet ikke helt, men tenkte noe sånt.

Sånn tenker jeg også. Vi er liksom en puslespillbrikke som ikke hører til resten av puslespillet, vi passer rett og slett ikke inn med hverandre slik som de andre brikkene.

Anonymkode: ce3a3...5f9

Puslespillbrikken brukes som symbol for autisme for å illustrere autisters vane å forenkle de fleste ting for sin egen forståelse. Dette fører ofte til at mange ikke brikker helt passer i deres forenklinger og da endrer de på brikken så de forstår hva som menes men ingen andre. 

Det å si hei er å heie så hvorfor sier man ikke hei når man heier på noen? Alle andre i hele verden er idioter som ikke skjønner dette her jeg finner opp mitt eget ord på hva å heie på et fotballlag er når det egentlig ikke innebærer å si hei til dem veldig mange ganger på rad. Det gjør ingenting om de fleste tror jeg er psykotisk for det er de som er dumme. Kan en autist finne på som mening. 

Anonymkode: 61d06...1d1

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Puslespillbrikken brukes som symbol for autisme for å illustrere autisters vane å forenkle de fleste ting for sin egen forståelse. Dette fører ofte til at mange ikke brikker helt passer i deres forenklinger og da endrer de på brikken så de forstår hva som menes men ingen andre. 

Det å si hei er å heie så hvorfor sier man ikke hei når man heier på noen? Alle andre i hele verden er idioter som ikke skjønner dette her jeg finner opp mitt eget ord på hva å heie på et fotballlag er når det egentlig ikke innebærer å si hei til dem veldig mange ganger på rad. Det gjør ingenting om de fleste tror jeg er psykotisk for det er de som er dumme. Kan en autist finne på som mening. 

Anonymkode: 61d06...1d1

Dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: abbec...aaa

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...