Gå til innhold

Kupton, vaksine til personer med schizofreni

Anbefalte innlegg

Du la ut en link til en forskning fra USA her for en stund siden, der den viste at mennesker med schizofreni hadde stor dødelighet av cove-19.  Det var noe problemer med T-cellene vis jeg husker riktig, og det var bare høy alder som ga større fare for død. 

På prioriteringsveileder for vaksine står immunsvikt, kommer schizofreni med her ? Og vet helsemyndighetene om at de med schizofreni er i risikogruppen? 

Vis helsemyndighetene ikke har denne informasjonen skal en da bare vente på tur etter alder?

Anonymkode: 8db3b...bd7

Fortsetter under...

Mine t-celler er normale selv om jeg har schizofreni. Er jeg da fortsatt i faregruppen? Var det økt odds på 2,7 på den studien? Er det virkelig mer farlig å ha schizofreni enn feks være organtransplantert, eller kreftsyk? Synes det var mer komplisert enn enkelt å finne ut av dette.

Så hvis det i min aldersgruppe er 0,1prosent risk for å dø av covid, så ganges det med 2,7 det blir da 0,27 prosent risk.

Slik ser forresten immunforsvaret mitt ut.

V

B-Leukocytter 7,7   3,5 - 10,0 10^9 /L Ja  
B-Leukocytter m/diff. UTFØRT       Ja  
• Nøytrofile 4,8   1,5 - 7,3 10^9 /L Ja  
• Lymfocytter 2,4   1,1 - 3,3 10^9 /L Ja  
• Monocytter 0,4   0,2 - 0,8 10^9 /L Ja  
• Eosinofile 0   <0,4 10^9 /L Ja  
• Basofile 0,0   <0,2 10^9 /L Ja  
B-Erytrocytter 4,88   4,25 - 5,71 10^12 /L Ja  

Anonymkode: 0d815...4e9

Annonse

Jeg mener det var 2.7 i økt odds. Hvis man da har ingen andre risk faktorer. Har man andre riskfaktorer så ganges det med 2.7. Så dette kan jo tyde på att det ikke er så gærlig som man får inntrykk av, ellers ville vel FHI og helsedirektoratet satt schizofreni pasienter i risikogruppe?

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine t-celler er normale selv om jeg har schizofreni. Er jeg da fortsatt i faregruppen? Var det økt odds på 2,7 på den studien? Er det virkelig mer farlig å ha schizofreni enn feks være organtransplantert, eller kreftsyk? Synes det var mer komplisert enn enkelt å finne ut av dette.

Så hvis det i min aldersgruppe er 0,1prosent risk for å dø av covid, så ganges det med 2,7 det blir da 0,27 prosent risk.

Slik ser forresten immunforsvaret mitt ut.

V

B-Leukocytter 7,7   3,5 - 10,0 10^9 /L Ja    
B-Leukocytter m/diff. UTFØRT       Ja    
• Nøytrofile 4,8   1,5 - 7,3 10^9 /L Ja    
• Lymfocytter 2,4   1,1 - 3,3 10^9 /L Ja    
• Monocytter 0,4   0,2 - 0,8 10^9 /L Ja    
• Eosinofile 0   <0,4 10^9 /L Ja    
• Basofile 0,0   <0,2 10^9 /L Ja    
B-Erytrocytter 4,88   4,25 - 5,71 10^12 /L Ja    

Hva er T celler?

Annonse

Worrisome Plenty

Jeg fikk bare ett generelt svar om at de jobber med prioriteringslistene. Og att det er de gamle som er i størst risk. Så ikke noe nytt.

Frustrerende. De gamle bør selvsagt få først. Men jeg føler en total mangel på informasjon. Man leser dette skremmende, så er det ikke noen som kan forklare det eller sette det i perspektiv. Det eneste jeg klamrer meg til nå er den økte risikoen på 2,7 hvis jeg har forstått det riktig, så er det da ikke særlig stor fare for folk under 50 eller sikkert også under 60 som har schizofreni, men så kommer dette med tilleggsdiagnoser. Jeg har ingen av dem. Annet enn en BMI som ligger ett par nummer nedenfor priorterte 35+

Endret av Worrisome Plenty
1 time siden, Marye skrev:

Hva er annerledes med schzofene og t celler?

er det derfor jeg ofte er hoven i halsen uten å bli syk?

Det er kompliserte greier. Tror ikke noen her er så inne i immunologi at de vet hva de forskjellige tingene representerer. Mulig med unntak av Kupton. Men det er vel ikke hans spesialitet.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kompliserte greier. Tror ikke noen her er så inne i immunologi at de vet hva de forskjellige tingene representerer. Mulig med unntak av Kupton. Men det er vel ikke hans spesialitet.

Ok

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...