Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Sover så urolig nå og våkner flere ganger om natten og da er det vanskelig å få sove igjen, i fem tiden våknet jeg og av at det hamret på døren. Ble da redd og lurte på hvem det var, bestemte meg for å ikke åpne men lå musestille i sengen. En liten stund etter hamret det på døren igjen, skikkelig hardt var det men min mann hadde ikke våknet av det. Og jeg står opp i halv åtte åtte tiden for tiden, jeg liker å sove til ti. Nå gruer jeg meg til å legge meg om kveldene, vet jo at det blir en urolig natt. Tar nå 150 mg seroquel og 5 mg vival når jeg legger meg. Kan det hjelpe å øke seroquel til 200 mg? Men jeg får jo hjertebank og høy puls av seroquel, kan det hjelpe å tilføre melatonin? Har noe liggende 5 mg, men sist jeg tok det ble jeg kvalm og uvel. Bør jeg snakke med psykiater? Føler dette fører til angst og rarhet om dagen. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459566-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, kupton skrev:

Fortsett å stå opp halv åtte - hver dag. Å ligge til ti er å be om problemer.

Ja har jo gjort det en stund nå, men har gått fint før når jeg har sovet til ti. Jeg liker å sove, og selv om jeg står opp halv åtte blir det urolige netter. 

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sover så urolig nå og våkner flere ganger om natten og da er det vanskelig å få sove igjen, i fem tiden våknet jeg og av at det hamret på døren. Ble da redd og lurte på hvem det var, bestemte meg for å ikke åpne men lå musestille i sengen. En liten stund etter hamret det på døren igjen, skikkelig hardt var det men min mann hadde ikke våknet av det. 

Kunne du ikke bedt mannen din om å sjekke hvem det var? Eller kanskje det var noe du drømte?

Anonymkode: 023f2...f03

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Mulig det. Det var skikkelig hamring så er sikker på at min mann hadde våknet av det om det var ekte. 

Det var nok bare innbilning. Men synes du skal ta opp alt dette med psykiater eller psykepleier hvis det plager deg. Det er jo ikke noe galt i å stå opp 7.30, men man blir jo utafor hvis man har hatt en urolig natt.

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Det var nok bare innbilning. Men synes du skal ta opp alt dette med psykiater eller psykepleier hvis det plager deg. Det er jo ikke noe galt i å stå opp 7.30, men man blir jo utafor hvis man har hatt en urolig natt.

Ok. Ja vil ikke ha urolige netter, men det er kanskje mer vanlig enn jeg tror. Det går bare ut over psyken om dagen, får høre hva sykepleieren sier. Han har jo spurt om jeg er der at jeg vil ha medisiner ofte i det siste, men jeg er redd jeg får skikkelig ulvehunger da. Er på vei ned i vekt. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja vil ikke ha urolige netter, men det er kanskje mer vanlig enn jeg tror. Det går bare ut over psyken om dagen, får høre hva sykepleieren sier. Han har jo spurt om jeg er der at jeg vil ha medisiner ofte i det siste, men jeg er redd jeg får skikkelig ulvehunger da. Er på vei ned i vekt. 

Ja alle vil jo bare ha en god natts søvn. Men tror alle går gjennom en periode hvor de ikke sover så bra. 

Skjønner at du ikke vil ha tilbake ulve hungeren, selv har jeg gått opp 20kg, er jo så vanskelig å holde seg unna mat.

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja alle vil jo bare ha en god natts søvn. Men tror alle går gjennom en periode hvor de ikke sover så bra. 

Skjønner at du ikke vil ha tilbake ulve hungeren, selv har jeg gått opp 20kg, er jo så vanskelig å holde seg unna mat.

Ja håper det bare er en sånn periode da, står ikke opp hver gang jeg våkner da. Det gjorde jeg før, men vet om jeg ikke sover går jeg ikke ned i vekt. Ja det blir ofte til at man spiser mye på ap, man mister selvkontrollen og gir faen. Det er vel likegyldigheten man får som gjør det, nå er jeg motivert for å gå ned i vekt og vil helst ha det sånn. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja håper det bare er en sånn periode da, står ikke opp hver gang jeg våkner da. Det gjorde jeg før, men vet om jeg ikke sover går jeg ikke ned i vekt. Ja det blir ofte til at man spiser mye på ap, man mister selvkontrollen og gir faen. Det er vel likegyldigheten man får som gjør det, nå er jeg motivert for å gå ned i vekt og vil helst ha det sånn. 

Ja, satset på at det går over. Ja, jeg blir så utrolig sulten at det gjør vondt, også blir man jo aldri mett. Bra du er motivert, håper og bli det selv, har til og med kjøpt yoga matte.😄

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, satset på at det går over. Ja, jeg blir så utrolig sulten at det gjør vondt, også blir man jo aldri mett. Bra du er motivert, håper og bli det selv, har til og med kjøpt yoga matte.😄

Det er jo en begynnelse med yoga matte :) Sant det, man blir aldri mett...kan spise og spise i det kjedsommelige. Håper du får ect da og håper det kan hjelpe. 

Annonse

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Sover så urolig nå og våkner flere ganger om natten og da er det vanskelig å få sove igjen, i fem tiden våknet jeg og av at det hamret på døren. Ble da redd og lurte på hvem det var, bestemte meg for å ikke åpne men lå musestille i sengen. En liten stund etter hamret det på døren igjen, skikkelig hardt var det men min mann hadde ikke våknet av det. Og jeg står opp i halv åtte åtte tiden for tiden, jeg liker å sove til ti. Nå gruer jeg meg til å legge meg om kveldene, vet jo at det blir en urolig natt. Tar nå 150 mg seroquel og 5 mg vival når jeg legger meg. Kan det hjelpe å øke seroquel til 200 mg? Men jeg får jo hjertebank og høy puls av seroquel, kan det hjelpe å tilføre melatonin? Har noe liggende 5 mg, men sist jeg tok det ble jeg kvalm og uvel. Bør jeg snakke med psykiater? Føler dette fører til angst og rarhet om dagen. 

Fysisk aktivitet hjelper på søvnen vet du... Om jeg sitter inne en hel dag og ikke bruker kroppen stort merker jeg fort at kroppen trenger mindre søvn og får mer problemer med å sovne om kvelden. Det var disse gåturene du stadig sier at du skal begynne med, men aldri gjør da...?

7 minutter siden, Lillemus skrev:

Fysisk aktivitet hjelper på søvnen vet du... Om jeg sitter inne en hel dag og ikke bruker kroppen stort merker jeg fort at kroppen trenger mindre søvn og får mer problemer med å sovne om kvelden. Det var disse gåturene du stadig sier at du skal begynne med, men aldri gjør da...?

Var på tur med en sykepleier i går, det endte med migrene og angst. Hjalp ikke på søvnen nei. 

Jeg tar noen øvelser eller tøyinger av bena inne om jeg blir for urolig på kvelden og det hjelper. Å gå turer på dagtid har ikke hjulpet min søvn, men det er jo individuelt. Sykling hjelper bedre for min del.

Endret av aa-k-j
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg tar noen øvelser eller tøyinger av bena inne om jeg blir for urolig på kvelden og det hjelper. Å gå turer på dagtid har ikke hjulpet min søvn, men det er jo individuelt. Sykling hjelper bedre for min del.

OK. Litt tøying og bøying får jeg til. Fysisk aktivitet hjelper ikke min mann heller med nattesøvnen, og han er mye aktiv. Han har fått vallergan men er svært skeptisk til medisiner så han har ikke brukt det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...