Gå til innhold

Den store late-som-ingenting dagen.

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg deprimert, men har bestemt meg for å late som jeg ikke er det og gjøre ting. Først en tur og så handle. Deretter dusje og stelle meg. Så skrive på historie og så skrive en søknad. Jeg skal ringe en venninne i ettermiddag og spørre henne om hun vil bli med meg ut for å spise i morgen. Hvis hun ikke kan drar jeg ned til byen uansett og går på Mammuttsalg. 

Jeg tar ikke tak i hva depresjonen dreier seg om, men jeg orker ikke å dykke. Det er vanskelig nok å gjøre det jeg skal gjøre i dag. Jeg er livredd for at tankekjøret skal ta overhånd, men det får bare pine meg så mye det vil. Jeg følger dagens plan uansett. Jeg har en del ting å gjøre her hjemme også og jeg skal innom you tube å sjekke videoer som kan virke inspirerende. Jeg føler at jeg ER et depressivt menneske fordi jeg har vært så mye plaget gjennom livet, men akkurat i dag bryr jeg meg ikke noe om det heller.

Dette kan by på utfordringer. Jeg håper jeg klarer det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459619-den-store-late-som-ingenting-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gjøre ting som man egentlig ikke vil eller orke er jo veldig viktig når det kommer til depresjon, som du selvsagt vet. Så jeg synes du er flink. Men husk også at det finnes en mellomting. Hvis du er skikkelig utslitt må du også finne tid til hvile. :)

Håper dagen din blir så fin som den kan bli. 

43 minutter siden, Glitter skrev:

Å gjøre ting som man egentlig ikke vil eller orke er jo veldig viktig når det kommer til depresjon, som du selvsagt vet. Så jeg synes du er flink. Men husk også at det finnes en mellomting. Hvis du er skikkelig utslitt må du også finne tid til hvile. :)

Håper dagen din blir så fin som den kan bli. 

Tusen takk og i lige måde! Turen og stretchingøvelsene er unnagjort. Mens jeg gikk begynte jeg å tenke at jeg må slutte med å sammenligne meg med andre. Jeg sammenligner meg selvfølgelig med de som har en stabil psyke og får til ting og da kommer jeg dårlig ut. 

Jeg er klar over at jeg kanskje kommer til å falle litt sammen i ettermiddag. Da får jeg heller sitte i en stol og stirre ut i lufta en stund. 

Annonse

53 minutter siden, Gondor skrev:

Det gikk ganske bra. Sank fullstendig sammen på ettermiddagen, helt tom. I dag er det samme greia. Har ikke helt kommet igang ennå.

Så god du er. Da kan du klappe deg å skulderen og være fornøyd med innsatsen. Så er det naturlig at du faller litt sammen igjen. Håper du klarer å gjøre noen gode ting idag også.

Godt jobba! 

Jeg prøver på det samme som deg i dag jeg. Bare lyve til meg selv og late som at jeg ikke er så deprimert. Så jeg har vasket en vask klær og gått på butikken allerede. Tar 7 min å gå hver vei, og med mitt nivå om dagen så ble jeg sliten. Senere skal jeg til VOP også skal jeg prøve å gå en 15 min tur i ettermiddag. Dette blir i så fall min mest aktive dag på en stund så jeg går for mikromat i dag jeg. 

Har faktisk tatt på meg treningsklokken for første gang i år. Bruker den jo vanligvis hele tiden. Skal prøve å finne motivasjon og mestring i å se hvor mye jeg klarer å bevege meg. 

Tror nok jeg også blir å synke sammen i kveld etter å ha presset meg sånn, men dette året har bare vært et mørkt kaos. Jeg orker ikke ha det sånn. Så skal prøve å sette på autopilot og bare gjøre gjøre. Late som. Kanskje hodet henger seg på etter hvert for oss begge?

6 timer siden, Glitter skrev:

Godt jobba! 

Jeg prøver på det samme som deg i dag jeg. Bare lyve til meg selv og late som at jeg ikke er så deprimert. Så jeg har vasket en vask klær og gått på butikken allerede. Tar 7 min å gå hver vei, og med mitt nivå om dagen så ble jeg sliten. Senere skal jeg til VOP også skal jeg prøve å gå en 15 min tur i ettermiddag. Dette blir i så fall min mest aktive dag på en stund så jeg går for mikromat i dag jeg. 

Har faktisk tatt på meg treningsklokken for første gang i år. Bruker den jo vanligvis hele tiden. Skal prøve å finne motivasjon og mestring i å se hvor mye jeg klarer å bevege meg. 

Tror nok jeg også blir å synke sammen i kveld etter å ha presset meg sånn, men dette året har bare vært et mørkt kaos. Jeg orker ikke ha det sånn. Så skal prøve å sette på autopilot og bare gjøre gjøre. Late som. Kanskje hodet henger seg på etter hvert for oss begge?

Bravo! Nå kan du være stolt av deg selv. Hvordan føler du deg? Du har jo store utfordringer i livet ditt og det at du klarer å holde deg oppreist er beundringsverdig.

Jeg har klart å gå tur i dag og vært nede i byen og kjøpt noen sminkesaker og det er det. Nå gjenstår det å lage middag før psykiatertimen og så tror jeg at jeg legger meg. Er så forferdelig trett!

1 time siden, Gondor skrev:

Bravo! Nå kan du være stolt av deg selv. Hvordan føler du deg? Du har jo store utfordringer i livet ditt og det at du klarer å holde deg oppreist er beundringsverdig.

Jeg har klart å gå tur i dag og vært nede i byen og kjøpt noen sminkesaker og det er det. Nå gjenstår det å lage middag før psykiatertimen og så tror jeg at jeg legger meg. Er så forferdelig trett!

Takk. :) Jeg fikk det tøft etter timen med psykologen, så klarte ikke den planlagte turen etterpå, men har jo likevel vært min mest aktive dag på noen uker. Så må prøve å tenke at jeg har gjort en god jobb. 

Da har du jo gjort mye i dag du også! Er vel en balansegang dette med å presse seg, late som at det ikke er like tungt, og å overdrive for mye slik at det virker mot sin hensikt. 

Jeg fikk snakket med psykiateren min i går og vi ble enige om å øke Cipralex fra 10 mg til 15 mg og så til 20 mg for å ta knekken på depresjonen. I dag er jeg så trett at jeg knapt henger sammen, men jeg får ikke sove. Jeg har gått tur og det var forferdelig slitsomt. Ellers har jeg så vidt vært innom og sett på jobber og håper å få gjort mer av det i løpet av dagen/kvelden. Ellers skal jeg handle. I morgen må jeg stelle litt her for yngstemann kommer hjem på perm på fredag. Skulle gjerne vært  i litt bedre form til han kom.

Annonse

Gondor skrev (1 time siden):

Jeg fikk snakket med psykiateren min i går og vi ble enige om å øke Cipralex fra 10 mg til 15 mg og så til 20 mg for å ta knekken på depresjonen. I dag er jeg så trett at jeg knapt henger sammen, men jeg får ikke sove. Jeg har gått tur og det var forferdelig slitsomt. Ellers har jeg så vidt vært innom og sett på jobber og håper å få gjort mer av det i løpet av dagen/kvelden. Ellers skal jeg handle. I morgen må jeg stelle litt her for yngstemann kommer hjem på perm på fredag. Skulle gjerne vært  i litt bedre form til han kom.

Hvor lenge har du vært deprimert?

Anonymkode: 89c1a...8da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...