Gå til innhold

Jeg er lei av at jeg får så vage svar hos såkalte rådgivere og jeg begynner å synes det er flaut å spørre om så mye hjelp og fremstå så dum


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Det er ikke mulig å ta kontakt for å få hjelp lenger. Det eneste som skjer er at jeg blir henvist hot og dit, får en link jeg skal trykke på, og så kommer jeg på en ny uoversiktlig side. Kan det ikke bare være en jævla link? Kan jeg ikke bare få svar hos den jeg spør? Og jeg forstår ikke mye av disse jævla studiereglene. Du må ha så og så mye arbeidserfaring, så og så mange poeng (irrielevant hva liksom) og du må ha gjort ditt og datt. Jeg blir sliten av hele jævla greia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (14 minutter siden):

Det er ikke mulig å ta kontakt for å få hjelp lenger. Det eneste som skjer er at jeg blir henvist hot og dit, får en link jeg skal trykke på, og så kommer jeg på en ny uoversiktlig side. Kan det ikke bare være en jævla link? Kan jeg ikke bare få svar hos den jeg spør? Og jeg forstår ikke mye av disse jævla studiereglene. Du må ha så og så mye arbeidserfaring, så og så mange poeng (irrielevant hva liksom) og du må ha gjort ditt og datt. Jeg blir sliten av hele jævla greia. 

Skjønner at du blir sliten, men jeg tror i tillegg at det er sannsynlig at folk rundt deg blir slitne av måten du forholder deg til andre på.  Her på dol skriver du veldig mange innlegg hvor du gjentar deg selv og tømmer ut din frustrasjon. Det skaper fort en opplevelse hos andre av at det er umulig å hjelpe deg, det virker som om du aldri kan bli fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva, bortsett fra første leddsetning, er det som kan hjelpe ts med det svaret der?

Anonymkode: af2bc...835

En realistisk oppfatning av hvordan egen atferd påvirker andre, er som regel et godt utgangspunkt for å kunne gjøre noen nødvendige endringer.  Det er ikke gitt at den beste hjelpen alltid er å kun si "jeg skjønner at du har det vanskelig". Tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Takk men jeg oppfører meg ikke slik blandt folk da. Jeg sitter da ikke og snakker om eget liv og tanker.

Jwg er bare lei av alt det typiske og måten ting blir gjort på. Som feks når en skal ringe kundeservice, mamma skulle ringe et par dager siden og hun hadde på høyttaler så jeg hørte alt. «Trykk 1 hvis du» «trykk 2 hvis du» og tror de nådde 9. Og hun trykte tast hun, men fikk til svar «kundeservice er stengt». Slik kan de informere om på starten så folk slipper å sitte og vente!! 

Og når jeg mailer med rådgivere så får jeg tilbake et svar som tyder på at vedkommende leser litt for fort. Og jeg får bare linker til andre sider jeg kan kontakte, men de sidene er så uoversiktlige at jeg sitter igjen sliten i huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

En realistisk oppfatning av hvordan egen atferd påvirker andre, er som regel et godt utgangspunkt for å kunne gjøre noen nødvendige endringer.  Det er ikke gitt at den beste hjelpen alltid er å kun si "jeg skjønner at du har det vanskelig". Tvert i mot.

Ja, jeg kan ikke utstå når noen bare uttrykker medfølelse uten noe videre begrunnelse - hva gir det meg i min videre prosess å få vite at jeg blir forstått? Det er godt der og da, men det er ikke noe jeg kan bygge videre på. Det kan jeg kun om jeg får noe mer informasjon eller tilbakemelding. Jeg opplever at du, Frosken, ønsker å bistå TS ved å gjøre henne oppmerksom på hvordan hennes adferd påvirker andre til å gi henne tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
frosken skrev (34 minutter siden):

En realistisk oppfatning av hvordan egen atferd påvirker andre, er som regel et godt utgangspunkt for å kunne gjøre noen nødvendige endringer.  Det er ikke gitt at den beste hjelpen alltid er å kun si "jeg skjønner at du har det vanskelig". Tvert i mot.

Jeg er ikke ute etter at folk skal synes synd på meg. Jeg gjør det jeg kan for å skjule problemene blandt folk. Fordi jeg vil ikke ha rollen som «hun stakkars som trenger forståelse». Men det er enkelte som har sagt til meg at jeg kanskje skal være litt åpen om det slik at folk skal forstå meg, men det er ikke alltid slik at dette hjelper. De tar den enkleste vei og snur ryggen til i stedet. 
Jeg har oppført meg uinteressert ja, det ser jeg i ettertid. Jeg har også vært ekstremt ukonsentrert og fått angst i sosiale settinger fordi jeg har følt at folk har onde hensikter. Så jeg har fått en slags panikk med folk og prøvd å finne unnskyldninger for å slippe å være med dem. Så har noen tatt dette ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (50 minutter siden):

En realistisk oppfatning av hvordan egen atferd påvirker andre, er som regel et godt utgangspunkt for å kunne gjøre noen nødvendige endringer.  Det er ikke gitt at den beste hjelpen alltid er å kun si "jeg skjønner at du har det vanskelig". Tvert i mot.

Ja, men det er det mange som har gitt tilbakemelding på allerede. Du kommer litt sent inn i så henseende.  

Anonymkode: af2bc...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (34 minutter siden):

Ja, jeg kan ikke utstå når noen bare uttrykker medfølelse uten noe videre begrunnelse - hva gir det meg i min videre prosess å få vite at jeg blir forstått? Det er godt der og da, men det er ikke noe jeg kan bygge videre på. Det kan jeg kun om jeg får noe mer informasjon eller tilbakemelding. Jeg opplever at du, Frosken, ønsker å bistå TS ved å gjøre henne oppmerksom på hvordan hennes adferd påvirker andre til å gi henne tilbakemeldinger.

Jeg kan ikke utstå når dere poppiser alltid skal forsvare hverandre og like hverandres innlegg bare av den grunn at dere har kjente nicknavn. En anonym som meg har mange ganger gitt råd eller sagt noe fornuftig til en brukers problemstilling. Ingen like på meg da, men straks en med et kjent nicknavn sier AKKURAT det samme får de masser av likes. Slikt kan ikke jeg utstå. 

Anonymkode: af2bc...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke utstå når dere poppiser alltid skal forsvare hverandre og like hverandres innlegg bare av den grunn at dere har kjente nicknavn. En anonym som meg har mange ganger gitt råd eller sagt noe fornuftig til en brukers problemstilling. Ingen like på meg da, men straks en med et kjent nicknavn sier AKKURAT det samme får de masser av likes. Slikt kan ikke jeg utstå. 

Anonymkode: af2bc...835

Poppiser? Hehe. Man virker kanskje litt mer ærlig når en står frem med navn. Anonym kan jo fremstille seg som hvem som helst.

Men jeg også irriterer meg over dette. Hvis noe kommer fra en populær så er folk liksom helt med med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Poppiser? Hehe. Man virker kanskje litt mer ærlig når en står frem med navn. Anonym kan jo fremstille seg som hvem som helst.

Men jeg også irriterer meg over dette. Hvis noe kommer fra en populær så er folk liksom helt med med en gang

Så enig, så enig. 

Anonymkode: af2bc...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke utstå når dere poppiser alltid skal forsvare hverandre og like hverandres innlegg bare av den grunn at dere har kjente nicknavn. En anonym som meg har mange ganger gitt råd eller sagt noe fornuftig til en brukers problemstilling. Ingen like på meg da, men straks en med et kjent nicknavn sier AKKURAT det samme får de masser av likes. Slikt kan ikke jeg utstå. 

Anonymkode: af2bc...835

Du får poste med nick da vel hvis likes er så inni helvete viktig for deg.

Anonymkode: aa03d...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du får poste med nick da vel hvis likes er så inni helvete viktig for deg.

Anonymkode: aa03d...548

Skrev en som ikke bruker nick selv 😂

Anonymkode: af2bc...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skrev en som ikke bruker nick selv 😂

Anonymkode: af2bc...835

Jeg bryr meg da ingen ting om likes og annet åndssvakt tøv.

Anonymkode: aa03d...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kan ikke utstå når dere poppiser alltid skal forsvare hverandre og like hverandres innlegg bare av den grunn at dere har kjente nicknavn. En anonym som meg har mange ganger gitt råd eller sagt noe fornuftig til en brukers problemstilling. Ingen like på meg da, men straks en med et kjent nicknavn sier AKKURAT det samme får de masser av likes. Slikt kan ikke jeg utstå. 

Anonymkode: af2bc...835

(Først må jeg få si at jeg tror ikke jeg er i den "populære skaren" som mange ser så opp til her på DOL... ;) - men jeg skriver med brukernavn...)

Jeg synes dere anonyme kommer med mye fornuftig, og jeg har respekt for mange av det dere mener og står for, men problemet er jo at alle fremstår jo like og ulike på samme tid. Det er også det som er hensikten, men der blir godet til et onde. Det hender i blant jeg trykker like på et innlegg fra en anonym, men jeg tenkte senest i går på at det nok er lettere å trykke liker på et brukernavn man har sett før og kan assosiere med tidligere meninger i en eller annen retning enn om en ikke aner hvem som står bak et anonymt avtrykk. Det er vel det samme som at du hilser og smiler mer gjenkjennende til det en kjent eller bekjent av deg sier i en sosial sammenheng eller på et møte/foredrag enn om du ikke har noen relasjon til vedkommende (ikke helt sammenlignbart med et forum, men jeg forsøker likevel).

Men jeg tenker at for egen del vil jeg ta det med meg videre. Tenke at bak et anonymt innlegg står det faktisk et menneske bak som i blant trenger å få tilbakemelding på at jeg synes dette var bra - og ikke bare tenke det selv om det er skrevet anonymt.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du får poste med nick da vel hvis likes er så inni helvete viktig for deg.

Anonymkode: aa03d...548

Jeg tror vi skal vise respekt for at det er viktig for enkelte å få tilbakemelding på det de skriver. Selv om det ikke er så viktig for deg og meg, kan det bety mer for andre. Ikke nødvendig å bli ufin av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Takk men jeg oppfører meg ikke slik blandt folk da. Jeg sitter da ikke og snakker om eget liv og tanker.

Jwg er bare lei av alt det typiske og måten ting blir gjort på. Som feks når en skal ringe kundeservice, mamma skulle ringe et par dager siden og hun hadde på høyttaler så jeg hørte alt. «Trykk 1 hvis du» «trykk 2 hvis du» og tror de nådde 9. Og hun trykte tast hun, men fikk til svar «kundeservice er stengt». Slik kan de informere om på starten så folk slipper å sitte og vente!! 

Og når jeg mailer med rådgivere så får jeg tilbake et svar som tyder på at vedkommende leser litt for fort. Og jeg får bare linker til andre sider jeg kan kontakte, men de sidene er så uoversiktlige at jeg sitter igjen sliten i huet.

Vet du. Dette kan mange på dette forumet kjenne seg igjen i. Jeg har opplevd det mange ganger. Det er vanskelig å orientere seg i systemet. Min datter har Asperger og angst. Vi har hatt mange år der vi har måttet streve med å finne ut av ting.  Nå har hun ansvarsgruppe og IOP. Hun får hjelp av psykiatritjenesten og har en kontaktperson. Dessuten hjalp det mye med en ny vurdering hos Habiliteringen. Nå aner jeg ikke hvordan du har det og fungerer så håper jeg ikke tråkker deg på tærne her. Det jeg lurer på er om du har fått all hjelp du har rett på? 

Anonymkode: 3a6b6...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange (deriblant meg selv) som for det meste ikke gidder å lese det som postes av Anonyme. Det blir så vanskelig å følge med når det er flere anonyme i samme tråd, så bare hopper over. De som har nick kan en jo føle at en kjenner litt, og husker historiene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (1 time siden):

Jeg tror vi skal vise respekt for at det er viktig for enkelte å få tilbakemelding på det de skriver. Selv om det ikke er så viktig for deg og meg, kan det bety mer for andre. Ikke nødvendig å bli ufin av den grunn.

Ikke forvent samme respons som anonym. Sånn er det bare.

Anonymkode: aa03d...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 Vet du. Dette kan mange på dette forumet kjenne seg igjen i. Jeg har opplevd det mange ganger. Det er vanskelig å orientere seg i systemet. Min datter har Asperger og angst. Vi har hatt mange år der vi har måttet streve med å finne ut av ting.  Nå har hun ansvarsgruppe og IOP. Hun får hjelp av psykiatritjenesten og har en kontaktperson. Dessuten hjalp det mye med en ny vurdering hos Habiliteringen. Nå aner jeg ikke hvordan du har det og fungerer så håper jeg ikke tråkker deg på tærne her. Det jeg lurer på er om du har fått all hjelp du har rett på? 

Anonymkode: 3a6b6...081

Jeg vet ikke hvilken hjelp jeg har rett på. Jeg får aap. Hva er IOP?

mitt mål med livet er å komme tilbake til det jeg hadde. Nå eksisterer jeg bare. Jeg ser virkelig ingen muligheter som gir meg følelsen av å høre til. Jeg må liksom bare godta nederlag etter nederlag, at jeg må snu der jeg trives og finne noe annet. Jeg er på en måte ikke ønsket, jeg er heller ikke vellykket som mange andre. Jeg er litt sånn nederst på, og det irriterer meg at jeg ikke kommer over det nivået

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Det er ikke mulig å ta kontakt for å få hjelp lenger. Det eneste som skjer er at jeg blir henvist hot og dit, får en link jeg skal trykke på, og så kommer jeg på en ny uoversiktlig side. Kan det ikke bare være en jævla link? Kan jeg ikke bare få svar hos den jeg spør? Og jeg forstår ikke mye av disse jævla studiereglene. Du må ha så og så mye arbeidserfaring, så og så mange poeng (irrielevant hva liksom) og du må ha gjort ditt og datt. Jeg blir sliten av hele jævla greia. 

Jeg opplever også ofte at jeg ikke får svar på det jeg spør om hvis jeg sender mail til et eller annet sted og lurer på et eller annet. Jeg skriver kort og presist, burde ikke være vanskelig å forstå hva jeg lurer på, men allikevel får jeg svar på noe helt annet eller ingen svar. Jeg forstår frustrasjonen din! Jeg tenker at man må fortsette å mase til man får svar på det man lurer på. Jeg mistenker at de folka man spør ikke alltid har helt oversikten selv, men isteden for å gi inntrykk av at de ikke kan svare så snakker de seg rundt det og så blir jeg sittende igjen som den dumme. Hvis det du lurer på gjelder utdanning og du henvender deg til et offentlig kontor så har du jo krav på å få informasjon som du forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...