Gå til innhold

Ambulant Akutteam bryr seg ikke om suicidale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sa til de på telefon bare for å teste at jeg skulle ta selvmord senere idag og de bare sa blant annet "åja hvorfor sier du det til meg?". 

Anonymkode: 93588...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det rart folk tar selvmord når de ikke får hjelp når de sier de skal ta selvmord en gang? 

 

Anonymkode: 93588...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det rart folk tar selvmord når de ikke får hjelp når de sier de skal ta selvmord en gang? 

 

Anonymkode: 93588...8be

Nei det er ikke rart og det burde blitt tatt på alvor, forstår snart ikke systemet enkelte plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det rart folk tar selvmord når de ikke får hjelp når de sier de skal ta selvmord en gang? 

 

Anonymkode: 93588...8be

Ingen som ønsker ta selvmord varsler om det på forhånd.

Anonymkode: e0e61...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen som ønsker ta selvmord varsler om det på forhånd.

Anonymkode: e0e61...76a

Det er tull. 

Anonymkode: b5f3d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er tull. 

Anonymkode: b5f3d...fb9

Nei, legg merke til ordet ønsker. 

Anonymkode: e0e61...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, legg merke til ordet ønsker. 

Anonymkode: e0e61...76a

Det var det ordet jeg la merke til ja og som førte til svaret mitt. Det er ganske vanlig å si ifra om selvmordstanker og si at man ikke ønsker å leve lenger. 

Anonymkode: b5f3d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, legg merke til ordet ønsker. 

Anonymkode: e0e61...76a

Man blir jo oppmuntret til å fortelle om selvmorsønsker nettopp for å unngå det, er det så galt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var det ordet jeg la merke til ja og som førte til svaret mitt. Det er ganske vanlig å si ifra om selvmordstanker og si at man ikke ønsker å leve lenger. 

Anonymkode: b5f3d...fb9

Da ønsker man jo egentlig ikke å dø.

Anonymkode: e0e61...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Man blir jo oppmuntret til å fortelle om selvmorsønsker nettopp for å unngå det, er det så galt? 

Men da ønsker man det jo ikke.

Anonymkode: e0e61...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sa til de på telefon bare for å teste at jeg skulle ta selvmord senere idag og de bare sa blant annet "åja hvorfor sier du det til meg?". 

Anonymkode: 93588...8be

Man merker ofte når selvmordsutsagn egentlig er en form for uttesting. Da er det nærliggende å svare akkurat slik de gjorde. Det betyr ikke at de ikke bryr seg om folk som er suicidale, det betyr bare at de prøver å utøve klinisk skjønn og ikke henge seg opp i nøyaktig hvilke ord folk bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sa til de på telefon bare for å teste at jeg skulle ta selvmord senere idag og de bare sa blant annet "åja hvorfor sier du det til meg?". 

Anonymkode: 93588...8be

Ansvarsfraskrivelse av verste sort fra en veik person. Når du sier ifra til  helsepersonell at du skal ta selvmord må de reagere annerledes enn det. 

Anonymkode: b5f3d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sa til de på telefon bare for å teste at jeg skulle ta selvmord senere idag og de bare sa blant annet "åja hvorfor sier du det til meg?". 

Anonymkode: 93588...8be

Vurderingen deres var tydeligvis riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da ønsker man det jo ikke.

Anonymkode: e0e61...76a

Jo jeg har ønsket det før uten at jeg har forsøkt å ta livet mitt, har bare ønsket å få fred når livet blir for tøft. Har da fått tilbud om innleggelse, men har klart å stå han av selv og med oppmuntrende hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Vurderingen deres var tydeligvis riktig. 

Dagen er ikke over enda da.. 

Neida fra spøk til alvor, det kunne de ikke vite. Så de burde tatt det på alvor. 

 

Anonymkode: 93588...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dagen er ikke over enda da.. 

Neida fra spøk til alvor, det kunne de ikke vite. Så de burde tatt det på alvor. 

 

Anonymkode: 93588...8be

Noen er mer kompetente enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (2 minutter siden):

Noen er mer kompetente enn andre. 

Slår det deg ikke at dette også like gjerne kan handle om en feig og veik ansatt som ikke gjorde jobben sin?

Anonymkode: b5f3d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (10 minutter siden):

Vurderingen deres var tydeligvis riktig. 

Tja, de gjorde samme vurdering med en venninne av meg som fortalte dem at hun var redd hun ikke ville klare å leve ut dagen. Hun ble ikke tatt alvorlig og nå til sommeren er det 3 år siden jeg og hennes nærmeste bar henne til graven sin. 

 

Anonymkode: d8d67...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, de gjorde samme vurdering med en venninne av meg som fortalte dem at hun var redd hun ikke ville klare å leve ut dagen. Hun ble ikke tatt alvorlig og nå til sommeren er det 3 år siden jeg og hennes nærmeste bar henne til graven sin. 

 

Anonymkode: d8d67...c11

Så trist. Det må være vanskelig å gjøre slike vurderinger, man vet jo ikke om personen virkelig vil gjøre det. Men det må da være bedre å være føre var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Slår det deg ikke at dette også like gjerne kan handle om en feig og veik ansatt som ikke gjorde jobben sin?

Anonymkode: b5f3d...fb9

Det har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om.

Jeg har sikkert gjort over tusen suicidalvurderinger. Grunnen til at disse vurderinger blir gjort av spesialister er nettopp at en ikke skal handle likt på alle slike utsagn, men vurdere. Her ble du tydeligvis avslørt som en som bare ville teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...