Gå til innhold

Ambulant Akutteam bryr seg ikke om suicidale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (55 minutter siden):

Så trist. Det må være vanskelig å gjøre slike vurderinger, man vet jo ikke om personen virkelig vil gjøre det. Men det må da være bedre å være føre var. 

Det er det helt sikkert, og jeg kan forstå det om personen hadde ringt og truet flere ganger tidligere. Men dette var første gangen hun ringte og sa det ( og siste da hun døde få timer etter ). Psykiske syke er ikke mye verdt i dette landet.

Anonymkode: d8d67...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sa til de på telefon bare for å teste at jeg skulle ta selvmord senere idag og de bare sa blant annet "åja hvorfor sier du det til meg?". 

Anonymkode: 93588...8be

Synes det er helt helt uakseptabelt å si noe sånt til en helsearbeider bare for å teste ut!! De er jo bare mennesker. Hva vet du om hvordan ditt utsagn påvirker det mennesket nå? Kanskje er dette noe denne personen tar med seg inn i helgen og kanskje ikke klarer å legge fra seg-en bekymring for om de gjorde rett vurdering eller ikke. Bare for at du skulle teste ut??! 

Anonymkode: 451dc...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det helt sikkert, og jeg kan forstå det om personen hadde ringt og truet flere ganger tidligere. Men dette var første gangen hun ringte og sa det ( og siste da hun døde få timer etter ). Psykiske syke er ikke mye verdt i dette landet.

Anonymkode: d8d67...c11

Tror om hun hadde hatt mitt hjelpeapparat hadde hun fått hjelp, det er tragisk at det er så store forskjeller her i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes det er helt helt uakseptabelt å si noe sånt til en helsearbeider bare for å teste ut!! De er jo bare mennesker. Hva vet du om hvordan ditt utsagn påvirker det mennesket nå? Kanskje er dette noe denne personen tar med seg inn i helgen og kanskje ikke klarer å legge fra seg-en bekymring for om de gjorde rett vurdering eller ikke. Bare for at du skulle teste ut??! 

Anonymkode: 451dc...789

Ja det er jeg enig i, forstår ikke vitsen med å teste det ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forresten TS, hva ønsket du å oppnå med å teste dem?

Anonymkode: d8d67...c11

For å se om folk faktisk får hjelp i dette landet? 

Anonymkode: 93588...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For å se om folk faktisk får hjelp i dette landet? 

Anonymkode: 93588...8be

Det er ikke fint gjort ovenfor dem som virkelig mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For å se om folk faktisk får hjelp i dette landet? 

Anonymkode: 93588...8be

Når du driver og lyver om sånne alvorlige ting til helsevesenet så tenker i alle fall jeg at du tar hjelp fra noen som kunne trengt det mer enn deg. 

Anonymkode: 451dc...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For å se om folk faktisk får hjelp i dette landet? 

Anonymkode: 93588...8be

Er det du som vil i fengsel?

Anonymkode: e0e61...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For å se om folk faktisk får hjelp i dette landet? 

Anonymkode: 93588...8be

Det eneste som skjer er vel at det går utover de som virkelig er suicidale, for de blir ikke tatt alvorlig når folk holder på sånn .

Anonymkode: d8d67...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi folk truer med selvmord i hytt og pine. Som du gjorde, løy for oppmerksomhet. Hva hadde du gjort om hun tok deg på ordet og la deg inn? Er det det du ønsket?

 

Når man roper ulv, flere ganger så blir man til slutt ikke trodd. Hvordan skal du kunne tas alvorlig når du ljuger for å "teste"?

Anonymkode: be7dc...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (4 timer siden):

Noen er mer kompetente enn andre. 

Nå som temaet med AAT er tatt opp vil jeg høre med deg om et par ting. Sist jeg ble koblet opp mot AAT brukte jeg de ikke rett og slett fordi jeg følte meg trygg på at de var der dersom jeg måtte konakte de. Jeg ble dårligere den dagen de avsluttet og jeg ba både de og fastlegen om å få noen dager til tilknyttet AAT, men siden jeg ikke hadde kontaktet de så fikk jeg til svar at jeg ikke hadde behov og kunne nyttiggjøre meg av tjenesten og fikk dermed avslag på ytterligere hjelp fra de. Dette gjorde meg sykere i nokså lang tid i etterkant. En annen ting som jeg også undrer meg over er at jeg alltid har blitt bedre ved innleggelser selv om en av de kun var bare en uke. Min tidligere behandler sa også at jeg nyttiggjorde meg hjelpen ved innleggelsene. Denne gang ble jeg verken tilbudt innleggelse eller fikk det når jeg ba om det selv om jeg var veldig langt nede og fortalte om mine reelle selvmordstanker. Det kunne faktisk ha gått helt feil. De mener at jeg skal greie meg selv, men det er faktisk ikke alltid jeg greier det! Hvordan skal jeg forholde meg til det? Er det noe feil med formidlingsevnen min?

Anonymkode: aaa5a...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå som temaet med AAT er tatt opp vil jeg høre med deg om et par ting. Sist jeg ble koblet opp mot AAT brukte jeg de ikke rett og slett fordi jeg følte meg trygg på at de var der dersom jeg måtte konakte de. Jeg ble dårligere den dagen de avsluttet og jeg ba både de og fastlegen om å få noen dager til tilknyttet AAT, men siden jeg ikke hadde kontaktet de så fikk jeg til svar at jeg ikke hadde behov og kunne nyttiggjøre meg av tjenesten og fikk dermed avslag på ytterligere hjelp fra de. Dette gjorde meg sykere i nokså lang tid i etterkant. En annen ting som jeg også undrer meg over er at jeg alltid har blitt bedre ved innleggelser selv om en av de kun var bare en uke. Min tidligere behandler sa også at jeg nyttiggjorde meg hjelpen ved innleggelsene. Denne gang ble jeg verken tilbudt innleggelse eller fikk det når jeg ba om det selv om jeg var veldig langt nede og fortalte om mine reelle selvmordstanker. Det kunne faktisk ha gått helt feil. De mener at jeg skal greie meg selv, men det er faktisk ikke alltid jeg greier det! Hvordan skal jeg forholde meg til det? Er det noe feil med formidlingsevnen min?

Anonymkode: aaa5a...a76

Jeg vet ikke, men det kan jo hende de ser på funksjonstap også, hvorvidt du greier deg selv uten innleggelse. 

Anonymkode: d6ad7...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen som ønsker ta selvmord varsler om det på forhånd.

Anonymkode: e0e61...76a

Det er en seiglivet myte. 

Anonymkode: d2d32...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er en seiglivet myte. 

Anonymkode: d2d32...807

Som helsevesenet fortsatt tror på.. 

Anonymkode: 93588...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (14 timer siden):

Man merker ofte når selvmordsutsagn egentlig er en form for uttesting. Da er det nærliggende å svare akkurat slik de gjorde. Det betyr ikke at de ikke bryr seg om folk som er suicidale, det betyr bare at de prøver å utøve klinisk skjønn og ikke henge seg opp i nøyaktig hvilke ord folk bruker. 

Hva om de skulle lagt inn alle som kom med slike utsagn også.. 

Anonymkode: 6ab32...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er en seiglivet myte. 

Anonymkode: d2d32...807

Det er da logisk at man IKKE varsler på forhånd hvis man VIRKELIG ØNSKER å ta selvmord. Tenk litt da!

Anonymkode: e0e61...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ingen som ønsker ta selvmord varsler om det på forhånd.

Anonymkode: e0e61...76a

Hvordan skal man få hjelp da? Hvis det å spørre om hjelp betyr at det ikke er reelt og ikke burde bli tatt på alvor? For en idiotisk tenkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er da logisk at man IKKE varsler på forhånd hvis man VIRKELIG ØNSKER å ta selvmord. Tenk litt da!

Anonymkode: e0e61...76a

Har du hørt om ambivalens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I psykiatrien er selvmordstrussler daglig kost for de som jobber der. Skulle de tatt alle på alvor, så måtte det vanvittig med resurser til. Jeg var på en avdeling for mange år siden og det var ei som betrodde meg hun hadde spart opp piller og skulle ta de den kvelden. Jeg sladret på henne, men sykepleieren sa att det skulle vi ikke bry oss noe om. Hun tok overdose, men døde ikke. Så så nonsjalant er psykiatrien til selvmordstrussler blant folk som har de rette utageringstendensene.

Anonymkode: be7dc...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...