Gå til innhold

Har du et liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Er det å være høy på seg? Dette er slik typisk der jeg kommer fra. Det er ikke lov å synes noe positivt om seg selv. Hvorfor er det ikke lov å synes man ser bra ut? 
Jeg elsker å være mer sammen folk lignet meg selv, men aspergersen gjorde så jeg måtte tilbake til den samme hylla som de jævla mobberne. Men nå er det vel jeg som blir den slemmeste av alle siden jeg ser så ned på dem og har blitt så uinteressert i dem. Hvorfor er det alltid den som ble mobbet som ender med å få skylden som skurken? For det er jo så slemt å bli bedre enn dem -_-   Men jeg er ikke noe interessert i noe kontakt lenger. De har bltt for kjedelige.

Mulig du er like kjedelig selv.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har et godt liv. Er takknemlig for det. Er med i en undersøkelse fra Universitetet i Oslo om hvordan jeg har det (svarer på sikkert 30 spørsmål hver kveld om hvordan dagen har vært), i 40 dager, og jeg har det jevnt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Ja det tror jeg da? Skulle alle bare bli glemt? Det var bare så deilig å få nytt!! Jeg har da ikke opplevd annet en at jeg må forandre meg der jeg er fra. Så fant jeg endelig noe der jeg følte jeg passet mer inn.. 

da kunne du vel fortsatt der.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig du er like kjedelig selv.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Hvorfor er det så viktig å motbevise ? Er du sur for at jeg føler jeg ser bra ut? Det virker som det verste du kan innrømme om deg selv. 
Jeg har ikke sagt jeg er så jævla interessant heller. Jeg har jo nesten bare negativt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Det er da ikke sikkert

Hvis du er slik i RL er det ikke rart folk under seg unna.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

da kunne du vel fortsatt der.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Nei. For jeg passet ikke inn fordi det var noe «off». Og det er nettopp dette problemer som har fulgt meg hele livet. Men det ligger vel ikke i genene til gokk-jenter å få nettverk i utlandet. Jeg måtte tilbake akkurat slik som de kjedelige andre jeg gikk med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil påstå at alle har et liv. Livet varierer bare i om man synes det er dårlig, greit eller veldig bra. Jeg vil påstå at livet mitt er greit. Har mine problemer, men klarer å fungere sånn passe. Har tatt grep som fungerer for meg. Noen grep sammen med psykologen og noen selv og merker bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Nei. For jeg passet ikke inn fordi det var noe «off». Og det er nettopp dette problemer som har fulgt meg hele livet. Men det ligger vel ikke i genene til gokk-jenter å få nettverk i utlandet. Jeg måtte tilbake akkurat slik som de kjedelige andre jeg gikk med

Problemet ditt er personligheten din. Å skylde på Asperger blir feil. 

Anonymkode: 4e20b...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du er slik i RL er det ikke rart folk under seg unna.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Folk trakk seg unna før fordi jeg ikke lyttet. Jeg fikk ikke med meg hva de sa. 
Jeg gjorde en del de nok oppfattet uhøffelig.

Så gikk det bra en periode. Men jeg begynte å bli gal av depresjon og misnøye med meg selv. Endelig kom noe, men så ble de dørene også lukket fordi det er «noe» med meg og nei, det er ikke det at keg er så jævla ufin. Men at jeg kan virke fraværende, ikke alltid svarer fort og folk føler seg kanskje litt dumme noen ganger fordi jeg ikke har et svar å gi. Hjernen min er så treig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet ditt er personligheten din. Å skylde på Asperger blir feil. 

Anonymkode: 4e20b...028

Det er Asperger som gjør at jeg hater meg selv sånn. Det er den som satte meg i situasjonene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Nei. For jeg passet ikke inn fordi det var noe «off». Og det er nettopp dette problemer som har fulgt meg hele livet. Men det ligger vel ikke i genene til gokk-jenter å få nettverk i utlandet. Jeg måtte tilbake akkurat slik som de kjedelige andre jeg gikk med

Du skrev du passet inn.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skrev du passet inn.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Ja på en måte. Men på en annen måte ikke. Den jævla hjernen min sliter med å fange opp en del sosiale signaler og det var på annet språk i tillegg så det ble litt ekstra utfordrende. Men så bare løsnet den språklige biten. Å bruke språk er slik jeg lærer. Nå som jeg bare er i Norge igjen så kan det være litt mer anstrengende å snakke igjen. 
Og så var det så deilig å komme vekk fra alle fra fortiden min. Men nei, med Asperger må man ha et kjedelig liv og tilbake og leve slik som mobberne må.  Men mamma ble i det minste trygg da.. da slapp hun at jeg valgte noe som førte til at vi ble borte fra hverandre...

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (11 minutter siden):

Ja på en måte. Men på en annen måte ikke. Den jævla hjernen min sliter med å fange opp en del sosiale signaler og det var på annet språk i tillegg så det ble litt ekstra utfordrende. Men så bare løsnet den språklige biten. Å bruke språk er slik jeg lærer. Nå som jeg bare er i Norge igjen så kan det være litt mer anstrengende å snakke igjen. 
Og så var det så deilig å komme vekk fra alle fra fortiden min. Men nei, med Asperger må man ha et kjedelig liv og tilbake og leve slik som mobberne må.  Men mamma ble i det minste trygg da.. da slapp hun at jeg valgte noe som førte til at vi ble borte fra hverandre...

Hadde du jobb i utlandet?

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde du jobb i utlandet?

Anonymkode: 04d5d...9b9

Ja men er slik du drar på så blir det vurdert om du kvalifiseres eller ikke. Som vanlig går det ikke så bra med meg. Jeg ser ikke frem til noe jeg skal nå. Var så deilig å bare glemme alt jeg noen gang har vært men så måtte jeg tilbake og leve som den jæcla Asperger jenta jeg er... og glemme alt som heter spenning og kjæreste i utlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Å kjenne at jeg hører til. Å bli kjent med andre enn bare familien. Liker ikke følelsen av at jeg er den som må bli tatt vare på. 
Og å ha nettverk i utlandet. Men det er vanskelig når man liksom ikke har kjemi noe sted. 

Du virker veldig bitter. Det blir slitsomt for andre og forholde seg til. Da blir det til at de unngår deg.

Anonymkode: f8ac4...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (35 minutter siden):

Det er Asperger som gjør at jeg hater meg selv sånn. Det er den som satte meg i situasjonene

Asperger alene kan du ikke skylde på. Det at du ser ned på andre og synes dem er kjedelige og lavmål tilhører personlighten, ikke Asperger. 

Anonymkode: 4e20b...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Asperger alene kan du ikke skylde på. Det at du ser ned på andre og synes dem er kjedelige og lavmål tilhører personlighten, ikke Asperger. 

Anonymkode: 4e20b...028

Hvorfor skjer det plutselig nå da? Jeg har ikke sett ned på dem før. Men hcorfor skal jeg beundre disse mobberne likevel? Utrolig merkelig hvor ettertraktet man plutselig kan bli når man ikke lenger er noe interessert i å være med noen. 

og er det å se ned å kjede seg med folk? Og jeg tror de fleste av oss ser ned på noe, vi sier det bare ikke. Du også, samme hvor moralsk du kan virke over nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du virker veldig bitter. Det blir slitsomt for andre og forholde seg til. Da blir det til at de unngår deg.

Anonymkode: f8ac4...6fc

Hvorfor har jeg blitt bitter da? Jeg var ikke født bitter. Jeg møtte mye med nysgjerrighet og slik men jeg får jo ikke ha følelsene og interessene mine.. ikke engang forelske meg i de menn jeg forelsker meg naturlig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skjer det plutselig nå da? Jeg har ikke sett ned på dem før. Men hcorfor skal jeg beundre disse mobberne likevel? Utrolig merkelig hvor ettertraktet man plutselig kan bli når man ikke lenger er noe interessert i å være med noen. 

og er det å se ned å kjede seg med folk? Og jeg tror de fleste av oss ser ned på noe, vi sier det bare ikke. Du også, samme hvor moralsk du kan virke over nett. 

Slikt har med personlighten å gjøre. Det er ikke helt Asperger å dømme andre nord og ned. Dessuten er du en mobber selv når du snakker så dårlig om andre og har en sånn forutinntatt negativ holdning til andre. Ingen er gode nok for deg, det har du sagt selv. Folk må fenge deg og være noe spesielt i fine øyne for at du i det hele tatt gidder å nedlate deg til å bli kjent med dem. Det har du sagt. 

Jeg har ingenting imot folk med Asperger på gruppenivå, men deg hadde jeg styrt unna. Sprunget unna faktisk. Og det har ikke med diagnosen Asperger å gjøre, men med deg som person å gjøre. 

Anonymkode: 4e20b...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har jeg blitt bitter da? Jeg var ikke født bitter. Jeg møtte mye med nysgjerrighet og slik men jeg får jo ikke ha følelsene og interessene mine.. ikke engang forelske meg i de menn jeg forelsker meg naturlig i. 

Ingen nekter deg vel å forelske deg i de du vil.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...