Gå til innhold

Har du et liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen nekter deg vel å forelske deg i de du vil.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Jo.. eller kanskje ikke lenger etter nokk dårlig stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Jo.. eller kanskje ikke lenger etter nokk dårlig stemning. 

Nei, du er voksen og bestemmer selv.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du er voksen og bestemmer selv.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Men valget var vanskelig å ta uten støtte og den uopplyste mora mi måtte være festbrems som vanlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Men valget var vanskelig å ta uten støtte og den uopplyste mora mi måtte være festbrems som vanlig 

Du mobber moren din. Du er altså en mobber selv. 

Anonymkode: 4e20b...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Men valget var vanskelig å ta uten støtte og den uopplyste mora mi måtte være festbrems som vanlig 

Du er 30 år, du trenger ikke høre på henne. Slutt også å gi henne skyld.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du mobber moren din. Du er altså en mobber selv. 

Anonymkode: 4e20b...028

Og så er det alltid slike «du er gjør drt selv» folk. Ja jeg er irritert på henne for at hun alltid måtte møte alt med så mye angst!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Og så er det alltid slike «du er gjør drt selv» folk. Ja jeg er irritert på henne for at hun alltid måtte møte alt med så mye angst!!! 

Men hallo... Vi er mange som har sagt til deg at at du er voksen nå og ikke tre her å høre på mora di. Alle kan dessuten komme seg opp og ut fra e destruktiv barndom hvis det er det du mener at du har hatt. Livet står foran deg. Ikke bak deg. Nå er det DU som kan ta grep og gjøre livet ditt slik du vil! Lykke til!

Anonymkode: 4e20b...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hallo... Vi er mange som har sagt til deg at at du er voksen nå og ikke tre her å høre på mora di. Alle kan dessuten komme seg opp og ut fra e destruktiv barndom hvis det er det du mener at du har hatt. Livet står foran deg. Ikke bak deg. Nå er det DU som kan ta grep og gjøre livet ditt slik du vil! Lykke til!

Anonymkode: 4e20b...028

Men hva gjør jeg når ingenting frister? Jeg er livredd for å satse for ender bare opp fattigere. Fagskole ? Privat videregående? Alt handler om å lese i denne verden. Jeg finner ikke trivsel.. i en jævla dritt! :( og så sier dere det ikke er aspergersen. Men det er en del av sykdommen å ikke ha så mange interesser. Jeg ender vel opp slik kjedelig og begrenset. Like alene. Og jeg kan ikke velge menn jeg liker for hva er sjansen for at de vil ha ei med jævla Asperger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (6 minutter siden):

Men hva gjør jeg når ingenting frister? Jeg er livredd for å satse for ender bare opp fattigere. Fagskole ? Privat videregående? Alt handler om å lese i denne verden. Jeg finner ikke trivsel.. i en jævla dritt! :( og så sier dere det ikke er aspergersen. Men det er en del av sykdommen å ikke ha så mange interesser. Jeg ender vel opp slik kjedelig og begrenset. Like alene. Og jeg kan ikke velge menn jeg liker for hva er sjansen for at de vil ha ei med jævla Asperger? 

Du vil jo selv ikke ha en mann med "jævla Asperger" da.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vil jo selv ikke ha en mann med "jævla Asperger" da.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Er jeg pliktig til det? Jeg liker ofte ikke menn som er stille og sjenerte. Det er også en den av problemet. Jeg trives ikke fordi man må liksom se litt på den som er lik seg men jeg liker jo ikke meg selv. Og så er det irriterende andre jenter som sikkert vil ha samme menn som meg da. Og de stiller såklart først i kø og jeg blir mer den folk skal spleise for «de kjenne noen som er litt for sjenert» men så sitter jeg der og liker mannen hun skal date. Men da er jo jeg verdens verste kvinne ikke sant, fordi jeg kan risikere å ta mannen fra ei annen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Er jeg pliktig til det? 

Det er bare noe ironisk at du selv forventer at menn vil ha en Asperger dame når en Asperge mann er helt uaktuelt for deg.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke et verdig et. Jeg håper jo på å få det etterhvert, men det ser ikke veldig lyst ut. Føler jeg bare eksisterer til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en god jobb, mann og 2 små barn under 4 år. Med alt det medfølger. Jeg har vel det som menes med «ett liv’ her. Men  med sterk sosial angst, generell angst og generell ustabilt stemningsleie er det bare såvidt jeg klarer det føler jeg.
 

Utad ser det ut som alt er i skjønneste orden, men føler meg mislykket inni. Tenker tanker om at jeg ikke burde fått barn når jeg har det slik.
 

Samtidig så jeg ville følt jeg «ikke hadde noe liv»uten dem...

Anonymkode: 24914...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en god jobb, mann og 2 små barn under 4 år. Med alt det medfølger. Jeg har vel det som menes med «ett liv’ her. Men  med sterk sosial angst, generell angst og generell ustabilt stemningsleie er det bare såvidt jeg klarer det føler jeg.
 

Utad ser det ut som alt er i skjønneste orden, men føler meg mislykket inni. Tenker tanker om at jeg ikke burde fått barn når jeg har det slik.
 

Samtidig så jeg ville følt jeg «ikke hadde noe liv»uten dem...

Anonymkode: 24914...93f

På den andre siden, er det nettopp det at mange opplever å finne en mening med livet nettopp med å være der for andre eller være noe for andre, eller være en del av et fellesskap som hjelper andre med å gi en mening eller være til støtte. Dette er veldig ukonkrete ord, men et yrke som hjelper mennesker i nød, som f.eks. leger, sykepleiere, miljøarbeidere, politi, ambulansearbeidere, prester, ungdomsarbeidere m.m. - og en rekke andre - ser en stor mening i sitt arbeid fordi de ser at de hjelper mennesker til å få et bedre liv på en eller annen måte enten med fysisk sykdom eller psykisk sykdom eller bedret livssituasjon. Det kan også være å være der for sine egne barn eller foreldre/besteforeldre. Om en ikke er i arbeid, kan en, som jeg har sagt en rekke ganger før, oppnå noe av det samme, med å bidra som f.eks. besøksvenn, likepersonsarbeid, organisasjonsarbeid, politisk arbeid, bistandsarbeid for utviklingsland eller vanskeligstilte i vårt eget land, frivillig arbeid i en organisasjon for vanskeligstilte som driver med konkret arbeid m.m. Eller hjelpe en nabo?

Jeg kjenner f.eks. en dame som engasjerer seg en del i å samle inn diverse utstyr og hjelpemidler som sendes nedover til fattige land. På hjelpemiddelsentralene rundt om i landet kastes det brukbare hjelpemidler for millioner av kroner hver eneste måned bare fordi de har vært brukt en kort stund og ikke kan leveres ut igjen grunnet hygieniske årsaker, men fattige land tar gjerne imot det med utstrakte hender. Det er så mye en kan fylle livet sitt med som igjen gir mening og som i neste omgang kan gi energi og livsglede.

Det å være selvsentrert, gruble over egne problemer, synes at livet er vanskelig, gjør ikke ens egen situasjon så mye bedre på lang sikt... En kan trenge det i perioder, men det viktige er å ikke bli der over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er bare noe ironisk at du selv forventer at menn vil ha en Asperger dame når en Asperge mann er helt uaktuelt for deg.

Anonymkode: 04d5d...9b9

Det er en del av det kjipe ned AS. Man blir maset på om at en bør finne likesinnede men aspergere er for stille og lite ambisiøse!! Jeg har lyst å ta selvmord fordi det var noe feil med meg likevel. Den jævla jenta fikk aspergeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Men valget var vanskelig å ta uten støtte og den uopplyste mora mi måtte være festbrems som vanlig 

Som jeg har skrevet tidligere: Det er svært mange mødre som ville vært skeptiske hvis en uerfaren datter (eller sønn for den saks skyld) var på vei inn i et forhold med noen med totalt annerledes bakgrunn enn dem selv. Det betyr ikke at mødrene bestemmer, heller ikke at de er uopplyste eller slemme. Det er naturlig å få høre noen motforestillinger i slike tilfeller. 

Du må finne ut av hva du skal bruke ditt eget liv til uansett. I 2021 kan man ikke satse på at det kommer en mann og fritar en for ansvar. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (13 minutter siden):

Som jeg har skrevet tidligere: Det er svært mange mødre som ville vært skeptiske hvis en uerfaren datter (eller sønn for den saks skyld) var på vei inn i et forhold med noen med totalt annerledes bakgrunn enn dem selv. Det betyr ikke at mødrene bestemmer, heller ikke at de er uopplyste eller slemme. Det er naturlig å få høre noen motforestillinger i slike tilfeller. 

Du må finne ut av hva du skal bruke ditt eget liv til uansett. I 2021 kan man ikke satse på at det kommer en mann og fritar en for ansvar. 
 

Ja men hvorfor skal det jævla livet tas så høytidelig da? Man ender jo bare opp med noe kjedelig likevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (11 timer siden):

Det er Asperger som gjør at jeg hater meg selv sånn. Det er den som satte meg i situasjonene

Ja enig. Det er asperger som gjør at en ikke kan bli det en vil og ikke får til noe Som helst her i livet. 

Anonymkode: 26707...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...