Gå til innhold

Hva er topp verste psykiske diagnose du kan tenke deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær så snill å slutt med å snakke så nedlatende om Asperger.!!! Jeg har en datter som nettopp har fått diagnosen og jeg blir bare skremt av dette. 

Anonymkode: 24927...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

er det smart å tro på deg kupton?

Ja, det er det. Men primært er det smart å tro på vitenskapen og dens dokumentasjon. Jeg er bare en formidler av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (21 minutter siden):

Ja, det er det. Men primært er det smart å tro på vitenskapen og dens dokumentasjon. Jeg er bare en formidler av denne.

Ja helt enig. Asperger er nok den verste sykdommen en kan ha. 

Anonymkode: 2c05e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja helt enig. Asperger er nok den verste sykdommen en kan ha. 

Anonymkode: 2c05e...0ae

Må bare klargjøre at jeg har dokumentert at asperger er en psykiatrisk diagnose, men jeg har ikke sagt noe om hva som er den verste sykdommen å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (25 minutter siden):

Må bare klargjøre at jeg har dokumentert at asperger er en psykiatrisk diagnose, men jeg har ikke sagt noe om hva som er den verste sykdommen å ha.

Ja det er jeg helt enig i at asperger er den verste sykdommen å ha. 

Anonymkode: 2c05e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eupf for mange med diagnosen opplever å ikke bli hørt. Det er så mye stigma rundt den at flere vegrer seg å søke hjelp ved kriser fordi de har erfart å ikke bli hørt eller at de får hjelp som gjør de dårligere. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aa-k-j skrev (13 minutter siden):

Eupf for mange med diagnosen opplever å ikke bli hørt. Det er så mye stigma rundt den at flere vegrer seg å søke hjelp ved kriser fordi de har erfart å ikke bli hørt eller at de får hjelp som gjør de dårligere. 

Eupf kan man i det minste bli kvitt. Vi med Asperger opplever ofte at folk ikke vil hjelpe fordi sykdommen er livsvarig uansett. 

Anonymkode: 2c05e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vær så snill å slutt med å snakke så nedlatende om Asperger.!!! Jeg har en datter som nettopp har fått diagnosen og jeg blir bare skremt av dette. 

Anonymkode: 24927...9b4

Vi vet ikke hvorfor datteren din fikk det. Jeg vet ikke hvilke kriterier hun skåret på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Gjør det ikke vennen:? 😮 

Anonymkode: eb7a0...b49

Nå bare furter du. 😍

Anonymkode: f6309...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Asperger

Anonymkode: 90b0c...79c

Både jeg og broren min kalte det rumpeberger når vi fikk høre om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (14 minutter siden):

Både jeg og broren min kalte det rumpeberger når vi fikk høre om det

that post gave me assburger | Assburger | Know Your Meme

Anonymkode: 9e31d...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (12 minutter siden):

Jeg synes diagnosen tidlig demens høres ganske tussig ut.

Enig, det må jo være en av de verste! Vet om en dame som såvidt har passert 50 og har fått Alzheimer. Hun har ei datter på 23... Skikkelig tragisk! 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tenker vel egentlig at det avhenger av alvorlighetsgrad, støtteapparat og hvordan den individuelle personen håndterer lidelsen og symptomene, men på et generelt grunnlag vil jeg si EUPF. To av mine nærmeste venninner har lidelsen og det går utrolig mye i selvmordsforsøk og selvskading. Attpåtil sliter de med å bli tatt på alvor av helsevesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er egoisme og stor selvmedlidenhet et trekk hos asperger? Er vel mangel på empati å påstå at asperger er den verste diagnosen å ha.  Sånne tråder er startet før. Mistenker at det er en person med asperger som alltid starter disse trådene. 

Anonymkode: cb477...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Angst er forferdelig. 

Ja det ER helt grusomt imens det pågår. Men etter å ha snust litt i dette forumet, så tenker jeg nesten det er en fillefølelse ift mye annet. Vil heller leve med den grusomme angsten min som hemmer meg i hverdagen, enn ustabile personlighetsforstyrrelser, alvorlig bipolaritte, psykoser, høy score av asberger, schizofreni og andre alvorlige diagnoser som gjør meg ute av stand til å ha normale relasjoner eller stifte egen familie. Angst er en ubehagelig diagnose, men ingen alvorlig diagnose. En er ikke til fare for egen eller andres liv og helse med en angstdiagnose.

Anonymkode: 567b9...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...