Gå til innhold

Hva er topp verste psykiske diagnose du kan tenke deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ephiphany skrev (33 minutter siden):

Tja, jeg tenker vel egentlig at det avhenger av alvorlighetsgrad, støtteapparat og hvordan den individuelle personen håndterer lidelsen og symptomene, men på et generelt grunnlag vil jeg si EUPF. To av mine nærmeste venninner har lidelsen og det går utrolig mye i selvmordsforsøk og selvskading. Attpåtil sliter de med å bli tatt på alvor av helsevesenet. 

Hva er poenget med selvmordsFORSØK og selvskading? Virker bare umodent.

Anonymkode: d02e7...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva er poenget med selvmordsFORSØK og selvskading? Virker bare umodent.

Anonymkode: d02e7...c29

Vet det er en klisje, men det er et desperat rop om hjelp.
 

Til og med farmoren min på 87 år hadde ett selvmordsforsøk på hjemmet hun bodde i. Hadde gjemt medisiner unna og tok overdose. Hun var helt klar i hodet, men hadde det fælt med tunge tanker og mye smerter.

Blir litt feil å kalle henne umoden...

Anonymkode: 567b9...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva er poenget med selvmordsFORSØK og selvskading? Virker bare umodent.

Anonymkode: d02e7...c29

Umodent? Det er en lidelse preget av mye ambivalens, impulsivitet og sterke følelser. Det er snakk om symptomer, ikke nødvendigvis bevisste eller reflekterte valg. Skjerp deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si noe om hvor ille det er å ha andre diagnoser, men jeg synes det er forferdelig å ha de jeg har...Sikkert diagnoser som er verre å leve med, men jeg skulle gitt så utrolig mye for å ikke måtte leve med det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Anonym 2 skrev (7 minutter siden):

Hva er eupf?

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Nesten det samme som borderline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sterk OCD må vel være noe av det verste? Eller hva sier dere ureflekterte og selvsentrerte aspergerer og eupfere?

Anonymkode: cb477...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sterk OCD må vel være noe av det verste? Eller hva sier dere ureflekterte og selvsentrerte aspergerer og eupfere?

Anonymkode: cb477...dfd

Nei det er det ikke. Men du får nå bare tro hva du vil din fisefine tvangsopphengte ocd. Autisme er helt klart den diagnosen som hemmer en mest i livet. snakker ikke om de med uoppdaget asperger til de er 30 med barn, jobb og hele pakka, men om de med ekte hardcore autisme. 

Anonymkode: 2c05e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er det ikke. Men du får nå bare tro hva du vil din fisefine tvangsopphengte ocd. Autisme er helt klart den diagnosen som hemmer en mest i livet. snakker ikke om de med uoppdaget asperger til de er 30 med barn, jobb og hele pakka, men om de med ekte hardcore autisme. 

Anonymkode: 2c05e...0ae

Ja der ser du, Snakker akkurat som en hardcore aspereger. Først meg så meg og til sist meg. Du vet nok ingenting om andre psykiske sykdommer, fordi autisme og asperger er det eneste du noensinne har satt deg inn i. Am I right?  Så ocd er fisefint og asperger er hardcore😂😂Jeg har forresten ikke ocd, men klarer å sette meg inn i ting. Leser mye og studerer.

Anonymkode: cb477...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ekte hardcore autisme. De andre har bare jalla-autisme 😂😂 Lukter misunnelse lang vei!

 

Anonymkode: eb7a0...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ekte hardcore autisme. De andre har bare jalla-autisme 😂😂 Lukter misunnelse lang vei!

 

Anonymkode: eb7a0...b49

Ja, ikke sant😂 Faktisk er alle andre psykiske sykdommer er bare jalla. Det er hardcore autisme som er den eneste gjeldene psykiske sykdommen. Slår du opp på psykisk sykdom så er det hardcore autisme som er overskriften.🤓

Anonymkode: cb477...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Nesten det samme som borderline.

Hva er forskjellen på eupf og borderline da?

Anonymkode: 11390...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er forskjellen på eupf og borderline da?

Anonymkode: 11390...39f

Borderline brukes ikke lenger som en diagnose.

Anonymkode: cb477...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Borderline brukes ikke lenger som en diagnose.

Anonymkode: cb477...dfd

Venninna mi fikk nettopp diagnosen borderline så det var pussig. 

Anonymkode: 11390...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venninna mi fikk nettopp diagnosen borderline så det var pussig. 

Anonymkode: 11390...39f

Ok, mange bruker det ikke lengre ihverfall. Gamlegarden gjør det sikkert. Mange bruker altså eupf som er akkurat det samme. Google it.

Anonymkode: cb477...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ok, mange bruker det ikke lengre ihverfall. Gamlegarden gjør det sikkert. Mange bruker altså eupf som er akkurat det samme. Google it.

Anonymkode: cb477...dfd

Siden du skrev at det var nesten det samme og ikke helt likt så var det forskjellen på de som jeg er ute etter, men nå skriver du at det er akkurat det samme. 

Anonymkode: 11390...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to store diagnosesystem i psykiatrien. DSM som brukes i USA, og ICD (WHO sitt system) som brukes i Europa.

I DSM brukes betegnelsen borderline. I ICD brukes eupf. Kriteriene er ikke helt like, men for praktisk hverdagsbruk kan en tillate seg å si at det er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

ekte hardcore autisme. De andre har bare jalla-autisme 😂😂 Lukter misunnelse lang vei!

 

Anonymkode: eb7a0...b49

Ja enig. Sånn jalla eupf er jeg glad jeg ikke har. 

Anonymkode: 2c05e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...