Gå til innhold

Hva tenker du om Baneheia-saken, blir det ny rettssak eller kaster påtalemyndighetene kortene og frikjenner VK uten rettsak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje

Er det noen som kan forklare meg hva som skjer nå. Det var dissens i Gjenopptakelseskommisjonen - 3-2 - men det ble flertall for at saken skulle "tas opp"? Hva betyr det, når det fremdeles er usikkerhet på om det blir rettssak eller ikke? Hva avgjør om det blir ny rettssak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Er det noen som kan forklare meg hva som skjer nå. Det var dissens i Gjenopptakelseskommisjonen - 3-2 - men det ble flertall for at saken skulle "tas opp"? Hva betyr det, når det fremdeles er usikkerhet på om det blir rettssak eller ikke? Hva avgjør om det blir ny rettssak?

Det avgjør statsadvokaten i Oslo.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det avgjør statsadvokaten i Oslo.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Ja, fordi saken var overført fra Agder til Eidsivating (eller hva det heter på Østlandet :-D) - ok. Når blir det bestemt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (27 minutter siden):

Ja, fordi saken var overført fra Agder til Eidsivating (eller hva det heter på Østlandet :-D) - ok. Når blir det bestemt da?

Ingen vet. Sannsynligvis ikke før etter sommeren.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han kommer ikke til å bli løslatt. Han har samtidig men gjenopptakelseskommisjonene vurdering blitt observert for farlig for samfunnet av Kriminalomsorgen. Detter er to uavhengige organ. Rart at det er null fokus på dette. Alle tilhengerne til Viggo mener jo at alle andre lyver. Høyt utdannede mennesker lyver altså i sine rapporter. Det har de som har gått "livets harde skole" blitt hjernevasket til å tro. Og det pga en dokumentar og en bok. Det viser hvor lettpåvirkelig mange mennesker er.

Alt tyder på at VK er en psykopat. Og nå har psykopaten fått det slik han vil.

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Han kommer ikke til å bli løslatt. Han har samtidig men gjenopptakelseskommisjonene vurdering blitt observert for farlig for samfunnet av Kriminalomsorgen. Detter er to uavhengige organ. Rart at det er null fokus på dette. Alle tilhengerne til Viggo mener jo at alle andre lyver. Høyt utdannede mennesker lyver altså i sine rapporter. Det har de som har gått "livets harde skole" blitt hjernevasket til å tro. Og det pga en dokumentar og en bok. Det viser hvor lettpåvirkelig mange mennesker er.

Alt tyder på at VK er en psykopat. Og nå har psykopaten fått det slik han vil.

Anonymkode: 95316...2b4

Det blir nok ny rettssak, og han kommer til å bli frikjent. Og få en klekkelig erstatning.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir nok ny rettssak, og han kommer til å bli frikjent. Og få en klekkelig erstatning.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Ja det får vi se på. Tenk å drepe og voldta to små jenter og få millioner for det. Klinger ikke så bra i mine ører.

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det får vi se på. Tenk å drepe og voldta to små jenter og få millioner for det. Klinger ikke så bra i mine ører.

Anonymkode: 95316...2b4

Troll.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han kommer ikke til å bli løslatt. Han har samtidig men gjenopptakelseskommisjonene vurdering blitt observert for farlig for samfunnet av Kriminalomsorgen. Detter er to uavhengige organ. Rart at det er null fokus på dette. Alle tilhengerne til Viggo mener jo at alle andre lyver. Høyt utdannede mennesker lyver altså i sine rapporter. Det har de som har gått "livets harde skole" blitt hjernevasket til å tro. Og det pga en dokumentar og en bok. Det viser hvor lettpåvirkelig mange mennesker er.

Alt tyder på at VK er en psykopat. Og nå har psykopaten fått det slik han vil.

Anonymkode: 95316...2b4

Psykologen til VK siden 2004 mener at han er uskyldig, Jeg tror ikke at kriminalomsorgen lyver. De vurderer ikke bevisene i straffesaken. VK er uten tvil farlig når han har tilstått pedofile voldtekter som skjedde før Baneheia.

Det er ikke folk med "livets harde skole" som har fått denne saken gjenopptatt. Det er de aller fremste eksperter på DNA bevis i Norge, Storbritannia og Danmark samt eksperter på mobilbevis. Inkludert politiets egen ekspert som mener at mobilbeviset er sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (39 minutter siden):

VK er uten tvil farlig når han har tilstått pedofile voldtekter som skjedde før Baneheia.

VK var mellom 15-17 år da dette skjedde, og i tillegg umoden for alderen grunnet ADHD. Det er ingen unnskyldning for det han gjorde, men like fullt omstendigheter  som spiller inn.

Psykologen hans som du refererer til mener heller ikke at han er pedofil eller farlig for samfunnet. 

Anonymkode: 930fb...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

VK var mellom 15-17 år da dette skjedde, og i tillegg umoden for alderen grunnet ADHD. Det er ingen unnskyldning for det han gjorde, men like fullt omstendigheter  som spiller inn.

Psykologen hans som du refererer til mener heller ikke at han er pedofil eller farlig for samfunnet. 

Anonymkode: 930fb...170

Du bruker jo det som unnskyldning. "Umoden", "ADHD" . De fleste umodne med adhd forgriper seg ikke på små barn. Det må en pedofil psykopat til for å gjøre det. En pedofil forgriper seg på barn, da er det diagnosen, ikke "umoden" eller adhd. Og hvem  bruker egentlig begrepet "umoden" i 2021. 

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du bruker jo det som unnskyldning. "Umoden", "ADHD" . De fleste umodne med adhd forgriper seg ikke på små barn. Det må en pedofil psykopat til for å gjøre det. En pedofil forgriper seg på barn, da er det diagnosen, ikke "umoden" eller adhd. Og hvem  bruker egentlig begrepet "umoden" i 2021. 

Anonymkode: 95316...2b4

Faktisk synes jeg «umoden» er en passende karakteristikk på dine argumentasjonsevner. Kall det gjerne svart/hvitt-tenkning, om du synes det er mer 2021. 

Anonymkode: 930fb...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faktisk synes jeg «umoden» er en passende karakteristikk på dine argumentasjonsevner. Kall det gjerne svart/hvitt-tenkning, om du synes det er mer 2021. 

Anonymkode: 930fb...170

Å, syns du jeg er umoden i mine argumentasjonsevner altså. Hersketeknikk. Litt sosiopat som ikke tåler å bli motsagt?

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å, syns du jeg er umoden i mine argumentasjonsevner altså. Hersketeknikk. Litt sosiopat som ikke tåler å bli motsagt?

Anonymkode: 95316...2b4

Ja, det mener jeg, basert på dine unyanserte og lite faktabaserte uttalelser i denne tråden.  

Her foretar du også et personangrep og benytter hersketeknikken over alle hersketeknikker: påstår at andre bruker det. 

Anonymkode: 930fb...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Grendel skrev (På 23.3.2021 den 10.02):

Psykologen til VK siden 2004 mener at han er uskyldig, Jeg tror ikke at kriminalomsorgen lyver. De vurderer ikke bevisene i straffesaken. VK er uten tvil farlig når han har tilstått pedofile voldtekter som skjedde før Baneheia.

Det er ikke folk med "livets harde skole" som har fått denne saken gjenopptatt. Det er de aller fremste eksperter på DNA bevis i Norge, Storbritannia og Danmark samt eksperter på mobilbevis. Inkludert politiets egen ekspert som mener at mobilbeviset er sterkt.

Jeg har opplevd foreks med snapchat at en person har sovet på et hotell og snapchat sporet vedkommende på kartet over gaten fra hotellet. Så det sporer ikke alltid nøyaktig. Kan Viggo ha vært i området hvor barna ble drept, men det kan likevel ikke spores med nøyaktighet anngående mobilen? Men tenker også på: tenk om han faktisk er uskyldig?  Altså er ikke greit å få dom for å ha drept noen dersom han ikke har gjort det. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thebutterfly skrev (8 timer siden):

Jeg har opplevd foreks med snapchat at en person har sovet på et hotell og snapchat sporet vedkommende på kartet over gaten fra hotellet. Så det sporer ikke alltid nøyaktig. Kan Viggo ha vært i området hvor barna ble drept, men det kan likevel ikke spores med nøyaktighet anngående mobilen? Men tenker også på: tenk om han faktisk er uskyldig?  Altså er ikke greit å få dom for å ha drept noen dersom han ikke har gjort det. 

Ja, det kan faktisk det. Det kan til og med ha med lufttrykk å gjøre. Hadde dette vært et sikkert bevis, så hadde han vært frikjent for lenge siden. Eller alibi. At noen så han. Men det har han ikke. Han var nemlig i Baneheia. 

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det kan faktisk det. Det kan til og med ha med lufttrykk å gjøre. Hadde dette vært et sikkert bevis, så hadde han vært frikjent for lenge siden. Eller alibi. At noen så han. Men det har han ikke. Han var nemlig i Baneheia. 

Anonymkode: 95316...2b4

Eksperten fra Teleplan kunne ikke utelukke at atmosfæriske forhold kan ha gitt dekning den dagen, selv om ingen klarte å vise det i praksis.

Nå regner jeg med at dette vil bli undersøkt veldig grundig og med ny kunnskap Så får vi endelig svar på om det er hold i påstanden om at høytrykk kan ha gitt dekning. Det er tross alt bare en hypotese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det kan faktisk det. Det kan til og med ha med lufttrykk å gjøre. Hadde dette vært et sikkert bevis, så hadde han vært frikjent for lenge siden. Eller alibi. At noen så han. Men det har han ikke. Han var nemlig i Baneheia. 

Anonymkode: 95316...2b4

Ingen andre enn JHA påstår han har vært i Baneheia.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thebutterfly skrev (12 timer siden):

Jeg har opplevd foreks med snapchat at en person har sovet på et hotell og snapchat sporet vedkommende på kartet over gaten fra hotellet. Så det sporer ikke alltid nøyaktig. 

Det baserer seg på GPS. Det blir noe annet.

Anonymkode: 94844...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen andre enn JHA påstår han har vært i Baneheia.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Ja, for JHA var det eneste vitne. VK har jo ikke alibi fra andre vitner.

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...