Gå til innhold

Hva tenker du om Baneheia-saken, blir det ny rettssak eller kaster påtalemyndighetene kortene og frikjenner VK uten rettsak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kommisjonen har selvsagt sett skikkelig på bevisene tidligere. Alle vet om "bevisene",  det er jo bare å ha fulgt med i media de siste årene. Poenget er jo at han indirekte har innrømmet skyld. Bl.a det han sa når han ble pågrepet. Han lurte jo på om JHA var pågrepet. Hvorfor det mon tro? JHA hadde aldri klart å gjøre det alene.

Ja, jeg er opptatt av et monster som JHA går løs og ønsker han det verste. Men nå er det jo uheldigvis ikke livstid her. Begge skulle vært innelåst resten av livet.  

Jeg syns det er rart at du syns en pedofil drapsmann skal gå fri og bli frikjent. Absurd. 

Anonymkode: 95316...2b4

Jeg tror ikke han er en drapsmann.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke han er en drapsmann.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Nei, men de fleste tror det. Hvorfor tror du han spurte politiet om JHA var pågrepet når han selv ble pågrepet?

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, men de fleste tror det.
 

Det har du ingen dokumentasjon på. Uansett har kommisjonen innsett at dommen var basert på gale premisser og beviser som ikke holder.

Baneheia er en skandale for det norske rettssystemet. Uavhengig innstillingen viser Baneheia-saken at straffesystemet er foreldet, og ikke svarer moderne krav til transparens og diskusjoner om skyld og uskyld.

Mobilbeviset forteller at Viggo Kristiansens telefon ikke var på åstedet. Om DNA-beviset rakner, så følger det at mobilbeviset vil være en viktig domino-brikke. Denne logikken følger også flertallet i kommisjonen.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor tror du han spurte politiet om JHA var pågrepet når han selv ble pågrepet?

Anonymkode: 95316...2b4

Trolig fordi det gikk rykter om at begge to var involvert i saken.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har du ingen dokumentasjon på. Uansett har kommisjonen innsett at dommen var basert på gale premisser og beviser som ikke holder.

Baneheia er en skandale for det norske rettssystemet. Uavhengig innstillingen viser Baneheia-saken at straffesystemet er foreldet, og ikke svarer moderne krav til transparens og diskusjoner om skyld og uskyld.

Mobilbeviset forteller at Viggo Kristiansens telefon ikke var på åstedet. Om DNA-beviset rakner, så følger det at mobilbeviset vil være en viktig domino-brikke. Denne logikken følger også flertallet i kommisjonen.

Trolig fordi det gikk rykter om at begge to var involvert i saken.

Anonymkode: 9cff6...1bf

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har du ingen dokumentasjon på. Uansett har kommisjonen innsett at dommen var basert på gale premisser og beviser som ikke holder.

Baneheia er en skandale for det norske rettssystemet. Uavhengig innstillingen viser Baneheia-saken at straffesystemet er foreldet, og ikke svarer moderne krav til transparens og diskusjoner om skyld og uskyld.

Mobilbeviset forteller at Viggo Kristiansens telefon ikke var på åstedet. Om DNA-beviset rakner, så følger det at mobilbeviset vil være en viktig domino-brikke. Denne logikken følger også flertallet i kommisjonen.

Trolig fordi det gikk rykter om at begge to var involvert i saken.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Har du dokumentasjon på det? 

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

 

Har du dokumentasjon på det? 

Anonymkode: 95316...2b4

Les. Deg. Opp. Ta for deg gjenopptakelseskommisjonens rapport, for eksempel. Da får du dokumentasjon så det holder. 

Anonymkode: 930fb...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Må du slutte å uttale deg på ting du ikke har peiling på.

Anonymkode: 95316...2b4

Det var det du klarte å svare? Da er det vel helst du som ikke har peiling. Du har hengt deg opp i at en mann på over 40 år er pedofil på grunn av noen hendelser da han var 15-17 år og som han tydelig har vist at han angrer på. Hvor bitter er det mulig å bli? Du snakker ut i fra følelser, men følelser må man faktisk legge til side noen ganger. Uskyldige mennesker kan ikke sitte innesperret fordi andre ikke har kontroll på følelsene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tipper det blir noe aka Birgitte Tengs saken. Han blir frifunnet pga manglende bevis, men får ikke erstatning for fengselsoppholdet eller brudd på menneskerettighetene fordi de likevel tror han er skyldig (i ett eller annet i denne saken).

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41LPea/fetteren-til-birgitte-tengs-klager-inn-norge-til-fn
 

Dette er uansett nok en skandale i norsk rettssystem.
 

Jeg synes forøvrig saken mot fetteren til Birgitte er enda verre, selv om han slapp fengselsdom. Det er ingenting som lengre tyder på han er skyldig. Ikke en DNA-et viste seg å stemme. Han er kanskje en normal snill gutt som har fått hele livet sitt ødelagt pga en feil dom. Viggo var i det minste et svin som fortjente konsekvenser for det de illegale handlingene han faktisk gjorde både direkte og indirekte mot folk og samfunnet. Men livstid er drøyt. Norsk rettsvesen bør innse de har driti seg ut. Nok en gang. De kan bare ikke dømme noen for noe så grusomt som dette uten sterke bevis.

Anonymkode: d0c39...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trine skrev (5 timer siden):

Det var det du klarte å svare? Da er det vel helst du som ikke har peiling. Du har hengt deg opp i at en mann på over 40 år er pedofil på grunn av noen hendelser da han var 15-17 år og som han tydelig har vist at han angrer på. Hvor bitter er det mulig å bli? Du snakker ut i fra følelser, men følelser må man faktisk legge til side noen ganger. Uskyldige mennesker kan ikke sitte innesperret fordi andre ikke har kontroll på følelsene sine. 

Ja, slutt å uttale deg om pårørendes følelser- Du messer bare om følelser? Helt uinteressant å diskutere med en som sitte oppe hele natten og mener ting. Du virker litt psyk.

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trine skrev (6 timer siden):

Det var det du klarte å svare? Da er det vel helst du som ikke har peiling. Du har hengt deg opp i at en mann på over 40 år er pedofil på grunn av noen hendelser da han var 15-17 år og som han tydelig har vist at han angrer på. Hvor bitter er det mulig å bli? Du snakker ut i fra følelser, men følelser må man faktisk legge til side noen ganger. Uskyldige mennesker kan ikke sitte innesperret fordi andre ikke har kontroll på følelsene sine. 

Noen må jobbe slik at du kan sitte oppe på natten og mene ting.

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt uinteressant å diskutere med en som sitte oppe hele natten og mener ting. Du virker litt psyk.

Anonymkode: 95316...2b4

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen må jobbe slik at du kan sitte oppe på natten og mene ting.

Anonymkode: 95316...2b4

Jeg har ikke engasjert meg i denne tråden, men disse uttalelsene synes jeg det er verdt å kommentere. Vil du fremstå som en seriøs debattant i denne saken bør du i det minste holde deg for god til å avspore med sånne usmakelige utsagn som dette. Hva har det med saken å gjøre om noen meddebattanter kanskje er uføretrygdede? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen må jobbe slik at du kan sitte oppe på natten og mene ting.

Anonymkode: 95316...2b4

Nå er du bare patetisk. Og hvem var det som satt oppe og kverulerte natt til tirsdag kl 02:26?

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nå er du bare patetisk. Og hvem var det som satt oppe og kverulerte natt til tirsdag kl 02:26?

Anonymkode: 9cff6...1bf

Ja, betyr det at jeg ikke jobber? Jobber du kanskje? Personangrep er det du og andre som begynner med. Bare fordi folk har en annen mening så begynner du med hersketeknikk og stråmenn. Siden du liker så godt å bruke tid på å se tilbake i en tråd, så er det bare til å sjekke.  Du er patetisk, du begynte med avsporing! Vil du ikke sjekke? 

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anbru skrev (7 timer siden):

 

Jeg har ikke engasjert meg i denne tråden, men disse uttalelsene synes jeg det er verdt å kommentere. Vil du fremstå som en seriøs debattant i denne saken bør du i det minste holde deg for god til å avspore med sånne usmakelige utsagn som dette. Hva har det med saken å gjøre om noen meddebattanter kanskje er uføretrygdede? 

Slutt å engasjer deg. 

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, betyr det at jeg ikke jobber? Jobber du kanskje? Personangrep er det du og andre som begynner med. Bare fordi folk har en annen mening så begynner du med hersketeknikk og stråmenn. Siden du liker så godt å bruke tid på å se tilbake i en tråd, så er det bare til å sjekke.  Du er patetisk, du begynte med avsporing! Vil du ikke sjekke? 

Anonymkode: 95316...2b4

Ta deg en bolle, du dummer deg ut slik du holder på.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ta deg en bolle, du dummer deg ut slik du holder på.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Ja, huff dummer meg skikkelig ut anonymt🙈Hvorfor går du ikke tilbake i tråden og finner ut at jeg har rett? Eller gjorde du det og fant ut jeg har rett? Utrolig så feig du er.

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Slutt å engasjer deg. 

Anonymkode: 95316...2b4

Ja, det skal jeg 🙂 Jeg vil bare si til deg at det ikke er meningene dine jeg reagerte på, jeg kan nemlig godt forstå synspunktene dine. Jeg reagerte bare på at du virket litt uhøflig mot de du trodde ikke jobbet. Men nå trekker jeg meg ut.. 👐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, huff dummer meg skikkelig ut anonymt🙈Hvorfor går du ikke tilbake i tråden og finner ut at jeg har rett? Eller gjorde du det og fant ut jeg har rett? Utrolig så feig du er.

Anonymkode: 95316...2b4

Tar tar feil. Så enkelt er det.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tar tar feil. Så enkelt er det.

Anonymkode: 9cff6...1bf

"Tar tar feil" ja. Da er vi enige da, at du begynte med drittslenging. Så enkelt er det. Du har jo så god tid til å studere tråder bak i tid; så du fant det vel? 

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

"Tar tar feil" ja. Da er vi enige da, at du begynte med drittslenging.
 

Det stemmer ikke.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så enkelt er det. Du har jo så god tid til å studere tråder bak i tid; så du fant det vel? 

Anonymkode: 95316...2b4

Siden du dummet deg så kraftig ut måtte jeg finne tid til det.

Anonymkode: 9cff6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det stemmer ikke.

Siden du dummet deg så kraftig ut måtte jeg finne tid til det.

Anonymkode: 9cff6...1bf

 Svaret når du endelig måtte innse at det var du som dreit på draget🙈God bedring!

Anonymkode: 95316...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...