Gå til innhold

Når gi opp behandlingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg vært inn og ut av psykiatrien uten bedring de siste 20 årene, og min nåværende psykolog jeg har hatt de siste 5 månedene ønsker at jeg skal slutte fordi jeg ikke blir bedre av behandlingen, akkurat som jeg ikke har blitt bedre av tidligere behandlinger. Jeg er forsåvidt enig, for det gir meg ingenting å møte opp 1 gang hver 7-14 dag å prate i knappe 40 minutter før jeg må ut igjen.

Men alikevel merker jeg at det er vemodig. Jeg er ikke spesielt funksjonell. Jeg er ufør, har ikke venner eller nettverk og føler ikke at jeg er der hvor så mange andre sier de er når de selv slutter i behandling. Alle andre jeg har snakket med på nettet virker å ha spasert rett ut i jobb, hatt familie fra før av eller klart å ta høye utdanninger kombinert med jobb når de slutter i behandling.

Jeg klarer knapt å ta vare på meg selv og stelle hus liksom. Jeg trenger også enormt mye søvn og hvile pga aspergeren sliter meg sånn ut i sosiale lag, så etter ett par timer  på kjøpesenter, på besøk hos naboer eller bare ved å ha snakket med min mor på telefon så må jeg ligge i sengen og hvile meg resten av den kvelden og helst dagen etter isolere meg fra omverdenen og skjermes for inntrykk. Dette er jo ikke forenelig med ett normalt A4 liv har jeg skjønt, men det gjør bare så vondt ..

Har borderline og asperger om det skulle ha noe å si.

Anonymkode: d07a8...ddb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459815-n%C3%A5r-gi-opp-behandlingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville forsøkt å få oppfølging hos kommunen. De har flere tilbud jeg synes du bør undersøke nærmere. Kan ta det opp med behandleren din og gjerne diskutere eller se på muligheten for en overføring til kommunen. Men jeg synes det er viktig å tenke på hva du selv vil oppnå for har mye å si for hvilke tilbud som kan være aktuelle for deg. 

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...