Gå til innhold

Dine bivirkninger vedr. SSRI?


Duken

Anbefalte innlegg

Lurer på om andre sine bivirkninger i forhold til oppstart/justering med SSRI?

Andre som har småangst 1-2 uker etter doseøkning/justering?

Andre bivirkninger fra min side;

-Ingen sexlyst, angst av og på, rennende nese, dårlig søvn, levende drømmer, av og til øresus, urolig mage.

 (Eg vil jo ha et håp om at ting blir bedre etterhvert) ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duken skrev (13 timer siden):

Lurer på om andre sine bivirkninger i forhold til oppstart/justering med SSRI?

Andre som har småangst 1-2 uker etter doseøkning/justering?

Andre bivirkninger fra min side;

-Ingen sexlyst, angst av og på, rennende nese, dårlig søvn, levende drømmer, av og til øresus, urolig mage.

 (Eg vil jo ha et håp om at ting blir bedre etterhvert) ?

 

Ved oppstart/økning i dose, har jeg nok blitt litt "høy" en del ganger. Nattesvette (fortsatt) Ikke økt angst her. 

Men ja, mange opplever økt angst i starten. Det er ganske sannsynlig at det blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villanda skrev (9 timer siden):

Ved oppstart/økning i dose, har jeg nok blitt litt "høy" en del ganger. Nattesvette (fortsatt) Ikke økt angst her. 

Men ja, mange opplever økt angst i starten. Det er ganske sannsynlig at det blir bedre etterhvert.

Hva mener du med ”høy” stabiliserer det seg til det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (8 timer siden):

Hva mener du med ”høy” stabiliserer det seg til det bedre?

Jeg tror det er viktig å få med hele bildet inkl diagnose. Så vidt jeg forstår har Villanda bipolar lidelse. Da kan man ofte svinge for høyt opp i stemningsleie av antidepressiva, hvis man ikke i tillegg bruker stemningsstabiliserende medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (10 timer siden):

Hva mener du med ”høy” stabiliserer det seg til det bedre?

Det mange kaller "hypoman". Som ISW skriver.

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Etter 10 år på ssri har jeg hver dag "elektrisk støt" i hodet, spesielt om kvelden. Tar 10 mg daglig for at hjernen skal fungere, ikke fordi jeg er deprimert. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri startet. jævla drittmedisin!

Anonymkode: b02fe...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Etter 10 år på ssri har jeg hver dag "elektrisk støt" i hodet, spesielt om kvelden. Tar 10 mg daglig for at hjernen skal fungere, ikke fordi jeg er deprimert. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri startet. jævla drittmedisin!

Anonymkode: b02fe...774

Da jeg sluttet med Zoloft i fjor sommer opplevde jeg det samme. Men det ga seg etter et par tre uker. Jeg skulle imidlertid aldri sluttet, siden angsten kom tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (Akkurat nå):

Da jeg sluttet med Zoloft i fjor sommer opplevde jeg det samme. Men det ga seg etter et par tre uker. Jeg skulle imidlertid aldri sluttet, siden angsten kom tilbake. 

Jeg har det mens jeg går på ssri, ikke ved seponering. Jeg har ikke sluttet.

Anonymkode: b02fe...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det mens jeg går på ssri, ikke ved seponering. Jeg har ikke sluttet.

Anonymkode: b02fe...774

Hvilken ssri? Hvor lenge har du prøvd å være uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow

Jeg kan nok ikke bruke AD, selv om jeg godt kunne tenkt meg å begynne på det nå. - Men jeg må være fornuftig. Jeg har prøvd tre ulike AD. Den første ga meg blandet episode. Den andre ga meg det samme. Den tredje var "fantastisk". Ble hyper etter bare noen timer, var hypoman i noen uker, og så ble jeg manisk. Så gikk alt i dass.

Tror det betyr at jeg bør holde meg unna stimulerende medikamenter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...