Gå til innhold

Sliter med å se fisk bli fisket opp og avlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Fordi hunder har blitt avlet frem som kjæledyr over lang tid. 

Er ulven slem fordi den dreper lam for å spise?

Anonymkode: 88b64...846

Vet ikke. Men jeg tenker det er naturens gang. Ulven må også ha mat. 

Anonymkode: c820e...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan føle et ørlite ubehag ved å fjerne krok og avlive fisk, men det stikker ikke dypt. Hadde jeg syntes det var helt forferdelig ville jeg jo blitt vegetarianer.  Virker inkonsekvent å føle det slik men likevel spise fisk andre har avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

Jeg kan føle et ørlite ubehag ved å fjerne krok og avlive fisk, men det stikker ikke dypt. Hadde jeg syntes det var helt forferdelig ville jeg jo blitt vegetarianer.  Virker inkonsekvent å føle det slik men likevel spise fisk andre har avlivet.

Det er naturens gang, men allikevel føler jeg en sterk sympati med dyrene. Jeg forsøkte å bli vegetarianer men følte meg syk og aldri mett av den maten. Men forsøker å distansere meg om selve prosessen når jeg spiser kjøtt og fisk. Klarer foreks ikke å spise en fisk som jeg har sett i live. 

Anonymkode: e61ca...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er naturens gang, men allikevel føler jeg en sterk sympati med dyrene. Jeg forsøkte å bli vegetarianer men følte meg syk og aldri mett av den maten. Men forsøker å distansere meg om selve prosessen når jeg spiser kjøtt og fisk. Klarer foreks ikke å spise en fisk som jeg har sett i live. 

Anonymkode: e61ca...98f

Ok, på meg virker det underlig å føle det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke. Men jeg tenker det er naturens gang. Ulven må også ha mat. 

Anonymkode: c820e...ced

Og vi må også ha mat.

Anonymkode: 88b64...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (5 timer siden):

Ok, på meg virker det underlig å føle det slik.

Sikkert. Men når man får mangel i blodprøve på vitaminer pga det så er det vel naturlig at man føler det slik. 

Anonymkode: e61ca...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikkert. Men når man får mangel i blodprøve på vitaminer pga det så er det vel naturlig at man føler det slik. 

Anonymkode: e61ca...98f

At dette skal ha med vitaminmangel å gjøre virker enda mer underlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på at en torskemor får ca 4 mill barn hver år? Hvor mange sørgende torsk blir det når vi fanger og dreper henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (26 minutter siden):

Har dere tenkt på at en torskemor får ca 4 mill barn hver år? Hvor mange sørgende torsk blir det når vi fanger og dreper henne?

Har du det morsomt nå?

Anonymkode: c820e...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du det morsomt nå?

Anonymkode: c820e...ced

Tja, jeg forfølger bare tanken om fiskers følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (7 minutter siden):

Tja, jeg forfølger bare tanken om fiskers følelser.

Det er derfor jeg ikke stoler på behandlere. 

Anonymkode: c820e...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er derfor jeg ikke stoler på behandlere. 

Anonymkode: c820e...ced

Fordi? Er du redd de skal se på deg som de ser på dyr? 

Anonymkode: 7ea5b...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi? Er du redd de skal se på deg som de ser på dyr? 

Anonymkode: 7ea5b...e71

Nei. Fordi jeg ikke liker å nærmest bli gjort narr av når jeg åpent forteller om noe som plager meg. Jeg har hørt om behandlere som har ledd av pasienten når pasienten har forlatt stedet. Jeg liker ikke at de som skal hjelpe sårbare mennesker morer seg på bekostning av andre, og jeg har sett så mye ellers at jeg ikke stoler på behandlere lenger.

Anonymkode: c820e...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Har dere tenkt på at en torskemor får ca 4 mill barn hver år? Hvor mange sørgende torsk blir det når vi fanger og dreper henne?

Kan godt være at noen sørger etter hennes død. Hvem vet ? Jeg kan ikke for det men jeg sliter med å fiske. Synes fisking minner meg om en barnefødsel  der det kommer en aktiv krabat ut / men i fiskens tilfelle på kroken... Bare det at vi behandler fisken dårlig fordi den er en fisk.  

Anonymkode: e61ca...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan godt være at noen sørger etter hennes død. Hvem vet ? Jeg kan ikke for det men jeg sliter med å fiske. Synes fisking minner meg om en barnefødsel  der det kommer en aktiv krabat ut / men i fiskens tilfelle på kroken... Bare det at vi behandler fisken dårlig fordi den er en fisk.  

Anonymkode: e61ca...98f

Føler du det samme overfor mygg? Evt. hvor går grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (6 timer siden):

Føler du det samme overfor mygg? Evt. hvor går grensen?

Haha jeg tenker slik om mygg også. Men de er ganske umulig å ikke drepe  for de stikker på huden og er innpåtrengende. Jeg dreper ikke et insekt dersom det ikke plager meg mye. Har respekt for at det er liv. Og forsøker å berge de ut av huset levende om jeg finner foreks en edderkopp/ veps / flue inne i huset. 

Anonymkode: e61ca...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Fordi jeg ikke liker å nærmest bli gjort narr av når jeg åpent forteller om noe som plager meg. Jeg har hørt om behandlere som har ledd av pasienten når pasienten har forlatt stedet. Jeg liker ikke at de som skal hjelpe sårbare mennesker morer seg på bekostning av andre, og jeg har sett så mye ellers at jeg ikke stoler på behandlere lenger.

Anonymkode: c820e...ced

Jeg har lignende erfaring.  Jeg stoler ikke på behandlere fordi de er så overlegne og viser null respekt for pasientene.  Jeg satt foran en psykolog som plutselig utbrøt "jeg er blitt så lei av dette".  Hun prøvde å klore over dritten med å si at hun var ikke lei av meg, men hva er forskjellen?  Jeg har grusomme erfaringer av flere psykiatere som jeg ikke skal nevne her.

Anonymkode: 8e923...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Fordi jeg ikke liker å nærmest bli gjort narr av når jeg åpent forteller om noe som plager meg. Jeg har hørt om behandlere som har ledd av pasienten når pasienten har forlatt stedet. Jeg liker ikke at de som skal hjelpe sårbare mennesker morer seg på bekostning av andre, og jeg har sett så mye ellers at jeg ikke stoler på behandlere lenger.

Anonymkode: c820e...ced

Du høres paranoid ut.

Anonymkode: 88b64...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har lignende erfaring.  Jeg stoler ikke på behandlere fordi de er så overlegne og viser null respekt for pasientene.  Jeg satt foran en psykolog som plutselig utbrøt "jeg er blitt så lei av dette".  Hun prøvde å klore over dritten med å si at hun var ikke lei av meg, men hva er forskjellen?  Jeg har grusomme erfaringer av flere psykiatere som jeg ikke skal nevne her.

Anonymkode: 8e923...130

Mulig du er for fintfølende og krenkbar.

Anonymkode: 88b64...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mulig du er for fintfølende og krenkbar.

Anonymkode: 88b64...846

I så fall er jeg ikke alene om det.  Jeg har snakket med mange som har samme erfaring.  Vi har alle lov til å være sårbare.

Anonymkode: 8e923...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...