AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Skrevet 3. april 2021 Jeg leser i dag at det er litt uoversiktlig når det gjelder prioritering av vaksine. Jeg kjenner selv ungdommer i risikogruppen pluss familie som har fått vaksine. Selv har jeg barn i risikogruppen og må vente lenge enda. Jeg kjenner familiemedlemmer av lege som har fått vaksine som ikke er i risikogruppe. Jeg kjenner eldre i distriktet som fikk vaksinen for mange uker siden og jeg kjenner folk i storbyen i samme aldersgruppe som enda venter. Jeg kjenner folk i helsevesenet som har fått vaksine samtidig har min datter som jobber i helsevesenet ikke fått. For meg virker det hele litt tilfeldig? Anonymkode: feb9d...84c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Skrevet 3. april 2021 Ja, det virker litt uoversiktlig og tilfeldig. Men det er en plan som jeg tror etterstrebes å følge. Grunnen til at noen får vaksine uten at det er deres tid i køen, tror jeg har å gjøre med at vaksinedoser ikke skal kastes. Vaksinene har bare en viss holdbarhet, og når de f. eks ikke får tak i rette vedkommende når det er deres tur, får heller andre tilbud om å få den, f. eks helsearbeidere. Vi har hjemmesykepleie inne her flere ganger ukentlig, og jeg tror flesteparten av dem nå er vaksinerte av slike grunner. Anonymkode: 2992e...0ad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg leser i dag at det er litt uoversiktlig når det gjelder prioritering av vaksine. Jeg kjenner selv ungdommer i risikogruppen pluss familie som har fått vaksine. Selv har jeg barn i risikogruppen og må vente lenge enda. Jeg kjenner familiemedlemmer av lege som har fått vaksine som ikke er i risikogruppe. Jeg kjenner eldre i distriktet som fikk vaksinen for mange uker siden og jeg kjenner folk i storbyen i samme aldersgruppe som enda venter. Jeg kjenner folk i helsevesenet som har fått vaksine samtidig har min datter som jobber i helsevesenet ikke fått. For meg virker det hele litt tilfeldig? Anonymkode: feb9d...84c Bor alle disse i samme kommune? Nabokommunen vår har kommet mye lengre i vaksineringa enn de vi har så mine foreldre har ikke fått vaksine, men min overvektige venn med risikosykdommer som er lengre ned på prioriteringslista har fått. Anonymkode: 4283f...9d2 0 Siter
Glitter Skrevet 4. april 2021 Skrevet 4. april 2021 Tror det varierer litt fra kommune til kommune hvor langt de er kommet. Min mor er 59, men i risikogruppen og hun får vaksine om tre uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.