Gå til innhold

Prioriteringen til vaksine virker noe tilfeldig ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leser i dag at det er litt uoversiktlig når det gjelder prioritering av vaksine. Jeg kjenner selv ungdommer i risikogruppen pluss familie som har fått vaksine. Selv har jeg barn i risikogruppen og må vente lenge enda. Jeg kjenner familiemedlemmer av lege som har fått vaksine som ikke er i risikogruppe. Jeg kjenner eldre i distriktet som fikk vaksinen for mange uker siden og jeg kjenner folk i storbyen i samme aldersgruppe som enda venter. Jeg kjenner folk i helsevesenet som har fått vaksine samtidig har min datter som jobber i helsevesenet ikke fått. For meg virker det hele litt tilfeldig? 

Anonymkode: feb9d...84c

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det virker litt uoversiktlig og tilfeldig. Men det er en plan som jeg tror etterstrebes å følge. 

Grunnen til at noen får vaksine uten at det er deres tid i køen, tror jeg har å gjøre med at vaksinedoser ikke skal kastes. Vaksinene har bare en viss holdbarhet, og når de f. eks ikke får tak i rette vedkommende når det er deres tur, får heller andre tilbud om å få den, f. eks helsearbeidere. Vi har hjemmesykepleie inne her flere ganger ukentlig, og jeg tror flesteparten av dem nå er vaksinerte av slike grunner. 

Anonymkode: 2992e...0ad

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg leser i dag at det er litt uoversiktlig når det gjelder prioritering av vaksine. Jeg kjenner selv ungdommer i risikogruppen pluss familie som har fått vaksine. Selv har jeg barn i risikogruppen og må vente lenge enda. Jeg kjenner familiemedlemmer av lege som har fått vaksine som ikke er i risikogruppe. Jeg kjenner eldre i distriktet som fikk vaksinen for mange uker siden og jeg kjenner folk i storbyen i samme aldersgruppe som enda venter. Jeg kjenner folk i helsevesenet som har fått vaksine samtidig har min datter som jobber i helsevesenet ikke fått. For meg virker det hele litt tilfeldig? 

Anonymkode: feb9d...84c

Bor alle disse i samme kommune? Nabokommunen vår har kommet mye lengre i vaksineringa enn de vi har så mine foreldre har ikke fått vaksine, men min overvektige venn med risikosykdommer som er lengre ned på prioriteringslista har fått.

Anonymkode: 4283f...9d2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...