Gå til innhold

Glykemisk indeks og litt til...

Gjest nursia

Anbefalte innlegg

Gjest nursia

Hei!

For ett år siden klarte jeg å gå ned fra 80 til 64 kg og var veldig fornøyd med det. Nå har jeg derimot gått opp til 68 kg. (170 cm). Jeg vil gjerne gå ned til 64 kg igjen fordi jeg trivdes veldig godt der.

Jeg er dessverre alt for glad i godteri, spesielt marsipan. (kolibriegg.. nam nam!)

Ellers så prøver jeg å spise lite karbohydrater. Frokosten kan f.eks bestå av tunfisk, tomat, agurk, paprika og et kokt egg. Er dette bra? Har kutttet ut vanlig brød, men spiser rugbrød og ryvita.

Når man er forsiktig med karbohydrater, må man fremdeles være veldig forsiktig med fettet da? Kan jeg spise ost? I ost er det jo masse proteiner og ingen karbohydrater?

Jeg har tenkt til å trene litt i påsken. Ikke mye å finne på her, så jeg har kjøpt meg en trimvideo med Kari Jacqueson. Jeg trimmer 20 min kondisjon før frokost og 20 min styrke om kvelden. Dette er alt jeg får tid til. Er student og har mye å lese...

Håper at noen svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei nursia

Jeg vet ikke hvordan gulosten passer inn, men ser jo at cottage cheese blir nevnt som en bra proteinkilde. Det står på en av de linkene jeg har tatt med i mitt innlegg lenger nede.

Takk for frokosttipset :-)

Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...