Gå til innhold

Uønsket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo bare ordentlige og pene og bra folk som får dritt og fiendtlighet. Mens søppelet og raringene og styggingene får masse medgang og blir likt. 

Her vil nok enkelte mene at du overforenkler litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tar ganske feil faktisk. Folk som oppfører seg dårlig, er fiendtlige og avvisende mot folk, er dette bevisst for å skade andre. Et oppegående menneske med nok IQ har selvinnsikt til å forstå sine problemer og ikke være fiendtlig mot uskyldige folk eller hvem som helst. Men man oppfører seg dårlig overfor folk som behandler en som dritt og som får en til å føle seg dritt, det er innafor synes jeg. Jeg er lei av at dere tror dere vet best her inne og tror dere sitter på sannheten. At man har gjort seg fortjent til fiendtlighet og avvsining er bare latterlig at uvitende og dumme folk med lav IQ kan sitte her inne å påstå uten å være psykolog eller levd nok til å vite. Jeg simpelten hater folk som skal få andre til å føle seg små og lite verdige og dumme og gale. Da er man en skikkelig psykopat når man holder på sånn spør du meg. Jeg synes mange brukere her inne burde skjerpe seg skikkelig og  slutte å oppsøke for å lage problemer og drama for fremmede. Det er faktisk en sannhet i å føle seg uønsket, det kan være sjalusi som oftest er hovedproblemet med mindre man oppfører seg som en løs hore og sprer musa si i sos medier, da skjønner jeg at de blir mislikt. Det er jo bare ordentlige og pene og bra folk som får dritt og fiendtlighet. Mens søppelet og raringene og styggingene får masse medgang og blir likt. 

Anonymkode: 99ad6...4a1

Nå drar du alle over én og samme kam - det er ufint gjort av deg. Det kan være slike årsaker som du nevner, ja, og jeg mistenker at du dessverre har møtt på en slik i ditt liv. Jeg kjenner en som har fått en slik person involvert i livet sitt, men det er ikke denne gruppen mennesker jeg snakker om her. En type oppførsel kan ha i de fleste tilfeller ulike forklaringer.

Om du mener du har grunnlag til å motsi det jeg mener å si, vil jeg gjerne se dokumentasjon på dine påstander om det motsatte. Du kan se i dette PDF-dokumentet, der det i en masteroppgave fra 2019 beskrives  hvordan stille og innadvente elever forsterker egen adferd: "Grunnen til at elever med innagerende atferd strever med å etablere vennskap i klassen er ofte at deres atferdsutrykk kan oppleves som avvisning, noe som gjør at medelever kan oppleve det som vanskelig å nærme seg den stille eleven (I. Lund, 2012). Undersøkelser viser at barn med innagerende atferd ofte blir avvist av andre (Rubin et al., 1993). Herav kan det tenkes at avvisning fra andre blir en form for selvoppfyllende profeti der elevene med innagerende atferd får bekreftet at ingen vil være sammen med dem, og avvisningen kan dermed føre til en selvforsterkende negativ sirkel. Det er derfor viktig å være klar over at disse elevene kan signalisere at de ikke ønsker å være en del av gruppen, men inni seg ha et sterkt ønske om å være det (Nyborg & Mjelve, 2017). Det kan fort bli en indre konflikt hos eleven der ønsket er stort, men angsten er større (ibid.). Eller som Greene (2011) sier det: Eleven vil, men får det ikke til. Ifølge I. Lund (2012) er det to paradoksale motpoler når disse elevene på den ene siden ønsker å være en del av felleskapet, samtidig som de ønsker å være alene."

Men, for øvrig, jeg mener selv jeg er tydelig her på forumet at jeg uttaler meg som privatperson på grunnlag av egne erfaringer og hva jeg har lest ettersom jeg ikke er helsepersonell, selv om jeg arbeider med mennesker. Min sannhet er ikke den eneste sannhet, men at noen påstår at jeg tar feil uten å komme med videre dokumentasjon på det, blir noe useriøst i mine øyne. Vi opptrer her på foumet alle som privatpersoner og om noen tolker det som at f.eks. jeg mener jeg har mer rett enn anre, er det feil, men jeg gjentar hva jeg har lest meg til i ulike medier. Er ikke det tillat? Vi har alle ytringsfrihet som privatpersoner her på forumet.

Og støtter for øvrig AB-35E sitt spørsmål... En kan undre seg hva som ligger bak...

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (5 timer siden):

Nå drar du alle over én og samme kam - det er ufint gjort av deg. Det kan være slike årsaker som du nevner, ja, og jeg mistenker at du dessverre har møtt på en slik i ditt liv. Jeg kjenner en som har fått en slik person involvert i livet sitt, men det er ikke denne gruppen mennesker jeg snakker om her. En type oppførsel kan ha i de fleste tilfeller ulike forklaringer.

Om du mener du har grunnlag til å motsi det jeg mener å si, vil jeg gjerne se dokumentasjon på dine påstander om det motsatte. Du kan se i dette PDF-dokumentet, der det i en masteroppgave fra 2019 beskrives  hvordan stille og innadvente elever forsterker egen adferd: "Grunnen til at elever med innagerende atferd strever med å etablere vennskap i klassen er ofte at deres atferdsutrykk kan oppleves som avvisning, noe som gjør at medelever kan oppleve det som vanskelig å nærme seg den stille eleven (I. Lund, 2012). Undersøkelser viser at barn med innagerende atferd ofte blir avvist av andre (Rubin et al., 1993). Herav kan det tenkes at avvisning fra andre blir en form for selvoppfyllende profeti der elevene med innagerende atferd får bekreftet at ingen vil være sammen med dem, og avvisningen kan dermed føre til en selvforsterkende negativ sirkel. Det er derfor viktig å være klar over at disse elevene kan signalisere at de ikke ønsker å være en del av gruppen, men inni seg ha et sterkt ønske om å være det (Nyborg & Mjelve, 2017). Det kan fort bli en indre konflikt hos eleven der ønsket er stort, men angsten er større (ibid.). Eller som Greene (2011) sier det: Eleven vil, men får det ikke til. Ifølge I. Lund (2012) er det to paradoksale motpoler når disse elevene på den ene siden ønsker å være en del av felleskapet, samtidig som de ønsker å være alene."

Men, for øvrig, jeg mener selv jeg er tydelig her på forumet at jeg uttaler meg som privatperson på grunnlag av egne erfaringer og hva jeg har lest ettersom jeg ikke er helsepersonell, selv om jeg arbeider med mennesker. Min sannhet er ikke den eneste sannhet, men at noen påstår at jeg tar feil uten å komme med videre dokumentasjon på det, blir noe useriøst i mine øyne. Vi opptrer her på foumet alle som privatpersoner og om noen tolker det som at f.eks. jeg mener jeg har mer rett enn anre, er det feil, men jeg gjentar hva jeg har lest meg til i ulike medier. Er ikke det tillat? Vi har alle ytringsfrihet som privatpersoner her på forumet.

Og støtter for øvrig AB-35E sitt spørsmål... En kan undre seg hva som ligger bak...

Vedkommende som svarte deg utagerte noe voldsomt på flere forum i går i sterkere ordelag enn dette, så ikke ta det ille opp. Vedkommende har store vansker og hadde nettopp blitt kastet ut av KG. 

Anonymkode: 2e652...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vedkommende som svarte deg utagerte noe voldsomt på flere forum i går i sterkere ordelag enn dette, så ikke ta det ille opp. Vedkommende har store vansker og hadde nettopp blitt kastet ut av KG. 

Anonymkode: 2e652...470

OK, takk for oppklaring. Jeg tar det ikke så personlig som det kan se ut til - men jeg ønsket mest å stille vedkommende til ansvar for å hevde at en påstand var uriktig uten å selv komme med noen form for begrunnelse. Jeg burde kanskje ikke ha reagert slik - jeg er tross alt på et forum hvor det er psykisk ustabile mennesker i blant som skyter fra seg... De skal også ha ytringsfrihet, men skal også stå til ansvar for sine ytringer så sant de ikke er psykotiske. Denne personen ser ut til heller å være opprørt, gitt tematikken uten at jeg er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...