Gå til innhold

Vaksine-apartheid, ikke lenger en konspirasjonsteori


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
kupton skrev (2 timer siden):

Det mest skremmende er egoistene som ikke vil vaksineres. 

Hvorfor stoppe ved vaksinepass, hvorfor ikke gå full Kina sosial credit score med ansiktsgjenkjenning og kameraer over alt, så om du går på rødt så får du tregere internett eller forbud mot å fly etc som straff. Samfunnet blir tryggere da.

Jeg tror det er en stor tabbe å ofre så mye frihet for trygghet. Og ja synes samfunnets trend mot slikt er meget skummelt.

Anonymkode: 0455d...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Hvis du tror kroppen din ikke takler vaksinen så takler den sikkert ikke en alvorlig covid-19 infeksjon heller. 

Anonymkode: 9c702...bf9

Tror ikke du helt forstår hva slags langtidsbivirkninger man kan få av vaksiner.

Ellers er jeg aldri syk. Aldri hatt influensa, aldri hatt omgangssyke, har ikke vært forkjølet på 10 år. Er ikke det minste redd for covid-19. 

 

Anonymkode: a29b3...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (3 minutter siden):

Vel.

En autoritær håndtering ville vært å gjøre som i Kina, sveise igjen dørene til folk i karantene og skyte de som bryter portforbudet på åpen gate. 

Man skal ha veldig ømme tær for å bli krenket av vaksinepasset. De fleste skjønner at dette både er relativt lite inngripende og gjøres av hensyn til smittevern.

Lite inngripende? Troller du nå?

Anonymkode: a29b3...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
merida skrev (18 minutter siden):

Enig.
Jeg venter for øvrig på andredosen av AZ. 

Den får du ikke.

Anonymkode: a29b3...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor stoppe ved vaksinepass, hvorfor ikke gå full Kina sosial credit score med ansiktsgjenkjenning og kameraer over alt, så om du går på rødt så får du tregere internett eller forbud mot å fly etc som straff. Samfunnet blir tryggere da.

Jeg tror det er en stor tabbe å ofre så mye frihet for trygghet. Og ja synes samfunnets trend mot slikt er meget skummelt.

Anonymkode: 0455d...65f

Skremmende at folk så lett lar seg overbevise til å gi slipp på grunnleggende demokratiske rettigheter. 

Anonymkode: a29b3...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
ISW skrev (30 minutter siden):

Ved å bruke den logikken forstår jeg ikke hvordan du tør å gå ute. Det kan komme en dritings sjåfør som kjører på deg. 

For å bli kvitt denne pandemien og hindre død, må alle ta litt risiko ved å ta en vaksine. Jeg hadde til og med tatt AZ-vaksinen i morgen hvis jeg hadde blitt tilbudt den. 

Det hadde ikke jeg gjort. Jeg er ikke vaksinemotstander og jeg skal vaksineres, men den vaksinen hadde jeg ikke turt å ta. Skulle jeg ha blitt nektet å dra til jobb da eller nektet å dra til frisøren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Danske frisører blir statens forlengede arm - koronapass i praksis. 

Mye tyder på at Norge vil følge Danmark i bruken av disse moderne passersedlene. I Danmark har de nå appen "min sundhet" som bekrefter om du er vaksinert, nettopp testet negativt eller har hatt bekreftet korona de siste 12 ukene. Dette er det nå frisører som blant annet har fått i oppgave å sjekke. Neste uke blir det restaurantene sin tur.

https://www.bt.dk/samfund/frisorer-skal-lege-coronapoliti-det-er-mega-graenseoverskridende

Ifølge et svar fra Justitsministeriet til DR Sjælland er det restaurantens ansvar at kontrollere, at kunderne kan fremvise et gyldigt coronapas og at bortvise dem, der ikke har et gyldigt coronapas.

https://www.bt.dk/erhverv/coronapas-skaber-bekymring-blandt-restauratoerer

Og det stopper neppe her. At folk faktisk ikke ser hvor sykt dette er, og ikke protesterer, er kanskje det mest skremmende som har skjedd hele det siste året. Vaksinen er nå lenger ikke i praksis frivillig. 

 

Anonymkode: a29b3...3f4

Stemmer det du sier. Se her. Her anses bare vaksinerte som verdt å redde.

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/jB288A/vulkanutbruddet-paa-st-vincent-kun-vaksinerte-blir-evakuert

Anonymkode: e64f4...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (17 minutter siden):

Det hadde ikke jeg gjort. Jeg er ikke vaksinemotstander og jeg skal vaksineres, men den vaksinen hadde jeg ikke turt å ta. Skulle jeg ha blitt nektet å dra til jobb da eller nektet å dra til frisøren ?

Min kalkulasjon er at sjansen for at jeg dør av AZ-vaksinen er 1:40.000 og sjansen for at jeg dør av covid-19 er 1:1000 hvis jeg får sykdommen og sjansen for det er 25%. Altså 1:4.000. Regnestykket er for meg enkelt, selv om jeg ville foretrukket en annen vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er interessant att TS ser ut til å sette sine egoistiske sider så åpent for nedsabling. Her har vi en person som føler seg krenket for att han ikke får gå løs å smitte folk. Det er liksom hens rett å evnt. spre smitte i samfunnet. Slik att han føler han ikke blir krenket. Egoet til noen er bare så stort att de driter i hva konsekvensene blir. Jeg foreslår en Brasiltur for TS, så kan han se hvor koselig det er der det ikke er noen som helst restriksjoner. Noen som blir med å starte kronerulling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
ISW skrev (5 minutter siden):

Min kalkulasjon er at sjansen for at jeg dør av AZ-vaksinen er 1:40.000 og sjansen for at jeg dør av covid-19 er 1:1000 hvis jeg får sykdommen og sjansen for det er 25%. Altså 1:4.000. Regnestykket er for meg enkelt, selv om jeg ville foretrukket en annen vaksine. 

Regnetstykket mitt ser litt annerledes ut. Jeg er i den aldersgruppen som har dødd av az vaksinen. Men jeg har ingen underliggende sykdommer, jeg er slank, jeg er kvinne og har ikke høyt blodtrykk, heller litt lavt. Jeg har ingen garanti uansett, men tror sjansen for å overleve er ganske stor. Nå hører det med til historien at jeg tror jeg hadde corona allerede tidlig i mars i fjor. Tror jeg må prøve i finne ut av dette. Ta en antistofftest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner hva de vil, men da må jo også alle frisører, butikkpersonell, servitører o.l. vaksineres først også så de ikke blir smittet!

Anonymkode: 9a35a...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner hva de vil, men da må jo også alle frisører, butikkpersonell, servitører o.l. vaksineres først også så de ikke blir smittet!

Anonymkode: 9a35a...7cc

Så kundene til frisørene, butikkene og servitørene er det ikke så farlig med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (31 minutter siden):

Regnetstykket mitt ser litt annerledes ut. Jeg er i den aldersgruppen som har dødd av az vaksinen. Men jeg har ingen underliggende sykdommer, jeg er slank, jeg er kvinne og har ikke høyt blodtrykk, heller litt lavt. Jeg har ingen garanti uansett, men tror sjansen for å overleve er ganske stor. Nå hører det med til historien at jeg tror jeg hadde corona allerede tidlig i mars i fjor. Tror jeg må prøve i finne ut av dette. Ta en antistofftest. 

Ja jeg var i utlandet i mars i fjor og hadde symptomer da jeg kom hjem. Og var påfallende kortpustet ved trening da. Det er ikke umulig at jeg har hatt dritten jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
ISW skrev (13 minutter siden):

Ja jeg var i utlandet i mars i fjor og hadde symptomer da jeg kom hjem. Og var påfallende kortpustet ved trening da. Det er ikke umulig at jeg har hatt dritten jeg også. 

Kanskje både du og jeg burde ta en antistofftest. Det hadde vært greit å få et svar på det.

Jeg var bare i Trømsø, men i ettertid har vi jo fått vite at det var flere Coronasmittede der enn det som kom frem i media. Vi var også uheldige på flyet. Satt italienere på både hele rekken forran oss og bak oss. Det var mye smitte i Italia på den tiden. 

Jeg fikk en voldsom hodepine, smerter i kroppen , mest i magen og bak i ryggen pluss diare og kvalm. Og så var jeg fryktelig trøtt. Det hender ofte jeg er trøtt altså, men dette var en annerledes trøtthet . Jeg begynte med hjemmekontor et par dager før de andre, nettopp fordi jeg følte meg dårlig. Satt på hjemmekontor og måtte sende en meldig til kollegaene mine at jeg måtte dessverre legge meg ned å sove midt i arbeidstiden. Kan ikke huske at jeg hostet så mye, annet enn at sambo sa at jeg lå og tørrhostet om natta. Jeg var ikke tungpustet heller. Men andre uken da jeg egentlig var blitt frisk, skulle sambo og jeg gå tur. Da vi skulle sette opp farten, skjedde det brått noe med pusten og jeg ble redd. Det gikk over etter hvert da jeg roet ned farten. 

Samboeren var frisk, men våknet en morgen og så helt forskrekket ut, sa han pustet tungt. Men så gikk det raskt over igjen hos han. 

Jeg skjønner ikke hva det kunne vært hvis ikke det var corona. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (1 time siden):

Det er interessant att TS ser ut til å sette sine egoistiske sider så åpent for nedsabling. Her har vi en person som føler seg krenket for att han ikke får gå løs å smitte folk. Det er liksom hens rett å evnt. spre smitte i samfunnet. 

Hvordan vet du at du ikke har gått rundt og smittet folk med influensa? I et normal år dør det 2-3 ganger så mange av influensa i Norge som av covid siste år.

Anonymkode: a29b3...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du at du ikke har gått rundt og smittet folk med influensa? I et normal år dør det 2-3 ganger så mange av influensa i Norge som av covid siste år.

Anonymkode: a29b3...3f4

Hvor mange hadde ikke dødd av covid-19 hvis vi ikke hadde hatt disse restriksjonene?  Dessuten så blir mange langvarig syke av covid-19 og det blir en vanligvis ikke av influensa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (1 time siden):

Så kundene til frisørene, butikkene og servitørene er det ikke så farlig med?

Men om det kun er de vaksinerte som kan være kunder må jo også de som jobber der være vaksinerte og, hvis ikke risikerer de jo å bli smittet av de vaksinerte som kan være bærere.

Anonymkode: 9a35a...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan vet du at du ikke har gått rundt og smittet folk med influensa? I et normal år dør det 2-3 ganger så mange av influensa i Norge som av covid siste år.

Anonymkode: a29b3...3f4

Nå stiller du deg selv i ett rart lys. Er det som skjer i Brasil det som skjer hver influensasesong? Nei, det er ekstraordinært. Att det dør færre i Norge har med disse restriksjonene vi har hatt det siste året. Uten de (som du så gjerne vil stoppe), ville vi vært like ille ute som Brasil.  Ikke gjør deg dummere  enn du er. Covid er mye mer dødelig enn influensa. Spessielt for de på 65+.

 

Skal du få gehør for å åpne for villsmitte må du komme med noe som ikke er så lett å avvise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...