Gå til innhold

Færre menn vil ha barn vs En stille sorg for menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/zgKO69/faerre-menn-vil-ha-barn-for-meg-har-det-aldri-vaert-et-vanskelig-valg

Færre menn vil ha barn melder VG.

Har vært mye fokus i det siste på menn som faller utenfor samfunnet, og forblir kone- og barnløse. Men VG har funnet gladvinklingen: Menn velger bort barn. For å få frihet. Og nyte livet. Dét er den nye trenden. Selv om forskning forteller en helt annen og tristere historie: Om menn som ønsker barn, men i stadig større grad blir valgt bort av kvinnene, fordi de har for lav inntekt og status. Og dermed får økt risiko for å dø tidlig.

NRK har en annen vinkling.

https://www.nrk.no/ytring/en-stille-sorg-for-menn-1.14932068

En stille sorg for menn

Det er like belastende å ikke kunne få barn for menn som for kvinner. Likevel får ikke menn som opplever det den støtten de trenger.

Tidligere var ufrivillig barnløshet et tabu ingen snakket om. De siste årene har det heldigvis blitt større åpenhet om det som for mange er en så stor belastning at det kan bli helt altoverskyggende.

Anonymkode: f1419...397

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/zgKO69/faerre-menn-vil-ha-barn-for-meg-har-det-aldri-vaert-et-vanskelig-valg

Færre menn vil ha barn melder VG.

Har vært mye fokus i det siste på menn som faller utenfor samfunnet, og forblir kone- og barnløse. Men VG har funnet gladvinklingen: Menn velger bort barn. For å få frihet. Og nyte livet. Dét er den nye trenden. Selv om forskning forteller en helt annen og tristere historie: Om menn som ønsker barn, men i stadig større grad blir valgt bort av kvinnene, fordi de har for lav inntekt og status. Og dermed får økt risiko for å dø tidlig.

NRK har en annen vinkling.

https://www.nrk.no/ytring/en-stille-sorg-for-menn-1.14932068

En stille sorg for menn

Det er like belastende å ikke kunne få barn for menn som for kvinner. Likevel får ikke menn som opplever det den støtten de trenger.

Tidligere var ufrivillig barnløshet et tabu ingen snakket om. De siste årene har det heldigvis blitt større åpenhet om det som for mange er en så stor belastning at det kan bli helt altoverskyggende.

Anonymkode: f1419...397

Ja er rart, virker ikke som vg bryr seg mye om menn som sliter. Tror ikke de ville snakket sånn om andre gruppers problemer. Men, sånn er nå det. Venstresiden bryr som om noen og ikke om andre, akkuratt som andre radikale grupperinger. Sånn er livet.

Anonymkode: 64e52...d82

Drømmeautomat

Jøss, har VG blitt venstresiden nå? 

For meg vise de to sakene simpelthen at for noen menn er vondt og vanskelig å ikke få barn, mens for andre er det motsatt, uten barn lever de friere og får realisert flere muligheter enn de kunne gjort med barn. Jeg ville vært mer bekymra hvis fenomenet menn-uten-barn hadde blitt vinkla klin likt i alle medier.

AnonymBruker

Det er ikke bærekraftig å ikke få barn. Hvem skal ta hånd om de gamle? Det virker som man skal realisere seg selv, og reise samt utdanne seg til noe fint og være godt etablert før man får barn nå. 

Nå har ikke jeg barn, men det er bare tilfeldig. Jeg traff ikke noen dame som ville eller kunne få barn med meg. Dessuten har jeg tung psykiatrisk diagnose, så det hadde ikke vært ideellt.

Anonymkode: c4590...3a8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...