Gå til innhold

Du blir ikke lykkeligere av å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grendel skrev (1 time siden):

Gjennomsnittet er også uinteressant, isolert sett.

Vi er alle enkelttilfeller. 

Gruppenivå er langt mer interessant enn anekdotiske enkelttilfeller.

Anonymkode: e920f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gruppenivå er langt mer interessant enn anekdotiske enkelttilfeller.

Anonymkode: e920f...3fc

Har du sovet lite i det siste?

Anonymkode: aacc7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har du sovet lite i det siste?

Anonymkode: aacc7...c8e

Ble du veldig skadet når du falt på glatta i usa?

Anonymkode: e920f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ble du veldig skadet når du falt på glatta i usa?

Anonymkode: e920f...3fc

Hva er det du tuller med nå?

Anonymkode: aacc7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gruppenivå er langt mer interessant enn anekdotiske enkelttilfeller.

Anonymkode: e920f...3fc

Gruppenivå sier ikke mye om jeg burde få barn. Hvis man ikke ønsker barn eller partner så blir man sikkert lykkelig som single. Jeg ønske partner og blir mest lykkelig med partner. 

Overskriften sier "Du blir ikke lykkeligere av å få barn". Den påstår å vite hva som er best for meg basert på gjennomsnittet. Jeg kjøper det altså ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor drive og diskutere dette i mente. Jeg har ikke barn, og må således være innforstått med at jeg er en minoritet og kanskje går glipp av «det største» i livet. Den forskningen vil uansett aldri kunne generaliseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
cilie skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor drive og diskutere dette i mente. Jeg har ikke barn, og må således være innforstått med at jeg er en minoritet og kanskje går glipp av «det største» i livet. Den forskningen vil uansett aldri kunne generaliseres. 

Men du har jo sagt at du har valgt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (41 minutter siden):

Jeg har ikke barn, og må således være innforstått med at jeg er en minoritet og kanskje går glipp av «det største» i livet.

Jeg reagerer alltid når folk (som regel mødre) slenger ut av seg slike påstander. Nå handler det mest om barnebarn i min omgangskrets, men i 30-årsalderen hørte man jo stadig påstander om at uten barn er man ikke ordentlig voksen, vet ikke hva ansvar er, forstår ikke meningen med livet osv. Jeg syntes det var uforskammet da, og det synes jeg fortsatt. 

Skal man absolutt bruke sånne klisjeer, får man snakke om seg selv: Jeg forsto ikke hva ansvar var, før jeg fikk barn, osv. Det er frekt å påstå at andres liv og hverdag er meningsløse. Ingen har rett til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er det du tuller med nå?

Anonymkode: aacc7...c8e

Har du mistet hukommelsen helt?

Anonymkode: e920f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (1 time siden):

Gruppenivå sier ikke mye om jeg burde få barn. Hvis man ikke ønsker barn eller partner så blir man sikkert lykkelig som single. Jeg ønske partner og blir mest lykkelig med partner. 

Overskriften sier "Du blir ikke lykkeligere av å få barn". Den påstår å vite hva som er best for meg basert på gjennomsnittet. Jeg kjøper det altså ikke. 

Det var en tabloid overskrift fra oslomet. Selvfølgelig snakker man om på gruppenivå her. Jesus.

Anonymkode: e920f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvorfor drive og diskutere dette i mente. Jeg har ikke barn, og må således være innforstått med at jeg er en minoritet og kanskje går glipp av «det største» i livet. Den forskningen vil uansett aldri kunne generaliseres. 

Vi diskuterer det fordi det stadig kommer nye tråder og oppslag i media om at man blir mindre lykkelig av å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (3 minutter siden):

Vi diskuterer det fordi det stadig kommer nye tråder og oppslag i media om at man blir mindre lykkelig av å få barn.

Flertallet blir åpenbart det. Så hvorfor folk gidder å få barn kan man virkelig lure på.

Anonymkode: c748f...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du mistet hukommelsen helt?

Anonymkode: e920f...3fc

Trekk fra gardinene og slipp dagslyset inn.  Kom deg ut i våren, sett deg på restaurant og drikk deg full.  Det er mye bedre enn å våse på nettet om et eller annet som du tror.  Det er usunt å sitte og samle på informasjon på dol om noen anonyme brukere.

Jeg har ikke falt på glatta i USA, men det kan godt hende at andre har gjort det.  Ta deg nå sammen og slutt å angripe noen du ikke kjenner.

Anonymkode: aacc7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var en tabloid overskrift fra oslomet. Selvfølgelig snakker man om på gruppenivå her. Jesus.

Anonymkode: e920f...3fc

"Du blir ikke lykkeligere........."  snakker direkte til deg eller meg.  Det er en generalisering ut fra en undersøkelse hvor flere individer har svart.  Når det blir flere personer snakker man om gruppe.  Hvis dette bygger på kvalitative undersøkelser så er noen få intervjuet og forskeren drøfter resultatene ut fra tidligere forskning bl.a.  Hvis dette er kvantitativ forskning blir det sendt ut spørreskjema med noen alternativer.  Svarene blir slått inn i et statistisk program som regner ut forskjellige aspekter ved undersøkelsen.  Det regnes ut om resultatene rådes av tilfeldigheter eller om det er signifikans.

Det å måle lykke hos mennesker er vanskelig.  Hvis jeg ble intervjuet så snakker jeg ut fra meg selv og det jeg tror.  Hva forskeren mener har også innvirkning.  Jeg er mer enn skeptisk på slike påstander som kommer frem i en artikkel, og ikke engang rett fra forskeren.

Anonymkode: aacc7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trekk fra gardinene og slipp dagslyset inn.  Kom deg ut i våren, sett deg på restaurant og drikk deg full.  Det er mye bedre enn å våse på nettet om et eller annet som du tror.  Det er usunt å sitte og samle på informasjon på dol om noen anonyme brukere.

Jeg har ikke falt på glatta i USA, men det kan godt hende at andre har gjort det.  Ta deg nå sammen og slutt å angripe noen du ikke kjenner.

Anonymkode: aacc7...c8e

Haha. Du er veldig lett å kjenne igjen. 

Anonymkode: e920f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Du blir ikke lykkeligere........."  snakker direkte til deg eller meg.  Det er en generalisering ut fra en undersøkelse hvor flere individer har svart.  Når det blir flere personer snakker man om gruppe.  Hvis dette bygger på kvalitative undersøkelser så er noen få intervjuet og forskeren drøfter resultatene ut fra tidligere forskning bl.a.  Hvis dette er kvantitativ forskning blir det sendt ut spørreskjema med noen alternativer.  Svarene blir slått inn i et statistisk program som regner ut forskjellige aspekter ved undersøkelsen.  Det regnes ut om resultatene rådes av tilfeldigheter eller om det er signifikans.

Det å måle lykke hos mennesker er vanskelig.  Hvis jeg ble intervjuet så snakker jeg ut fra meg selv og det jeg tror.  Hva forskeren mener har også innvirkning.  Jeg er mer enn skeptisk på slike påstander som kommer frem i en artikkel, og ikke engang rett fra forskeren.

Anonymkode: aacc7...c8e

Er det ikke på tide å diskutere Snorre snart? Var han norsk eller islandsk?

Anonymkode: e920f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Haha. Du er veldig lett å kjenne igjen. 

Anonymkode: e920f...3fc

Vet du hva.  Jeg har aldri falt på glatta i USA uansett hva du tror.  Jeg vet ikke hvem du tror jeg er, og jeg forstår ikke hvorfor du oppfører deg slik.  Synes du dette er morsomt, og tror du andre synes det er morsomt.  Du må ha det vanskelig på et eller annet vis.

Anonymkode: aacc7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange mener det er meningen med livet, det å få barn.

For mange er det nok det.

Men at man kvantitativt kan måle hvem som er lykkeligst det tror jeg ikke noe på.

Lykke måles ikke, den oppleves.

Selv har jeg ikke barn. Det var et ønske en gang.

Men ikke nå lengre.

Det er uansett for sent.

Uansett selvrealisering er sikkert spennende. Men man får vel være glad over att noen fikk barn da, slik at noen kan tørke opp etter deg på gamlehjemmet.

Anonymkode: b84e0...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vet du hva.  Jeg har aldri falt på glatta i USA uansett hva du tror.  Jeg vet ikke hvem du tror jeg er, og jeg forstår ikke hvorfor du oppfører deg slik.  Synes du dette er morsomt, og tror du andre synes det er morsomt.  Du må ha det vanskelig på et eller annet vis.

Anonymkode: aacc7...c8e

Alle på et helseforum har nok problemer på ett eller annet vis.

Anonymkode: e920f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Alle på et helseforum har nok problemer på ett eller annet vis.

Anonymkode: e920f...3fc

Jeg forstår det, men jeg forstår ikke gleden du har av å plage anonyme brukere.  Selv om jeg ser at du blander noen sammen så plager dette meg, og jeg synes det er ubehagelig.  Jeg ber deg derfor, la meg være i fred.  Jeg har ikke gjort deg noen verdens ting og ikke mer enn andre her på dol.  Jeg håper du kan prøve å løse problemene dine på en annen måte.

Vær så snill, slutt med dette.

Anonymkode: aacc7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...